Tuesday, July 15, 2008

Jag - en inredningswannabe?


Kan det vara så illa? Sitter här vid datorn och försöker hafsa ihop ett inlägg medans de två minsta leker med diverse saker i huset. Alma (2 åringen) har precis gjort ett fint mönster på tapeten i tv rummet. Hmmm ska i och för sig fixas men....

Och där kommer vi till dagens inlägg. Jag är rädd för att jag är en inredningswannabe.
Detta konstaterade jag i natt när jag inte kunde sova. Kl 01.12 steg jag upp efter ett nattamning och satte mig i köket med ett glas mjölk och sista numret av "Vakre Hjem". Jösses den tidningen är ju en orgie i vackra hem och foton och reklambilder.

Men en fråga som jag hoppas få svar på från er som har så vackra hem är: "Hur håller ni det vackert ni som har barn (ja speciellt små barn då)"?

Min tvååring drar fram som en tornado vissa dagar. Vi är ute och härjar i trädgården och gräver och fixar. Försöker på det sättet tömma energi ur ungarna förstår ni. Fungerar ibland men oftast inte ;-)

Funderar på om jag ha några av de förutsättningarna som krävs...kan inte sy, är skitkass på att pyssla (klipper mig oftast själv i fingrarna) och har en begränsad budget.

Vårt hus är helt underbart. Stort och vitt och härligt! Ett gammalt timmerhus från 1880-talet.
De har eg alla förutsättningar för att bli fint inuti.
Vi håller i alla fall på och målar om fönstren nu i sommar.

Om det är någon som vill komma och hälsa på och tipsa så är ni så välkomna! ;-) Ni kan bo i gästrummet. Tre mål om dagen kommer att serveras samt en extra smarrig fika. Säg vem kan motstå detta? ;-)

Nä dags att lämna glamouren i bloggvärlden och dra ut till höns och grisar.
Tack för att ni läser!
Må väl

7 comments:

Stina said...

Jaaaa tack! Jag kommer GÄRNA!:-)

Susanne said...

Stina: Du är så välkommen! :-) Tack för att du skriver troget i min blogg!
KRAM!

Malin said...

Hej!
*hihi* förstår vad du menar, mitt tips - håll det enkelt så att det går fort att städa =)
Kram Malin

lilla h said...

Hej!
Kul att du hittade "till mig", jag blev så glad för att du skrev en rad! Först för dina snälla ord _ TACK! - och sen när jag började läsa här i din blogg!
Har suttit och fnissat igenkännande en stund nu... Vilka härliga glimtar från familjelivet du bjuder på, och så skönt du skriver!! Hit kommer jag absolut tillbaka!
När det gäller inredning så tror jag inte att jag skulle vara till någon större hjälp, tyvärr. Här är det halvkaos för det mesta.
~ Helena

Susanne said...

Malin: undrar hur enkelt man kan hålla det? ;-)
Kram

lilla h: tack! Du har en jättfin blogg. Kör också inredningsstilen "halvkaos" Den är lätt att ta till sig. ;-)
Må så gott!

Annika said...

Ta det bara lungt nåra år ska du se att det ordnar sig.... när barnen är små ska det vara lite rörigt, de måste få pyssla med sitt de med.... hade ett "eget" rum när mina var små där jag kunde pyssla o hålla undan o ha det lite fint.... men det blev stort kök sen så jag fick offra mitt rum o sen har det varit kaos här med nåra år..... Lego bilar dockor mmm men kul är det när barnen leker.... nu är yngsta 11 o håller sig på rummet med sina grejer... Se tiden an.... Kram Annika

Andra 19 said...

Det är så trevligt att läsa Din blogg!! Får man önska så skulle jag vilja ha ett kort på hunden också.