Saturday, August 02, 2008

Efter regn kommer sol...


...just nu i alla fall. Alla dessa väderprognoser från SMHI gör en lite förvirrad. Ömsom si och ömsom så. Snart börjar jag banne mig spå i kaffesump och känna efter hur det känns i träbenet och i knäet ;-)

Hur som haver så är huset fullt av gubbens familj. Inser hur mycket sängplatser vårt hus kan få ihop. Är imponerad själv. Vi äter och umgås och tjötar. Det är livligt och bullrigt och jäkligt trevligt.

Missade auktion i torsdags. Det grämer mig lite. Jag går här hemma och väntar på att gubben ska få semester på riktigt. Han börjar sin semester på måndag men pga en skadad kollega så ska han jobba på måndag. Vi har i alla fall gjort en lista (älskar att göra listor - någon mer ;-) - känner mig så redig då) på vad vi ska försöka få gjort.

* Almas rum ska göras klart (Säng snickras och målas, inredas, städas).

* Projekt i köket ang förvaring och kyl/frys.

* Vardagsrum och matsal. Ska avsluta väggarna där inne.

Sen finns det massor av småpunkter. Men jag är glad om vi gör punkt nummer ett. Det är svårt att få tid med barnen omkring sig.

Älskar att läsa era bloggar. Ni är sanslöst duktiga.

Må väl!

Ps Bilden föreställer den "enorma" aborren som sonen fiskade. Liten men mkt god. Ds

5 comments:

Synnøve. said...

Afton i fågelsången.
Har du inte lärt dig att man inte ska ha en massa måsten när man ska ha ledigt.
Jodå, jag skriver listor. På allt. Men följer jag dom?
Nähäe "fniss"...
Det konstiga är att sakerna blir gjorda ialla fall.
Nu lämnar jag er åt erat öde, ska snart krypa under täcket till maken.
SOVA.....
Nattaklems vännen.
Synne.

Lilla Blanka said...

Hihi ja, meterologerna är rätt opåliga..vi får jaga tag på nån riktig väderguru och sätta i rutan.
Konstigt nog visar CNN väder som stämmer bättre här än vad smhi gör..haha

Har också låååånga listor på vad som skall göras...listor som bara verkar bli längre o längre...

Förresten lilla kattungen..jag tror vi kommer att få en av en jobbarkompis som var här igår och fick höra om era kattungar..han hade också kattungar som han ville hitta hem åt. (Men om det inte blir nåt med det kanske jag kan få höra av mig igen i så fall?)

Kram vännen!!!
Mia

Annika said...

Hoppas du mår bättre.... ja du listor det är bra det.... här gör jag listor på allt!! skönt när man kan börja sryka saker.... o sen när listan kan kastas kan man känna sig riktigt nöjd... Kram Annika

lilla h said...

Helskön bild på storfiskar´ns fångst! :-)
Jag har list-paus! Blir bara på dåligt humör av att se dem - de blir jämt så lååånga. Och jag fyller på dem snabbare än jag hinner stryka saker från dem... Fler timmar på dygnet, tack!

Kramen! Helena

Vit Spets said...

Listor älskar jag! Gör nr ett sedan tycker jag att ni tar lite semester oxå...
Kramis
//Siv