Tuesday, August 19, 2008

Väderomslag och skolnerver.


Jaha...idag är det regn. Igår kväll var det en helt underbar sommarkväll här hemma.
Vi klippte gräs och rensade rabatter och krattade grusgångar. Ungarna sprang runt (ja dom som kan då) och lekte och allt var fridens. Idag regnar det. Större delen av familjen är på dåligt humör och ungarna sitter inne och pysslar. Det dåliga humöret står kanske jag mest för. Jag är en riktig PMS-häxa. Ve och fasa för mig!

Tack för alla råd om timmerväggarna. Kan fortfarande inte bestämma mig helt och hållet. Det får växa fram under ett par veckor här allteftersom väggarna kommer fram.

Gubben har visat mig sina idéer för köket. Vi kan nog komma hyfsat billigt undan där. Hoppas jag i alla fall. Blir en del öppna hyllor och trägolv och väggarna ska kläs i trä.

Kommer kika runt i era bloggar och glo på era köksbilder om ni har några ute. Bara så att ni vet.

Lite oinspirerat inlägg idag men jag har varken ramlat eller hamnat i knepiga situationer på sistone. Nästan som ett normalt liv. Men var lugn det händer nog något tokigt snart.

Nä nu ska jag snoka i era bloggar. Innan ungarna hittar mig.

Må väl!

Ps Det finns 2 kattungar kvar att tinga. Det här är en av dem.Visst är den söt? ;-) Ds

11 comments:

Fake cake said...

hehe gör som vi..man har en liten snaisig sak som "SYNS" och sen hyllor och panel så klart för en lantlig stil i köket.
Ni har ex detaljer som ex era maskiner som ska stå framme och "synas" och sen cream de la cream hyllor o panel. Eller köp EN större sak som man lägger märke till och blir pricken över iet. Man ser då att man haft en tanke med allt liksom.

Billigt och jäkligt personligt och snyggt tycker jag.
Hoppas du fattar hur jag menar;)

Kram

Fake cake said...

Ops: menar så som vi "tänkt" göra inte som vi har det nu. Bara den stora synliga saken som jag e nöjder med än så länge.Jo så köksön med rostigt galler över (billigt) som ska vara kvar. Sen vanilj-panel och hyllor och några få skåp från IKEA så är jag nöjdare än att få ett helt nytt kök utan charm ju;)

Malin said...

Snoka på du...här händer inte nått...Jag är trött så in i förbenat...är inte van vid arbetslivet längre...helt slut och otränad...Kan man söka jobb som eremit någonstans...det hade passat mig perfekt just nu...Borde tvätta men det få vara nån dag till...borde kolla om diskmaskinen ska plockas i eller ur...orkar inte...Har vattnat i växthuset...och började klippa gräset...så ringde telefonen och den var väldigt trevlig att prata i...Hörde att gräsklipparen började låta "helt av sig själv"...maken så klart - som förstod att jag skulle tala lååååångsaaaaaammt...jag är ju sååååå trött...Undrar faktiskt om man kan gå och lägga sig vid 19.30...
Ja du hör så inspirerande jag är...
en jobbdag till sen ledig torsdag för att gå på helgen...Hur i himlen ska jag arma semesterskadade människa orka detta...

Lyfter armarna väldigt sakta till en Kram på Dig...

Från Malin

Dalatorpet said...

ja det händer inte mkt hemma här heller... målardejt med en vännina imorgon. Det bästa man kna göra är att känna sig för hur man vill ha det, låt det växa fram av sig själv

Stina said...

Vilken liten gullis.
Ta hand om dig gumman. Hoppas att du får en bra dag.
Påslakanet ja...det är väldans härligt. Bra kvalitét också. Puss

Dalatorpet said...

Ja vem hinner ta hand om sig själv som man borde ;-) men jag har hört att det kommer en tid när man har tid för sig själv igen... längtar dit. Ja man kanske borde ha lite mindre krav på sig själv om vad soom ska göras o inte så kroppen inte tog så mkt stryk :-) men jag blir så rastlös av att bara vänta med allt jag vill göra tills lillkillen börjar på dagis om... minst 1 år om vi ens får plats då. Huh då blir det bara mos av hjärnan ingen stimulans, kruxigt att hitta balans :-)

Brunkullan said...

Bedårande kisse:)
Susanne

Fake cake said...

Kolla hos mig får du se en sak;)

Kram

Fake cake said...

Ang köket: Ni har ju fina köksmaskiner som kontrast till lantligheten menar jag.
Tycker det är fint att blanda nytt med lantligt vitt.
Märkte att när vi blandade med rostfritt "nytt" med sliten stil blev det en häftig blandning.

Ett tips: där vi bodde förut hängde jag upp en sliten gammal stör i taket som jag hängde både blommor o andra saker i. Det blev väldigt fint och en stor förändring av så lite.

Ja man planerar i varje rum just nu och kanske gör det hela livet;)

Malin said...

Hej!
Så söt kisse =) Men vi har två hundar här och det räcker mer än väl *hihi* En katt skulle nog skapa en del kalabalik =)
Här är det lite regn blandat med uppehåll idag, fast jag gillar ju det =)
Kramar Malin

Lilla Blanka said...

Hej!

Jaaaa åh kattungen är ju såå söt..vi har diskussioner dagligen om vi kan ha katt eller inte..vi får se vad vi kommer fram till.

Man vill ju inte lämna den ensam för mycket, så vi kollar på lite olika lösningar.

Kraaam
Mia