Sunday, July 13, 2008

Kan man köpa sig fler timmar på dygnet???


I så fall skriv upp mig på 5 extra per dag. Kan nog bli ganska lagom till att börja med.

Gubben fick rycka in och ta extrajour ikväll. Sucka! Jag som skulle slipa och måla och städa och baka och............ Ja ni vet, allt det där som man bara vill hinna med.

De två minsta somnade här för ett tag sedan och då tänkte jag passa på att köra lite öronrens i hundens öron.

Tog fram medel och trasor plus en korvbit som muta. Går käckt ut på altanen och lockar ut "lilla" hunden (hon väger runt 45 nu) Hon kommer snällt ut och sätter sig.
Öra numero 1 går kanon. Sprutar, gnuggar lite, låter det verka och torkar.
Öra nummer 2...ja det är då som hon inte riktigt vill mer. Damen har fått korn på korvbiten som jag har i fickan på tröjan. Brottningsmatch uppstår. Tillrättavisning. Börjar om från början.
Precis när jag står framåtböjd och ska spruta gör hon en 180 ¤ sväng.

Följden av den blir katastrofal. Jag sprutar öronrens i högerögat. Det bränner som en svedd babianrumpa kan jag tala om. Skriker, halvblind söker jag mig mot dörren in i huset.
Missar öppningen då jag ser lika bra som en mullvad i midnattssol. BANG! Slår huvudet i dörrposten, tappar balansen och faller bakåt och sätter mig på gubbens ena träsko som galant klappar till min svanskota.

Det blir en tyst minut, då jag har så ont överallt att jag har blivit paralyserad. Släpar mig in på toaletten. Kryper in i duschen och sköljer ögoat och pannan på en gång.

Sammanfattning. Höger öga är knallrött, men garanterat fritt från öronvax. Skallen värker och bultar och har en fin bula. Röven gör ont, sitter just nu på en kudde. Blir ju inte bättre av att jag fick ont i svanskotan efter den sista graviditeten.

Ska skriva ett diplom till mig själv senare idag som klantigast i Väst Sverige.
Mitt i allt så gläds jag åt att jag inte ramlade i eltråden! :-)


Detta mina kära vänner är en typisk söndagseftermiddag här hemma...not!
Nu ska jag trösta mig med resterna från lördagsgodiset och ett glas cola.

So long!
Må väl!

9 comments:

Anonymous said...

Ska man skratt eller gråta...förlåt...men är aningens svårt att låta bli att dra smilbanden i riktning uppåt öronen...På samma gång så himla typiskt mig själv...Ja fast kanske inte exakt detta scenario med öronrens åt hundar...men just att bara bli drabbad av tillvaron...Medge att vardagen är spännande *fniss*...
Ja 5 tim hade inte suttit fel och särskilt inte den här årstiden då ljuset spelar mig spratt...

Sitt vackert nu och inga hastiga rörelser...lyft handen i lagom takt till godiset och luta nacken bakåt försiktigt då du pimplar Cola...

Kram från Malin

Malin said...

Hej!
Oj oj det där lät inte skoj, hoppas du mår bättre nu!
Tack för dina fina ord på min sida! =) Alltid kul när nån gillar det man gör.
Det kan vara en toppklocka, men är inte säker, ska gå ut och titta lite närmare på den =)
Ha en skön kväll!
Kram Malin

Mjuka said...

Oj vilken dag!! Ta hand om dig
kramar Malin

MiaMaria said...

Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta i eländet..sorry men roligt låter det. Hoppas att det gick bra!

Ha´det så bra och må så gott!
MiaMaria

Malin said...

Hej hej!
Texten på tavlan är skriven på datorn =) Du kan ladda ner typsnitt på tex www.dafont.com. Dom jag valt heter Jane Austen och Scriptina.
Ha en skön kväll!
Kram Malin

Susanne said...

malin: jag tröståt chips på kvällen pga detta trauma. Blir ett extra träningspass i veckan. ;-)
Kram

Malin: Ingen fara med mig. Är bara inne i ett klantighetsstim nu.
Kram

Leva som jag Malin: ;-) Ja man ska känna att man lever!
Kram

MiaMaria: Bra att du skrattar det gjorde jag senare under dagen också :-) Tack för tipset om typsnittet.
Kram


Ps många Malin idag ;-) Ds

Vit Spets said...

Hej där!
Hoppas du gillade titten efter tips från Maud! Men förlåt jag sitter här å garvar det första jag gör när jag kikar in till dig, vet du, det skulle likagärna vara jag mitt i allt...
Jag förstår att du skulle vilja ha mer timmar speciellt om den äkta hälften är borta...
På återseende
//Siv

Gårdsromantik said...

Du får förlåta men det här var dagen skrattattack!
Stackare där...bra att du kan se något positivt mitt i allt elände.

Kram Maud

Anonymous said...

Ja vad ska man säga.....ajg kunde inte hålla mig för skratt, men jag hoppas du mår bättre nu.
Typ så där brukar det gå för mig så du gjorde en typisk "pernillagrej" ;=)
Har läst runt lite hos dig och gillar det du skriver.

Kram Pernilla