Wednesday, August 20, 2008

Utmärkelse och klibb med klubba.

Idag blev jag så glad när jag såg att min vän Lotta med bloggen "Båtslyckegård" hade gett mig den här fina awarden:

Den kan man dela ut till en person eller flera stycken. Jag vill egentligen ge den till alla som läser min blogg men idag ger jag den till Stina med bloggen "Hemma på landet".
Detta för att hon är en otroligt stark kvinna som har ett sånt varmt sätt och delar så frikostigt med sig av sitt hem. Finns ingen sån har så roliga tävlingar som hon. Puss Stina!

Sen får alla ni andra en spark i röven - kärleksfull - bara för att ni är så goa.

Idag var jag och ungarna med besök på "Kärrstegens Gård". Shoppade lite doftljus, några vanliga ljus, en ursöt grodprins, 2 änglaljushållare som man hänger samt en doftpåse som jag ska ha i bilen. Älskar den där affären. Skulle kunna handla ihjäl mig där. Det enda som stoppar mig är att jag inte har pengar för det.
Hur som helst...vi har en ritual där jag och 2 åringen. Varje gång vi handlar där får hon en klubba. Detta är enbart en muta för att jag som god mor ska få kika i lugn och ro. Ibland sjunker man lågt men det fungerar perfekt.
Inne i affären var det 2 blåhåriga tanter som gick runt med svängiga klänningar och dyrbar parfym som var lätt överdoserad. De svepte runt där inne och pratade högt och ljudligt.
Jag hade precis betalat och stod och väntade. Då kommer den ena blåhåriga tanten fram och börja pilla på lilleman som jag har i famnen. 2 åriga storasyster tyckte nog inte att tanten skulle göra det för hon stod och blängde lite surt en bit bort. Plötsligt går ungen fram och helt sonika lyfter upp damens kjol och säger med hög röst: "allå e dä någon här?".
Jag trodde jag skulle dö. Blåhåriga damen stirrade på mig och sa: "Ja somliga ungar verkar inte ha någon uppfostran alls". Då tittar 2 åringen på henne och säger:"ja e foster så de så".
Då bröt jag ihop av skratt. Jag bad om ursäkt och till och med blåhåriga damen drog lite på munnen. Nu är frågan: vågar man ha med ungen ut mer bland folk? ;-)

Ja jag säger då det. Väl nere i bilen klagar ungen på att hennes klubba är borta. I samma ögonblick kommer blåhåriga damerna ut ur affären. De svassar iväg till sin bil och ser man på, som ett vackert smycke svajjar klubban i den ena damens klänning. Då satte jag mig i bilen och åkte hem. Det finns gränser för vad en 4 barnsmor klarar av.

Vill bara meddela att allt står still här hemma. Funderar på att spränga skåpet som jag försöker måla. Bara för att slippa se eländet.

Hoppas ni har en bra dag.
Må väl!

18 comments:

Stina said...

Hahaha...Jag tror att jag dör av skratt. Då skulle jag vilja ha varit med. Vilken skön unge alltså!


Men du, min lilla rara blomma. Du är väl gullig du alltså.
Tack så mycket, säger jag bara.
Sörnos där!!
Puss Stina

Stina said...

Haha..nää...sötnos, heter det ju.
Äsch!:-D

Susanne said...

Stina: sörnos tycker jag är ett mycket bättre ord än sötnos.
Puss vännen!

Dalatorpet said...

Fisförnäm tant det där då! Håll ut!!!!!!! skåpet väntar på att bli fint :-)

Vit Spets said...

Men gud va jag garvar...vår son undrar vad som är så roligt - jag berättar oxå skrattar han med...herregud barn är för sköna & visst vågar du ta med dem ut igen! Tack för den goa "sparken" där bak *hiihi*
Kramis
//Siv

Fake cake said...

Käresta gård har jag aldrig varit, lät mysigt men ett sånt ställe som man blir fattigare på va? Haha
Kram kram

Katta said...

Aj! Sparkas du med :D Självklart ska du ta med "goungen" ut igen tänk bara vad många sköna skratt hon bjuder på.Kom bara ihåg att skriva ned sånt så du kan berätta när hon blir större.Kram Katta

MiaMaria said...

Hej Susanne!

Tack för dina goda tips!!!!

Spräng nu inte skåpet för guds skull...fniss....

Ha´en bra morgondag!
MiaMaria

lilla h said...

Hahaha! Din lilla dam är ju helskön! Undrar vem hon brås på..?!
Tack för skrattet och sparken där bak, precis vad jag behövde för att komma igång ordentligt idag! Och det behövs, kan jag lova! Sömnbrist, kaos och hundrafemtielva saker som måste fixas... Röven måste sparkas ur vagnen med andra ord!
Ha det bäst!
Kram Helena

lilla h said...

Glömde ju att gratulera till fina utmärkelsen! Du vet Väl att jag tycker du förtjänar den 100 ggr om?!
En kram till!
H

Gårdsromantik said...

Vilken härlig Pippifröken du har!
Får lite liv i gamla tråkiga damer.
Vad förvånad damen skall bli över sitt nya smycke!

Kram Maud

Fake cake said...

Den cupcake som har chokladöverdrag den har en sån där marängsmet under...fy fan va gött.

Det e ju lätt med en choklad muffins,maräng (som e lite speciell) och doppa i choklad. Hittade just det receptet för ett år sedan...tappade bort och igår fann jag den "jippi"

Skickar det receptet till dig via mailen. gjorde du o A med maräng med kanske?

Ska ge mig på just den när jag får en stund över en dag.
Kram Lotta

Malin said...

Hej!
Hihi.... det är för underbart! För oss som inte behövde vara där =)
Hoppas du har en bra dag!
Kramar Malin

Stina said...

Kramis gu goa gumman. Hoppas att du haft en bra dag idag.
Puss:-)

Fake cake said...

Hahaha men du jag bakar inte idag;)

Du missade att jag skrev: nu drömmer jag igen...
kan inte baka såna fina kakor;)

Har flyttat ut och flyttat in idag o guuuud va damm det kommer från ingenstans;)


Kramis

Anonymous said...

Haha vilken härlig unge, vad månne bliva av den fröken?
Och vad kan den fina damen ha tyckt och tänkt när hon kom hem?

Ha det bra
Kram
Pernilla

Katta said...

Ja du de där sniglarna är ju verkligen små odjur,de inte bara äter upp blommor de är äckliga med. Förra sommaren trampade jag barfota på en sån där stor brun äcklig en, kan inte rekomendera det alls faktiskt.Sjutton vad sugen jag blir på den lilla kattungen när jag ser den där.Kram Katta

Annika said...

Skulle velat sett damens min när hon fann klubban:) hihi kram Annika