Sunday, August 24, 2008

Ergonomisk kudde med knorr samt ylande varg.


Igår letade jag upp min ergonomiska kudde. Den kudden och jag har inte haft en direkt bra relation. En svindyr kudde som maken kom hemsläpande med som julklapp förra året till sin otacksamma fru (otacksam var hans egna ord). Jag är nog en besynnerlig figur egentligen.
Svår att köpa presenter till. Allra gladast blir jag om jag får 2 timmars middagslur ostörd mitt på dagen.

Hur som helst tillbaka till den där kudden. Vet många som älskar dom och använder dom flitigt. Er vill jag nu inte på något sätt ringakta. Första natten med min ergokudde så vaknade jag säkert 40 ggr. Är en person som liksom gillar att knöla ihop mina kudder. Jag vill ha en sådär 3 - 4 st i sängen. Helst skulle jag vilja sova i ett hav av kuddar och täcken. Men om du har en ergokudde eller sett en så vet du hur lätt det är att knöla ihop den till en liten go puff. Går inte!
Gubben övertalade mig att härda ut men efter 4 nätters förstörd sömn åkte kudden ut genom fönstret. Nu ligger den och skäms bland de fula dukarna som man sparar men aldrig tar fram.

Som ni säkert inte undgått att läsa så har vi kattungar. Har lite eld i röven att bli av med den siste nu då den kommer tas bort i helgen annars...huga! De där små liven har börjat röra på sig och dessutom är de väldigt företagsamma. Vaknade i natt av att en satt i håret på mig och pep då den hade trasslat in sig. En tämligen obehaglig upplevelse för oss båda blev det. Jag drömde samtidigt något underligt så jag flög upp varvid katten slungades i en ganska imponerande båge och med ett lite floff landade i garderobsdörren. Den gled sådär dramatiskt nerför garderobsdörren och såg lite tagen ut. Dock inga skador på varken mig eller kattkräk men den förpassades in i kattkorgen igen.

Sen en liten läskig sak....när gubben gick till sängs i natt efter hans söndagsritual..Sherlock Holmes på kanal 9 samt kvällstugg...så hörde han vargen yla. Brrrr. Vi har ett vargpar här i trakterna.

Nu ska jag gå och duscha och kamma mittbena för idag ska jag till skolan. Jajamän! Funderar på om ett 6-pack rövvarma lantägg från oss kan muta lärarna?

Auf widersnitzel och må väl!

Ps Katten på bilden har inget att göra med min katt men jag kan mycket väl föreställa mig att vår katt hade ett liknande ansiktsuttryck. Ds

19 comments:

My Lovely Things said...

Ja se de där kuddarna..jag kan inte sova på dem..

kul kattbild..helskön alltså..
ja det är kul att vara ute och greja..
ha det bra..
kram anna

Katta said...

Oh men lilla kattungen då. Och tack jag skulle gärna ta emot en liten en om inte sambon vore allergisk men om jag en vacker dag tröttnar på honnom byter jag ut honnom mot en kattunge.Jag köpte en sån där kudde fast en billig en för 39kr på ikea förra året och den är min räddning för min krånglande nacke kan jag säga.Vill inte var utan.Nu bor ju jag inte på nån gård och har djur som kan råka illa ut men jag skulle gärna höra vilda vargar yla så där åtminstonde en gång i mitt liv har ju bara hört dem på Skansen.Kram Katta

Brunkullan said...

I skogen runt stugan finns inte bara björn, utan varg också. Ibland när grannens slädhundar ylar kan jag svära på att någon svarar på andra sidan sjön...vargspår sågs i vintras, så de är där!

Stackars lilla kissen! Och hoppas någon ville ha den nu så den slapp tas bort:(

Vet du var man hittar Lailas skålar?
Susanne

Annika said...

Hallå!!! grattis till din vinst... visst är det kul.... vi är bra lika där i kuddfrågan... jag har 4st + gubens:) han har en sån där hård en o en vanlig o jag snor den vanliga direkt.... kan inte fatta att nån kan sova på en ergokudde.... men men så sitter huvvet lite snett ibland också...:) härligt med egna grönsaker... har tyvärr inte det intresset men det finns ju affärer:).... har tagit det lite lungt i helgen men nu ska det bloggas.... har säkert en del att ta igen... kram Annika

MiaMaria said...

Hej!

De kuddarna är ju sten hårda...men de är säkert toppen det är nog bara en vanesak...

Vilket uppvaknande i natt när katten trasslat in sig....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Dalatorpet said...

Du kände dig förvirrad! Super det är som det ska då! Visst är det intressant när man börjar bli medveten som hur det funkar, så man inte tänker på utan bara kör på. 80% av alla konfliker är missförstånd, ingen lite siffra.
Vargar hjälp läskigt

Fake cake said...

Nä e det sant att ni hörde vagen??? Hjälp!!!

Vi sätter för kravallstängsel för fårstallet på natten sen några dar då vi hörde de fällt i Lilla Edet med.
Nu har det äntligen sökt tillstånd för att skjuta dem och jag hoppas det går igenom då det är så tätt med djurhållning här.
Stina har varit orolig nu på morgonen och vädrat en massa. Vi gick ut i långlinan hon o jag och hon fick upp ett annorlunda spår och blev väldigt exalterad så det kan vara vargen el räv man vet aldrig.

Mittbena Hahaha
jag står ready för sminkning här med;)
En påse bullar från dig till läraren o du redan har MVG:)))))

Lycka till

PS: känner ingen som vill ha kissemiss tyvärr. Och en sån nackkudde har jag haft en natt sen hamnade den på tippen. Gud va hemska de är och DYRA

Kram

Fake cake said...

"Harkel" Vargen menar jag ju hahahaha

Nämen släppte inte Stina in honom på kaffe?;)
Amanda drog med mig till city=Stenungsund o handlade mat en stund.
Synd...

Kramis

Brunkullan said...

Nu har jag kikat på Gerberas sortiment, och de skålarna är också jättefina, men det är inte de jag menar. De jag menar ser exakt ut som den jag har, bortsett från färgen..
Laila hade i tidiga avsnitt en creme eller ljust rosa bla...Vet inte vad de heter dock, men tror fortfarande att de är från Lisbeth Dahl.
Martha har också haft med dem i ett avsnitt...

Tack för hjälpen ändå, för jag har undrat över dessa skålar också:)

Susanne

Mizty said...

Där har vi felet - den dyra varianten *skämt*. Jag är på kort tid inne på min andra billiga (nattliga svettningar, tvättas till dom ramlar sönder)men nu skulle jag inte kunna sova på den vanliga sortens kudde.
Fler tips: kinesiska värkplåster, hästaliniment.....ska fundera lite för jag har nog några andra tips på lager också.

Hälsningar Mizty

Dalatorpet said...

ser fram emot att höra hur du hade det :-)

Vävra keramik said...

Vinn drejupplevelse på min blogg. mvh helen

Synnøve. said...

Godmorgon.
Har en sån ergokudde som jag använder när nacken slår sig vrong.
Den hjälper faktiskt...
Här där jag bor så är jag mitt i varg, björn och lodjursriket.
Har sett både björnen, vargen och lodjuret. Men är inte alls rädd. De är nog räddare för mig än jag för dom. Stora ståtliga rovdjur är det. I våras gick det ett par vargar över vägen här. Utstötta hanvargar som var på leting efter eget revir.
Var lite rädd för hunden. Har dom kommit in på gården så har dom tagit henne.
Vet tyvärr ingen som vill ha kissen. Synd om han ska avlivas dock....
Ha nu en bra onsdag när du vaknar (utan katt i håret).
Kram Synne.

A home far away said...

Oj hoppas verkligen att ni får kattungen till ett bra hem innan helgen, inte vill man väl avliva ett friskt djur, jag förstår ditt "huga".

//Gunilla

Anonymous said...

Haha jag vill oxå sova i ett kuddhav.....har en ergokudde som samlar damm i nån garderob någonstans.

Hoppas det gick bra på skolan, funkade äggmutan???

Ha det bra
Kram Pernilla

En inredoholic said...

Grattis till vinsten! Härligt!

KRam
Jannice

Grindelunda said...

Haha...håller med dig. Kuddar skall knölas ihop och puffas till så att ett behagligt och bekvämt insomnande infinner sig. Sen kan det ju bli både si o så med sömnen när man har små tissetassungar.

Har själv haft kattungar, men det är många år sedan nu, och dom var överallt. Mina var mästare på att klättra blixtsnabbt uppför mina jeansklädda ben. Och så den där söta lilla svansen som står upp som en antenn...tuttenutt så gulligt.

Må så gott!
Kram Gunilla

Gårdsromantik said...

Jag gick också på reklamen - håller med de är väldigt opuffvänliga.

Min ligger i tvättkorgen och lär bli där permanent.

Kram Maud

Vintage said...

Underbar katt och blogg! Kram Susanne Hälsa gärna på hos mig....Jag kommer tillbaka