Friday, July 11, 2008

Att köa!





Är väl jobbigt? Har suttit i diverse telefonköer nu i 2 dagar då vår uppkoppling har strulat rejält här hemma. Att dom måste envisas med att spela musik när man väntar! Min uppskattning för Vivaldis musik är skadad för alltid.
Över natten har det löst sig själv. Hmmm sådant här gör datorn bara för att jävlas tror jag.

Igår hade jag dock en bra dag i övrigt. Åkte på liten turné till gubbens jobb där jag lämnade ägg som gubben sålde på ett kick! Folk är galna i ägg från landet.

Sedan stannade jag till hos Anna. Anna med familj driver Lantgårdens butik! En jättefin butik.
Där hittade jag skålarna som Leila använder i sitt bakprogram. Hur trevligt som helst. Köpte mig en ljuslila skål. Är mycket nöjd!

Sedan har jag tävlat hos Helen på Vävra Keramik. Där gick jag en kurs förra sommaren. Hur kul som helst. Hon har världens mysigaste café och affär. Ska försöka hinna en kurs senare i höst. Att dreja är underbart.

Har även deltagit i en tävling hos Beas barslikheter. Den tjejen är grym på att sy och fixa.
Där måste ni tävla!

Idag ska jag och barnen på lokal marknad. Marknaden är på Mariagården inne i "storbyn" ;-)
Ska bli kul och se vad dom säljer. Alma var på"Hoppis o Skuttis" där i onsdags kväll. Så söt den lilla myran. Lite blyg men det släppte mer och mer efterhand. Dags igen på lördag fm.

I helgen ska vi försöka grovröja här hemma. Elda undan bröte och röja. Det är svårt när man är själva med alla barnen man kan väldigt sällan jobba ihop. Så vi kör lite i skift. Funkar bra det med.

Sedan vill jag bara skriva att jag tycker att Ernst är jobbig. Så då stänger jag av och sedan tycker jag Sommartorpet var bättre förr FAST det var Ernst som var där och var jobbig. En av anledningarna att jag tycker han är jobbig är att jag hatar fötter och hans fötter är ofta med i bild. URK!

Nu ska vi göra oss i ordning för marknad.

Auf widerhören!

Ps Bilden är från Annas butik. Älskar dom där skålarna och ja alltihop tror jag! Ds

6 comments:

Stina said...

Nää...gå in och svara på de tre senaste inläggen du!
Puss

Anonymous said...

Tjo hoooooooooooooooooo...
Har mailat och Du ska veta vad jag känner igen mig......
Ska snubbla in här rätt vad det är och skriva - bara så du vet vännen...
Rent av att jag ska börja blogga igen...hmhMm...tänk, tänk...hm...
Du är bäst! (inte best)...

Massor av Kram från Malin

Anonymous said...

...konstig rytmik i MmmM:en hör jag men what ever...HmhHMMmMhmmMhhhmgjå...........

så kan det bli....

DS

Gårdsromantik said...

Vilka härliga färger på skålaran!

Precis sådär är det hos oss. Datorn funkar inte och man försöker byta sladdar ladda om program - ringa operatören mm mm
Plötsligt så behagar den fungera igen. Man börjar vänja sig tack och lov.

Kram Maud

Stina said...

Ni verkar vara en stor och mysig familj ni.
Du är ju så go, så det väl resten det också, kan jag tro.;-)
Kram

Malin said...

Hej!
Vad kul att du hittat till min sida! Du är jättevälkommen att beställa om du vill! Vad mysigt du verkar bo, med grisar och höns. Läste din "grishistoria" *hihi* fast det var kanske inte så roligt just när det hände.
Ha en bra dag!
Kram Malin