Monday, July 21, 2008

Städning, mördarsniglar och kattungar!


Helgen har varit intensiv.
Jag har röjt rum för rum. Är inte klar än i och för sig men det börjar ta sig.
Idag ska jag ta matsalen och vardagsrummet. Ska köra med de två större barnen idag.
Dom har lovat att vara mina slavar. Härligt!
Har rensat och sorterat bland saker och kläder. Ska till tippen idag samt iväg med en del
barnkläder till second hand.

I lördags kom vår katta in (höggravid) och jamade och tittade på mig som för att säga:
"fixa bo jag ska föda". Låda med filt ordnades och gubben la in henne och så glömde vi liksom bort henne där hon låg på övervåningen mitt i allt röjandet. 4 timmar senare kollade gubben och där låg hon med 4 små ursöta kattungar. Sicken kvinna va?! Dom är grå/svarta, några randiga. En är svart på överkroppen och grå på underkroppen. Ursöta! Återkommer med kort.

Har möblerat om också under städningen. Är hopplös med det där. Svänger på soffor och stolar och flyttar runt saker. Någon mer som är en "ommöblerare"?

Till helgen ska jag fortsätta med fönstermålning. Skittråkigt.

Sedan det här med mördarsniglar!!!!!!!!!!!! Vi plockar säkert en 100 till 150 per kväll här nu eller plockar och plockar. Jag klipper itu dom...säkert inte bra för karman men det känns gött i alla fall.

Idag ska det inhandlas blommor. Blir nog några plättar och hjärtan på tråd eller vad det nu hette. :-)

Nu ska jag försöka hinna runt och kika på era bloggar en sväng.
Må väl!

Ps Tävling på går här: Vitt hus med vita knutar. Samt hos Leva som jag. Missa inte det! :-) Ds

9 comments:

Anonymous said...

Jo jag möblera gärna om i samband med städning...maken går helt ut ur huset i det läget för då far jag fram som en furie...ofta slutar det dock med att jag drar tillbaks det mest till den ursprungliga platsen...men då har jag i alla fall provat...Kallar det för att "möbla"...blev bara så då jag hade bråttom och skulle säga möblera om fort som sjutton...ett rätt bra ord...
Herregud så många sniglar...hjälp...ska inte gnälla men håller med dig om att den där känslan av att ha ihjäl äcklen är väldigt skön...Ha!

Kram från Malin

lilla h said...

Oj, hos er är det livat på djurfronten! Kattungar är ju nästan det ljuvligaste som finns (i alla fall när de har hunnit bli några veckor gamla) men mördarsniglar - BLÄÄH *ryser* Här finns faktiskt bara små fredliga sniglar, tack och lov!

Här möbleras det inte om för tillfället, och inte städas det så noga nu heller om jag ska vara ärlig! Däremot rensar och sorterar jag rätt duktigt, fast just nu håller jag på både i köket och sovrummet så det är lätt kaotiskt. Lär mig aldrig det där med att avsluta en sak innan jag börjar på nästa... Suck, blir så trött på mig själv! Men imorgon blir det nya tag!

Ha det bra!
~ Helena

PS! Det blev inga loppisfynd igår, de stängde preciiis när vi kom. :( Måste göra ett nytt försök snart!

Anonymous said...

Fy attan för mördarsniglar! Peppar peppar så har vi bara vanliga fredliga sniglar hos oss. Ha det så bra! kram Pernilla

Anonymous said...

Vad härligt med kattungar förresten. Önskar vi kunde ha en katt men det funkar inte hos tyvärr. Hunden blir helt galen så fort hon ser en katt. Natti natti

Anonymous said...

Hoho, kommer ni på lördag??
Kram Pia

Anonymous said...

Kika gärna in på www.metrobloggen.se/sparsmart för mördarsnigeltips
Ha det gott.

/Lena

marita blücher said...

Du milde så flitig du är - hur hinner du med alla dina projekt !? Känner igen det där med att möblera om - eller möbla som Lotta på Bråkmakargatan sa när hon flyttat hemifrån till grannen tant Berg. Resten av familjen är tidvis rätt så trött på mig och tycker - det är väl bra som det är......, men bra kan alltid bli bättre, så resonerar jag. Dottern "tvingade" upp mig och maken på vinden för ett tag sedan och vi röjde friskt - det känns verkligen skönt när man gjort sig av med all ballast - i de flesta fall är det ju så att har man en gång ställt undan en pryl på vinden eller i källaren så tas den inte fram igen - så varför lägga den på lager ?
Ha det så gott i sommarvärmen (som äntligen verkar ha återvänt till Skåne - åtminstone för några dagar).
Kram/Marita

Stina said...

Ulk...de där äckliga typerna. Jag skulle nog klippa åt båda hållen jag.:-D Puss

Malin said...

Hej !
Oj vad du verkar effektiv =) 100 sniglar per kväll, herregud vad jobbigt / äckligt - här uppe har vi inga (än så länge) som tur är. Å va gosigt med kattungar!
Kram Malin