Wednesday, July 23, 2008

Ja varför inte?

Det är något med mig och blöjor. Har ju lyckats få på blöjor som jag skrivit om på de mest underliga sätt. Idag har jag även kört en blöja med tvätten. Eh fick kanske för mig att det var tygblöja eller något. Kan bara säga att en söndertvättad blöja blir väldigt mycket smulor både på tvätten och i maskinen. Om man inte har jobb så skaffar man sig.

Vi har varit på stranden en stund idag. Nu är vi hemma då de små sover och vi pausar lite. Har ätit "pangekaker" som 2 åringen säger.

Har grejjat lite i trädgården medans de små sov och nu kommer de väl vakna strax.

Det är riktigt varmt idag, riktigt varmt. Gräset får vänta med att bli klippt tills kvällen.
Hade tänkt baka lite men bara själva tanken på att köra igång ugnen får mig att svimma.

Det är så kul att läsa era bloggar. Ja och såklart kul att ni läser min. Får så mycket inspiration och ni har så fina bilder på det ni gör och grejjar med. Tycker inte jag har så mycket att visa upp men en dag kanske. :-)

Sköt nu om er där ute och njut av värmen (om den är hos er vill säga).

Må väl!

Ps Malin (Kuriosa) om du läser det här. Snälla maila mig så jag får din mailadress. Vi har bytt datorer här och nu har jag inte din mail samt att jag hittar den inte på din blogg. Kram! Ds

7 comments:

Annika said...

HiHiHi... kan förstå om det blev smulor.... det blir ju massor bara av en pappersnäsduk... Tycker om att läsa "vardag" .man känner igen sig... o du jag har heller int eså mycket att visa men jag gör så gott jag kan.... Kramiz Annika

Vit Spets said...

Detta va dagens skratt!!! ibland undrar man hur saker & ting kommer in i maskinen...kul är det oxå att läsa om vardagen, fortsätt med det om du vill!!!
Kramis
//Siv

Anonymous said...

Men snälla nån...du har väl massor att visa upp och det sättet du skriver på på ger en bilder som är härliga...(blöjtvätten t ex...)...
Varmt ja...bara förnamnet och idiot som jag stundtals är så brände jag upp ryggen ute på kusten i går...fläktade så käckt och vem trodde att den skulle ta så illa...Ja inte illröd då men baksidan av mig som jag annars bara vet att jag har...gör sig påtagligt till känna idag...så blir till att hasa runt i skuggan...

Trodde mig mailadress stod på sidan men inte...
malins-kuriosa@hotmail.com...och så kommer man till mig...

Kramar från Malin

Anonymous said...

Ja du har man inte jobb så skaffar man sig detdet är faktiskt väldigt underhållande att läsa om dina små vardagliga saker som du gör lite "galet".....*ler*

Det är en Humle som är så där vild och växer upp på altanen.

Ha det bra
Kram Pernilla

Mjuka said...

Fniss, låter som här hemma ;_)
Varmt och klibbigt är det, håller mig inne, då Ingrid inte är så sugen på att va i värmen. Din roliga episod om blöjan hände här för ett tag sedan. Visade sig att den hade suttit fast i 3 åringens kalsonger, så hade min man slängt den i tvätthögen på morgonen och jag in in maskinen. 5 barn= mycket tvätt!! Ha en skön helg
kramar M

My Lovely Things said...

jaa..att tvätta böjor är inte kull..
har lyckats göra det på jobbet..oj.vad merarbete det blir..
ha det så bra..
krma anna

lilla h said...

Haha, det låter precis som något jag skulle kunna göra! Har faktiskt inte lyckats med just det, än. Men ibland känner jag mig som Papphammar ungefär, allt blir bara helt bakfram och uppochner... Tur att man kan skratta åt eländet iallafall!

Ja, det är flytande the i flaskorna, att drickas kallt (is-the, typ). Det vita var supergott och läskande men smakade inte så värst mycket the egentligen. Har inte provat det gröna än, så vi får väl se om det smakar hö eller ej... :-)

Nattinatti!
Helena