Monday, August 04, 2008

När det regnar så kan man baka...


...och det är precis vad vi gör. Vi bakar drömmar, kanelbullar och franskbröd idag. Gubben har semester (första dagen) och firar det med att sova middag med de två minsta. Jag och de stora barnen bakar som sagt.

Baka är trevligt. Jag gillar verkligen att baka. Om jag tyckte lika mycket om att måla som jag gillar att baka hade varit ganska bra faktiskt.

Regnet står som sagt som spön i backen här hemma. Trist. Jag tillhör den skaran som vill ha det varmt och soligt på sommaren. Regna kan det göra på natten då och då. Mellan klockan 02.00 och 05.00 vore perfekt. Ska beställa sådant väder resten av augusti tror jag.

Imorgon har gubben lovat mig att han ska köra igång med Almas säng och rum. Gött mos som vi säger här nere.

Kvällen innebär träning för mig. Jag önskar jag kunde få komma ifrån och träna en 4 - 5 ggr per vecka men just nu med gubbens jobb och alla ongar så blir det mellan 1 - 2 ggr. Bättre än inget alls. Ikväll ska jag köra BodyJam. Det är rent ut sagt skitkul! Man blir svett som en gnu och får skaka rumpan! :-)

Ha det så gott därute.
Må väl!

11 comments:

A home far away said...

Baka när det regnar är ljuvligt, och kul grej att göra ihop med barnen:-

Ha en fin kväll och njut av det goda!

//Gunilla i Singapore

lilla h said...

Mmmm... Härligt med nybakat bröd!!!
Så duktig du är som tränar regelbundet! Jag har svårt att göra det eftersom jag är beroende av barnvakt varje gång jag vill gå på ett pass under veckorna (sambon veckopendlar till jobb). Försöker promenera ofta och länge istället för att inte förfalla totalt! Det funkar väl sådär...
Kram Helena

Synnøve. said...

Skulle önska att jag kunde baka så mycket jag med. Men jag har ju ingen plats i frysen...Men blev så sugen på bullar nu så jag vet inte ja....
En färsk kanelbulle....
Mums...
Får se hur det blir i morgon.
Kramen från mig i huset vid Nuguren.
Synne.

Stina said...

Åhh...jag tror att jag kommer och fikar hos dig. Du har väl bullar kavar va?:-)
Puss

MiaMaria said...

Hej!

Skaka rumpan skulle allt jag behöva...bra jobbat....

Vad härligt med lite mys och bak denna första semesterdag för maken........

HA´en bra vecka nu hoppas vi på sol och regna kan det göra nattetid håller med.......

MiaMaria

Katta said...

Det låter trevligt att baka här är det hålla sig inneväder idag så vi får se vad vi hittar på. Lycka till med träningen funderar själv på att skaffa kort till badhuset behöver börja träna med.Ha det bra, kram Katta

Malin said...

Hej!
Vad duktig ni är som bakar! Det gör jag aldrig om det inte är smulpaj då =)
Här är en som älskar regn, men här regnar det då inte :( *hihi*
Ha en bra dag!
Kram Malin

Annika said...

MMmmmmmm vad got det ska lukta hemma hos dig nu när det bakas... inget slår hembakt... gillar inte heller regn men man får väl stå ut.... kom en del inatt här av blåst o regn.... men jag jobbade så det var faktiskt lite mysigt att sitta o höra på.... Kram Annika

♥ Fyra årstider said...

Jag bakar också när det regnar, som terapi...hoppas vi ses igen.
Kram Lotta

Anonymous said...

Härligt med nybakat!! Här på Öland har det också regnat hela dagen. Trist! Tror det ska bli bättre i morgon. Ha det så bra! kram Pernilla

Anonymous said...

maste kolla:)