Wednesday, July 16, 2008

Fynda eller fly.

Nu har jag läst så mycket om folk som fyndar överallt så nu tänkte jag att det banne mig kunde vara min tur.
Efter frukost packade jag in 3 av 4:a ungar och for iväg. Äldste sonen var väl sådär imponerad av att jag skulle besöka en loppis. Han släpptes av i centrum och vi bestämde att jag skulle ringa när jag var färdig.

Väl framme vid en loppis packar jag ur ungarna och kliver glad i hågen in.
Genast bestämmer sig 2 åringen för att hon minsann vill ha en liten ful porslinskyckling i gult och brunt. Då det bara kostar 5 kr så säger jag ja.

Sedan börjar det:
-Mamma, säger 2 åringen. E dä?
- Eh..det är en potta gumman.
-Kissa pottan?
-Ja förr hade man såna pottor innan det fanns toalett inne förstår du.
-Jaha. Bajsa pottan?
-Ja kanske det du men man kissade nog mest. Nu ska mamma kika lite här gumman.
- ga ga ba ba ischhhhhh, säger lilleman.
-Javisst gubben. Du är så duktig.
-Ursäkta mig, säger damen i kassan. Men din dotter har ryckt huvudet av en docka där borta!
-Alma kom hit! Vad gör du?
-Dockan konstig mamma. Titta hövvet borte. Varför då?
-Ja för att du tog bort det.
-Jaha......inte ha den dockan. Den trasig.
-Mmmm
-Nu får du allt betala dockan som din dotter tog sönder. Sådär kan hon inte få göra.
-Givetvis ska jag betala, vad kostar den då?
- Ja den skulle jag ha 50 kr för!
-50 kr! Men den var ju så sliten.
-Ja just därför.
-Men såna dockor kostar ju max 20 kr nya!
-Ja men den här är speciell förstår du.
-Ok...
- Sen kan du ju betala duken som din son sitter och suger och biter i!
- Nä!!!!!! Släpp duken nu Hjalte!
-Den kostar 40 kr.
-Den lilla duken???
-Du kanske inte är så van att handla gamla saker lilla vän.

Jag gav upp betalade mina 90 kr och höll god min.

Jag kom hem med mina fynd. En docka utan huvud samt en söndersugen duk.

Har fyndat nog för ett bra tag tror jag.
Imorgon är det i och för sig auktion en bit härifrån, vågar man sig ut igen tro?
:-)





Må väl!


4 comments:

marita blücher said...

Hej hej ! Vilken rolig överraskning och trevligt uppmärksammande av min butik . Jag blir mycket glad och stolt över att få vara med på Din blogg - Tack !

Vad snäll Du är !

Berättelsen från loppisbesöket är obetalbar precis som många av de andra på Din blogg. Hit kommer jag fler gånger.

Kram/ Marita

Malin said...

Hej!
Sitter här och skrattar åt din dag =) Fast kan tänka mig att det inte var så kul när det hände...
Ha en skön kväll!
Kram Malin

Susanne said...

Marita: Vad söt du är! Tycker din sida är så bra. Du skriver bra i din blogg och affären är kanon!
Har övertalat gubben att få shoppa lite :-)
Kram
//Susanne

Malin: Nej precis just då var det lite tufft men jösses så jag skrattade i bilen på väg hem när Alma var så sur för dockan utan huvud. :-)
Kram
//Susanne

Dalatorpet said...

helt underbar blogg :-) ja känner igen mig totalt!!! kommer tillbaka :-)