Sunday, August 31, 2008

Skav i röven och datakrångel.

Sicken vecka. Tempot i skolan har varit helt ok och starten likaså. Vet att det är som ett oväder. Dvs att det tilltar. Hur som helst så har varje em varit likadan. Jag kasandes och orolig på denna obekväma stol. Förmodligen har man dessa stolar för att sambandet mellan en värkande röv och koncentration verkar finnas. För mig har det blivit en sport att hitta en ställning där det inte gör riktigt lika ont i akterpartiet samt att jag ska vara alert.
Det är i alla fall kul. Kul och intressant. Ska nu i em avsluta det andra av mina två inlämningsuppgifter som skall vara inne den här veckan. Har läst ut en bok som skulle vara färdig i oktober. Gör så att jag gör mig när jag har tid. Vardagen hemma med 4 barn, gubbe och djur och allt vad det innebär gör ju inte att vara dag har sin självklara tid för läsning.

Vi har ihop med gubbens mamma i helgen försökt få ihop så jag ska hinna gå i skolan åtminstone 2 dagar de flesta veckorna. Det finns dock tillfällen när jag inte kommer kunna gå i skolan på en vecka. Känns sådär men det här vet lärarna om och jag får uppgifter därefter. Lärarna är förresten så bra och trevliga. Klassen är bra och folk är helt ok. Vi är olika och det ska bli intressant och se hur guppig resan blir. ;-)

Sen har vi datakrångel här hemma som gör att jag INTE kan lägga in bilder. Det är synd ska ni veta. För de priserna jag vann hos Marita med bloggen "A mouse in a house" är inte kattskit. Två helt undrbara ramar i solver med glasdekorationer samt två små lyktor för värmeljus. Otroligt fina i silver. Sedan hade Marita gjort en handskrivet kort till som är så vackert. Tack snälla Marita!

På tal om kattskit...de små kisseungarna går på lådan! De är jätteduktiga. De äter och dricker och skiter. Ja det gör helt enkelt det som vi människor anser vara några av de grundläggande sakerna i tillvaron.

Ska försöka hinna med och slänga en bläng på era bloggar.
Stor kram till er alla.
Må väl!

18 comments:

Gårdsromantik said...

Men så duktiga de små hårbollarna är!

Känner igen det där med obekväma stolar.

Jag lyckas alltid hitta stolar som håller på att kollapsa på våra konferenser - det finns iofs ganska många sådana.

Kram Maud

Katta said...

Vad bra att utbildningen kan anpassas så att du kan vara med fast du inte är med om du förstår vad jag menar.Du kanske får ta med dig en sittdyna för att rädda den lilla rumpan din ;) Så duktiga de små kattsötisarna blivit nu då.Ang blandning av inredningsstilar så skulle jag aldrig kunna vara trogen en enda stil, det finns ju så många fina. Kram Katta

Malin said...

Tack för rara ord =)
Så du studerar, det är duktigt! Vet inte om du skrivit det, men vad studerar du? Kanske missat det. Hoppas det går bra iaf!
Kram Malin
Ps. Pussa kissarna =)

MiaMaria said...

Hej!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Fake cake said...

Det var ju bra att ni löser så du kan gå ett par dar i veckan iallafall.
Sen som sagt är de tillmötesgående för de eleverna som har olika behov.
Det är jättebra system nu att kunna läsa hemifrån.
Läste ju rättskunskap helt hemifrån och sände in tentorna via mail. Då när jag var gipsad.

Ha en bra dag//Kram Lotta

Synnøve. said...

Låter inte som det ska vara nått problem det där med din skolgång.Vad skönt...
Allt går att lösa säger dom ju.
Vad var det för bok du läste?
De börjar bli stora de små kissarna....
Hoppas du finner hem till alla nu.
Ha en förtrollande måndag nu.
Kram Synne.

Dalatorpet said...

Sitta still är inte min melodi heller... Håller med föregående talare om en sittdyna kanske :-)

Stina said...

Kramis på dig kråkan min. Jag såg att du hade vunnit. Kul!
Puss och Kram

Annika said...

Du får ta o prova med en badring:) HiHI... vad bra att kunna jobba hemma... men man får vara lite bestämd o verkligen sätta sig... glömma disk o städ... katterna växer bra... o duktiga har de blivit också... söööta.... Kram Annika

Malin said...

Tack snälla du! Känner verkligen att jag behöver vila.
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Malin

Dalatorpet said...

Du har en utmärkelse hos mig :-)

Vit Spets said...

Tack för kommentaren - ja vi är faktiskt supernöjda!
Stakars lilla rumpestumpe...tag med Dig någont mjuk att sitta på nästa gång...bra att utbildningen kan anpassas efter Dig!
//Siv

A home far away said...

Spännande att börja studera igen och vilken bra lösning:-

Ha en underbar kväll
Kram Gunilla i ett sämnigt Singapore

Stina said...

Du är väl en go gurksnutt du!;-)

MiaMaria said...

Hej Susanne!

Lycka till inne hos mig och
ha en bra dag!
MiaMaria

Anonymous said...

Duktiga små kissar som går på låda!! Ha en fin onsdag! kram Pernilla

Grindelunda said...

Ser att du har fullt upp om dagarna. Jag sitter själv också med näsan i böcker. Visserligen pluggar jag på halvfart, så jag behöver inte stressa så mycket, men jag har 0 studievana för tillfället. Över 20 år sedan jag satt på skolbänken sätter sina spår med skallebank, skrivkramp och svidande ögon.

Sköt om Dig!
Kram Gunilla

Stina said...

Hej pluttan!
Du får hämta en award från min sida. Finns i inlägget från igår. Puss