Thursday, July 03, 2008

Eftertanke....


...har jag ägnat mig åt två kvällar. Gubben har jobbat en natt och ska jobba även i natt.

Har varit ensam med barnen, ja och då menar jag ensam.

Inser hur mkt själv jag är. När jag ser det nedskrivet så här så kan det verka lite patetiskt men det är inte dit jag vill komma.

Var jag exakt vill komma vet jag nog inte ens själv.


Jag har väl eg aldrig varit bästa kompis typen. Vad beror det på? Ja kanske att jag som barn aldrig riktigt passade in någonstans. Vet inte eg...kanske inte har haft ett behov av en bästa kompis?


Blir ganska personligt det här men som sagt jag har tänkt mycket de sista dagarna.


På något sätt har de vänner jag haft under åren följt en mall. Vi har träffats, lärt känna varandra och börjat umgås. Saker har hänt i allas liv och i stort sett har det varit samma slut...jag har ställt upp och lyssnat och hjälpt till och sen sakta försvunnit.


Hmmm det här låter som om jag skulle se mig själv som ett offer men så är det inte utan jag inser att jag har varit för uppoffrande ibland. Gett för mycket och kanske borde ha ställt mer krav. Nu tänker du som fortfarande orkar läsa att ja ja...hon får väl skylla sig själv då.

Visst så kan man tycka men om man lyssnar, om man ställer upp och om man hjälper ska man då skylla sig själv? Är det inte så en vän gör? Har varit förvånansvärt själv då jag velat ha hjälp.


Min släkt finns en bit bort men i stort sett hade vi kunnat bo grannar det hade nog inte förändrat så mycket.


Jag är den jag är. Jag vill mycket....inreda, fixa, måla osv. Vill vara den där perfekta mamman och hustrun. Inser att jag nog inte borde läsa alla dessa inredningsbloggar där allt är fix och fix. Det får mig eg bara att tycka att jag också borde fix och fix.


Nä jag är den jag är. Fyrabarnsmor! :-) Helt underbart! Har en stor familj, vi är dom vi är. Jag skulle vilja våga vara den jag är fullt ut utan att behöva känna att jag inte räcker till eller är på ett sätt som inte stämmer.


Visst man är vuxen men ändå inte. Man står där och trampar som den vilsna tonåring man en gång var.

Men visst hade det varit mysigt om någon av mina gamla vänner (som jag aldrig träffar längre) ville komma över och bara sitta en stund och tjöta. Mitt i röran bland leksaker och ungar och att jag då skulle veta att det var ok, att det var för min skull de kom över.

Hemma här är dörren alltid öppen och fikabrödet snabbtinat från frysen och hurran lätt att slänga på.


Slut med tjatet. Ville bara skriva av mig för det här är det jag tänker på mycket just nu.


Imorgon ska jag iväg och träna vid lunch. Blir ett BodyPump pass. Har 4 kg kvar efter Hjalte och Alma samt rätt mycket mindre muskler! ;-)


Om du orkade läsa ända hit så får en tacke!

Må väl!


Ps Bilden är från äldsta dotterna nioårskalas. Älskar den bilden! Ds


7 comments:

MiaMaria said...

Hej!

Och tack du snälla för din kommentar.....

Förstår att ibland så kommer familj och hem före allt annat och så kan risken vara stor att många kompisar faller ifrån eftersom man inte har tid........men det kanske går att bota....

HA´en bra fredag!
MiaMaria

Stina said...

Ja du ska vara den du är och ingen annan. Jag gillar dig för att du är den du är.
Jag har också varit i sitsen att man ställt upp lite för mycket. Det är ju inte alltid man får tillbaka, vet du.
Sedan står man där.
Men...de glömmer inte det du gjort i alla fall. Inte en chans.
Puss på dig goa gumman!

Anonymous said...

Haaloj där...jo jag har en paus och föröker hålla ihop mig i väntan på semestern...en vecka kvar...
Du...allvarligt talat så låter det som om du skriver om mig...jag har blivit en sort enstöring som helst håller till hemma...Allt umgänge med folk känns lite ansträngt och de "gamla" vännerna har jag inte heller någon direkt kontakt med...Huset vimlar av folk men är ungarnas kompisar och de ska få lov att vara här...Jobbar med ett arbete som innebär möten med många människor dagligen...men skulle nog inte varit ett dugg annorlunda utan det...
Nä du...vi ska nog låta oss vara som vi är för det var säkerligen någon tanke med det också...

Massa kramar från Malin

Anonymous said...

försöker...inte föröker...

DS

Susanne said...

miamaria: hoppas på bot och bättring som dom säger ;-) Ha en härlig helg!

Stina: Du är så go! Man får hoppas att man ngn gång kan skörda det man gett andra.
Ha en fin helg!
Stor kram

malin: Ja vi fortsätter vara dom vi är! :-)
Må väl!
Stor kram

Stina said...

Kramen från mig!:-)

Anonymous said...

Gummalumman Du är ju som du själv säger du!! Helt fantastisk, go, underbar som vän och alltid där. Nu ska det bli bot och bättring, När jag kommer hem från landet med kidsen så ska jag springa ner dörrarna hos er :)
Kramar Annapannan, som ska käka äggamacka *s*