Thursday, August 14, 2008

Awarder och krossade matvaror.


Först vill jag börja med att tacka Helena med bloggen" lilla h" samt Katta med bloggen" Rostiga rosor."
Dessa underbara människor har gett mig en award. Hoppas jag gör detta på rätt sätt. Är ju inte så van vid det här. Blev både glad och smickrad.
Har förstått att man ska ge den vidare till tre st. Skulle vilja ge alla en award för alla härliga bloggar som ni har.

De tre som jag ger awarden vidare till är:

* Malin med bloggen "Kuriosa från min vardag" Den här underbara tjejen skriver om ditt och datt och tar mycket läckra bilder samt har en humor som jag gillar.

*Linda med bloggen "Dalatorpet" för att hon är en varm, ärlig person som man kan känna igen sig så mycket i.

* Susanne med bloggen "Brunkullan med mosipperötter". Även där finns det humor och mycket glimten i ögat.

Känner mig lite sådär allmänt tacksam idag så jag vill tacka er alla för att ni finns därute och för att ni visar allt det fina ni gör och att man får läsa era berättelser och vardag och helg.

Sen undrar jag vem som har konstruerat dessa band i kassorna i mataffärerna! Jag skulle vilja ta mig ett snack med den personen. Vi är nyss hemkomna från affären och har packat upp våra matvaror. Idag var det ändå en bra dag men ibland undrar man.
Man kan komma hem med mosade chipspåsar, söndersmulade veterån, allmänt tillplattad frukt och sorgset misshandlade tomater.
Att åka och storhandla är något som kan höja min stressnivå ganska avsevärt. Man försöker att packa logiskt på bandet för att undvika att för mycket blodvite på matvarorna uppstår. Men icke sa Nicke. Hur trevlig än kassören/kassörskan är så lyckas de ändå på något sätt mosa varor.
Varorna trycks ihop med en sqischhhhhhhh och med ett plopp frigör sig en limpa som blivit illa klämd mellan 5 kg:s mjölpaketet och majsburkarna.
Väl hemma igen försöker man förtvivlat räta ut limpan och pigga upp tomaterna med lite konstgjord andning.

Man borde eg med tanke på dagens moderna teknologi kunna konstruera ett band med någon form av svävarmetod. Tänk så lycklig man skulle vara att för ens gångs skull kunna komma hem med en limpa i god form!

Nu ska jag fortsätta dagen med att leka taxi igen. Runda numero 2.

Må väl!

Ps Fick lite julstämning och kände jag var tvungen att slänge in en bild från Februari i år Ds

13 comments:

Dalatorpet said...

Oj!! Min första award!! TACK för de fina orden!!Har ingen aning om vad man gör nu?? Vet du att det är underligt för jag tänkte faktiskt blogga ut o fråga hur man ger en award.

Dalatorpet said...

Och btw när det gäller matvaror håller jag med fullständigt men ibland kan man faktiskt göra kassörerna uppmärksamma på att stoppa bandet ibland och inte bara låta allt trycka på. Det kan bli lite sura miner (fast man ber snällt) men jag vill ju gärna komma hem med hela matvaror :-)

Brunkullan said...

Jag blir nästan tårögd! Gud så glad jag blir för awarden:D

Kommer få en fin plats på min blogg:)

Och du har också en helt underbart rolig blogg. Vet ingen som skriver så rått med glimten i ögat om din vardag med ungar, djur och man:)

Susanne

My Lovely Things said...

Jadu!! man kan känna hösten i antågande nu..visst längtar man efter tända ljus..och mys..
kram anna

My Lovely Things said...

glömde..grattis till utmärkelsen!!
kram

Grindelunda said...

Go kväll!
Grattis till awarden :)

Känner väl igen mig i dina erfarenheter av tillknycklade varor på bandet.

Apropå grillkåtor på västkusten...skulle funka alldeles utmärkt tycker jag. Om du scrollar ner till etiketter, och går in på själastugan, så får du se fler bilder på kåtan.

Må så gott!
Kram Gunilla

Malin said...

Hej!
hihi... precis så är det!!
Grattis tillawarden och gud vad söta kattungar!
Kram Malin

Vit Spets said...

Stort grattis till awarden :) jag sitter å läser dina punkter om nackspärr...tänker tillbaka på tiden då jag ammade (7 år sedan)gjorde precis likadant - dator, telefon & amning...Hiihi. Mysig snöbild, längtar jag oxå till juletid...
Tacka vet jag självscanning!
Kramis
//Siv

Mjuka said...

Känner igen mig på pricken!Men min man påstår att det är jag som packar dåligt,men män är ju så perfekta eller hur "NOt" Ha en bra fredag
kram M

Katta said...

Nämen vad kul att du hade fått två awarde! Största problemet med att storhandla är hela proceduren tycker jag man är trött och hungrig, barnen likaså presis som de andra som mer eller mindre slåss
dä inne. Kanske skulle vara bättre med såna där gamla kvartersbutiker där allt är bakom disk som i Saltkråkan. Ha det gott, kram Katta

Malin said...

Hej hej!
Kika in hos mig vetja =)
Ha en skön helg!
Kram Malin

lilla h said...

Halloj!

Men du, det gick ju bra att få utmärkelsen på plats! Passar finfint där, tycker jag! :-)
Har samma problem som du med knöliga limpor... Irriterande!

Ha en finfin helg!
Kram Helena

Lilla huset på prärien said...

Hej du! Grattis till utmärkelsen. Jag tror visst att du har fått en likadan av Beas barsligheter för det var så jag hittade hit. (Och Lilla H fick den av mig :) ) Trevlig blogg du har!

Hälsningar Jenny