Thursday, July 31, 2008

Snurrigt och surrigt...


....är det här.

Har haft en mycket underlig start på veckan och en hetsig helg. Det fick jag betala för igår kväll. Fick en fruktansvärd yrsel. Har haft det ett par gånger förut men bara lite och lätt men igår snurrade det rejält i en timma. Natten var helt ok men i morse när djuren skulle göras vid så var det tufft. Men jag bet ihop och gjorde det. Vägrade ge mig som de envisa as jag är. Drack vatten och höll igång. Nu är det bättre men jag känner av det i vissa rörelser.
Vet att det går över och har fått nack massage och då blir det så mycket bättre på en gång. Fast det är så obehagligt. Vet att jag är stryktålig men har stressat för mycket under en längre period och det har hänt så mycket omkring mig.
Skulle verkligen behöva åka bort eller i alla fall bli ompysslad lite. Tänk er ett SPA besök! Det vore väl drömmen? :-)

Nog tjötat om mig och mina krämpor.

Hur har ni det med flugor och getingar? Om ni inte har några så kan ni beställa av mig. Säljer endast kilovis och det är fraktfritt. ;-)
Det är helt otroligt vad mycket getingar det är. Vi har blivit stuckna till höger och vänster här hemma. Vilka as dom är.

Min äldste son sa till mig - när jag skrek att jag önskade att det inte fanns några getingar - att bl a människan och fästingen var bland de få arter som jorden kunde klara sig utan. Va falls! Är en geting mer viktig än moi!!!!!! ;-)

Har börjat måla 2 åringens trämöbler. De blir vita. Sedan ska jag göra lite decopage med helt otroligt vackra änglabokmärken som jag har köpt. De är ljuvliga. Måste erkänna att jag är en älskare av bokmärken. Samlade vilt på det som liten.

I helgen kommer gubbens ena bror med fru och barn samt den ena systern och hans mor. Det blir nog lite mer fönstermålning och god mat och tjo och tjim. Trevligt!

Nästa vecka kommer en kompis med familj och hälsar på. Hon har lite ägg till mig som ska ner i kläckaren samt en dvärgwyandottekyckling! Ska bli himla trevlig.

Imorgon em ska vi städa ur grishagen och hönsrastgårdarna. Urk. Luktar inte mumma där inte just nu.

Må väl och tack för ni läser!

Ps Bilden är från Ishotellet. Gubben jobbade uppe i Gällivare ett tag. Ds

7 comments:

Synnøve. said...

Det surrar överallt av getingar och bromsar. Här heter det klegg....
Bits gör dom ialla fall....
Skulle gärna ha besökt ishotellet någon gång. Det är så fantastiskt.
Jag börjar få sansen för höns nu. Det finns hos många bloggare ser man.
Förut var en höna en höna, men det finns ju hur många raser som helst.
Hoppas du får en fin fredag nu ialla fall.
Kramen vännen.
Synne.

Gårdsromantik said...

Ja hjälp så mycket du har på gång och så ilskna getingar på det.
Tack och lov slipper jag det - finns några envetna bromsar vid stranden - men det får man väl lrva med.

Kram Maud

Lilla Blanka said...

Hej vännen!

Åh ishotellet är ett ställe som jag verkligen skulle vila besöka!

Stackare..inte kul med yrsel..hoppas du piggnar till snart igen.

Här har vi varit helt förskonade från getingar i år..värre var det förra året, usch.

Tack för mailet! Vi bor ju bara 3-4 mil från varann :) Jag skall prata med familjen idag om katungen..skulle verkligen vilja ha en sån liten sötnos..det var länge sedan vi hade katt..så vi saknar en.

Kraaaam
Mia

lilla h said...

En sån vacker bild från Ishotellet! Fascinerande att man kan bygga ett helt hotell i is - ett nytt varje år... Skulle gärna åka dit någon gång!

Här är det inte någon getinginvasion i år - tack å lov! Lider med er, det är ju INTE kul alls!

Sköt om dig, hoppas du får tid till vila och en skön helg!

Helena

Mjuka said...

Sjukt mycket getingar. Man tror ju inte det är sant. Hittade inget annat än tyll att sätta för dörren, för stänga kan man ju inte, då dör man av värmeslag. Vi kunde inte äta ute i går fick sitta i köket. Getingarna kröp överallt. Åh är du också en sån som är barnsligt förtjust i bokmärken, me too...har satt det på barnens bord och pall mm. Askar och annat också. Älskar det!!! Ha det så gott i värmen och hoppas det inte är något allvarligt med yrseln. Ta hand om dig!! Virus på balansnerven kan det va (typiskt mig som jobbar inom vården att börja ställa diagnos :-)
kramar M

MiaMaria said...

hejsan!

Trist med yrsel, hoppas att det ordnar upp sig. Ta det lungt.

Danmark är ett vackert land....

HA´en bra lördag!
MiaMaria

Susanne said...

synne: Ishotellet var helt fantastisk. Blev förvånad över hur mycket japanska turister det var.
Kram
//Susanne

Maud: Ja vi dödar getingar så det visslar om det här hemma. Längs strandkanten sitter dom och dricker i drivor. Blä!
Kram
//Susanne

Mia: Va kul! Det är bara att komma över och kika. Gubbens semester börjar nästa vecka så vi är hemma.
Kram
//Susanne

Helena: Ja ishotellet är absolut värt ett besök. Otroligt fint. De olika rummen som man kan sova i är så läckra!
Kram
//Susanne

Malin: Gubben ställer inte diagnos trots att han är läkare ;-) Kommer från nacken. Är stel som en pinne och har stressat massor ett tag. Nu är det så mkt mkt bättre. Men fy så läskigt det är. Visst är bokmärken underbara? Funderar allvarligt på att börjat samla som vuxen. Nästan så man skäms lite ;-)
Kram
//Susanne

MiaMaria: Jag mådde redan mkt bättre i fredags. Men det är obehagligt som tusan. Vi sitter just och pratar om Danmark här hemma. Huset är fullt av danska släkten. Har fått fin fina tips för vår 2 dagarsresa. Underbart!
Kram
//Susanne