Thursday, July 17, 2008

En Comeback!


Idag finns det en stor anledning att blogga. Malin på Kuriosa från min vardag
har gjort ett inlägg efter lite paus. Blir lycklig varje gång jag läser den här underbara tjejens blogg!

Annars fortsätter målandet här hemma. 11 åringens rum ska iordningställas idag. Ska börja med en hörnhylla som har torkat. Färgerna blir brunt, vitt och lite ljuslila. Enligt önskemål från snuttan själv. Blir nog bra. Hon har så mycket prylar, ja skatter kallar hon det själv. Så en rejäl hylla är ett måste.

13 åringen ska få ett bättre databord och förhoppningsvis få in spel och data i rummet. Har varit väldigt mycket emot det där, men vi har inte riktigt plats nere i blivande matsalen sen. Vi får göra ett dataavtal med en antal timmar och sådär. Vill inte det ska skena iväg.

Nu är det dags att hugga i här igen för här blir inga barn gjorda.

Är lite svårt att få till idéer om hur 13 åringens rum ska fixas. Man kan inte riktigt göra det sött och romantiskt. Hmmm....det är svårt med killar. ;-)

Ha en riktigt bra dag.
Må väl!



6 comments:

Malin said...

Himmel o pannkaka sicket beröm...hur sjutton ska jag leva upp till detta...
Skulle kanske ta och låna hem dig ett slag så kan du måla här också...dotterns rum är på G för andra gången på ett år...Blev en så käck vattenskada där i vintras då takpannorna flöga av i blåsten...Enligt mig ser det ut som i Vakre hjem med sk shabbyväggar men är visst bara jag som tycker så...Vi har rivit ner väven i taket också och det ska målas även där...men har noll inspiration...
Sitter just nu ute vid dammen med min "lapptopp" och har låtit tiden bara gå...Vi vr en tur i skogen på förmiddagen och kikade efter Kantareller men det märkliga är att det är kruttorrt trots allt regnande...blev några ängsliga gula duttar som kom med hem...

Kram från Malin och vi hörs!

Malin said...

var...inte vr

DS

Malin said...

Hej!
Vad duktig du är som målar och fixar! Kan hålla med om att det skulle vara lite svårare att inreda ett pojkrum, jag har ju bara en liten flicka =) Men det skulle nog bli ljusa färger och ljusblått kanske.
Håller med om att jag har haft stor tur i utlottningar =) men jag är superglad för det!
Kram Malin

Mamma med mera said...

Hejsvejs!

Ville bara meddela att jag har länkat till fel blogg när jag kommenterat inne hos dig. Upptäckte just att jag hade en hel massa olästa kommentarer på denna blogg som jag missat bl a en från dig =)Välkommen in till mig på http://isabelsvarld.blogg.se/

Nästa gång ska jag kommentera från mitt rätta konto så folk hittar till mig =)

Vilken härlig och fin blogg du har! Nu ska jag kika vidare här!Kram Pernilla

Mjuka said...

Vi har lite samma problem som du. Med tonåring i huset och datortid osv. Min man jobbar med datorer så alla barnen har varsin och jag tycker det blir lite mycket, men men....håller just på att inreda i ett rum. Sakta men säkert. Har spacklat skall snart börja måla
kram M

marita blücher said...

Hej Susanne,
Hos dig lyser verkligen flitens lampa - tösens rum kommer säkert att bli jättefint. Det där med tv-spel och datorer är verkligen en balansgång - samtidigt som det är en del av barnens vardag nuförtiden så måste man som du säger sätta upp "staket" så att de inte fullständigt fastnar i den virtuella världen (skall jag säga som ibland kan tillbringa ganska långa stunder framför datorn och surfa runt bland alla trevliga bloggar...). Tack för din rara kommentar på min blogg och ha det så gott.
Kramis/Marita