Friday, August 22, 2008

Tilltagande stelhet och hårda bud.

Det blir bara värre och värre. Ja idag ska jag klaga en sväng. Min nacke blir stelare och stelare och nu har det gått ner i skuldran. Mannen har satt in hårt artilleri. Äter i stort sett aldrig smärtstillande. Har tur där, men nu så är jag tvungen. Jag måste bli ok nu idag helst.
Helgen skall ägnas åt storstädning för på måndag är det skolstart och det finns massor jag vill få undan.

Pratade med en tjej häromdagen som är mammaledig och har både barnflicka och städhjälp. Jösses sicken lyxtillvaro. Är rädd för att jag skulle städa undan innan städhjälpen kom. Man är nog inte riktigt frisk i huvudet.

Sen vill jag klaga på dessa uppköpare som åker runt på auktioner. Allt det där som man själv vill ha köper de glatt upp. Har läst en del bloggar där ni verkar ha råkat ut för samma sak. Jag blev erbjuden att köpa en skolplansch för nästan det tredubbla priset som gubbtjyven ropade in det för! Sicken gam!

Igår var vi på Rusta och Claes Ohlsson en sväng. 2 åringen förolämpade ingen och skötte sig ypperligt. Så även de andra barnen. Ibland beter vi oss riktigt bra.

Var nere och blängde en sväng på skåpet i garaget nu på morgonen. Funderar på om det ska råka ut för en "olycka".

Är lite nervös för skolan på måndag. Lilleman ammas ju ett par ggr varje dag än. Han äter såklart vanlig mat då han är 10 månader men hur ska det gå? Gubben säger att det kommer gå hur bra som helst. Det gör nog det. Jag är en riktig hönsmamma jag.

Nu ska jag kika på era bloggar. Sitter här och skissar på kök, så jag behöver lite inspiration. Har bläddrat sönder alla mina tidningar här hemma också.

Glädjer mig åt er andras kreativitet och skapande.

Ha en bra helg om vi inte hörs.
Må väl!

6 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Fake cake said...

Hej!

Nämen va konstigt va?

För ca 2 veckor sen så fick jag en sån sjuhelsikes nackspärr och när den ska gå över trodde jag så accelererade den istället både ner i rygg o upp i huvudet. Mådde så fruktansvärt en vecka att jag började tro ngt allvarligt (har haft nackspärr förr menar jag) men sen äntligen vände det.
Va konstigt att du fick detsamma;(
Det hjälpte inte ens med diklofenak denna gång.

Va bra att du får sjukvård vännen;)
Jag får väl vara amma medans du e i plugget då hahaha

Kram

lilla h said...

Hej vännen!

Hoppas din nacke blir bra nu då, usch så jobbigt att ha ont så länge!!!

Jag har också separationsångest, min minsting är 11 mån och jag börjar jobba om 1 vecka. Heltid (oj, jag kan nästan inte skriva det utan att få ångest känner jag...). Hur ska det gå? Sonen är en liten morsgris och jag är en hönsmamma. Men sambon tror det kommer att bli hur bra som helst så jag får väl försöka att lita på det då... :-) Killar kan, säger han. Hmm.

Så tråkigt att dina barn sköter sig! Ja, för oss andra, menar jag! Brukar garva högt åt era bravader! Arbetar du med ord, med text menar jag? Du skriver helt suveränt!

Ha en superfin helg!
Kramar från flyttlådorna! /Helena

Dalatorpet said...

Känner igen mig så väl... med risk för att låta flummig i mitt nuvarande tillstånd vill jag bara säga... Andas, lev lite i nuet det är en sån otolig känsla... Ta allt det andra som det kommer, din kropp försöker tala till dig, stanna upp lyssna, känn efter det är nog det viktigaste du kan göra just nu!

Anonymous said...

Tjingeling Nu är jag hemma igen!! Kommer förbi ngn dag när jag är ledig!! Puss å kram å krya på sig :D
Anna

Vit Spets said...

Halloj där! Ligga naken på bordet -det kanske vi skulle testa ikväll :) fast å andra sidan kanske vi förstör lacken, hiihi!
Nä skämt å sido vi är så nöjda med arbetet vi lagt ned så ikväll tror jag faktiskt vi skall ligga i sängen & titta på film...
Hoppas nacken blir bättre - men Du kära vän måste vila i helgen så det är nog maken som får storstäda!
Lyxtillvaro med städ & barnflicka -tyvärr så tar barnen efter & lämnar städningen till "någon" annan - vi har egna exempel av detta bland grannar...
Kramis på dig
//Siv