Tuesday, July 08, 2008

En uppiggande morgon!


Fick jag idag!

Vi har ju grisar och i morse innan gubben for till jobbet så gav han dem frukost. Nåväl!
Så långt allt väl.

Fick dock för mig att jag skulle gå in och hämta vattenhinken som de hade haft som någon form av fotboll under de tidiga morgontimmarna. Väl inne i hagen så kom ju grisarna springande, överförtjusta i tron att jag kom med mat.
Hade med mig lite bröd som jag gav dom och tog hinken för att gå över eltråden och ut ur hagen. Då tycker Fläsk att han ska leka med mig .

Detta resulterar i att jag och grisjäveln trasslar in oss i varandra.
Grisen skriker och springer iväg och jag hamnar på el tråden. Ursäkta språket, men FY FAN vad ont det gjorde! Jösses! Fick mig en sån redig stöt så att håret stod rakt ut som taggarna på en igelkott.

Lyckades stappla ur hagen. Lite skakad får man ju säga, men så här i efterhand tycker jag nog att jag känner mig lite piggare och riktigt klar i skallen. Man kanske skulle börja dagen med en liten elstöt då och då för att komma i rätt tempo? Tål att funderas på....inte!

Hunden såg väldigt förvånad ut när matte låg och kravlade i leran med gris och hink! :-)

Tvättmaskinen kördes igång här hemma och jag dök i duschen.
Bilden föreställer ju som vi alla vet Einstein och så såg jag ut i huvudet när jag kom in från elchocken.

Må väl och ta inte i elstängsel!

15 comments:

Stina said...

Ursäkta nu..men...haha...alltså.
Ja, det där låter ju som jag.
Hjärtat behöver nog en liten stöt ibland. Hamnar på rätt ställe då vet du.:-D

Nä, usch...sådant där är inte kul.
Man vill ju inte att vad som helst ska stöta på en.
Ta hand om dig, du med grishinken.
Puss

Anonymous said...

Hahahaha galna kvinna, jag ser dig framför mig :D
Ha det gottans, nu ska jag sova innan natten /Annapanna

Mjuka said...

Men shit skall man skratta eller gråt!! Sådant här kan man ju skämta om men förstår att det gjort jävligt ont!!Ta hand om dig nu, kryp ner i soffan med bra bok
kramar Malin

Anonymous said...

Oh, hjälp! Det går visst villt till på landet.Hoppas du inte skadade dig mer än smällen från elstängslet.Snyggt namn på grisen. Kram Katta

MiaMaria said...

Ojsan det kunde kanske ha slutat värre....tur att det gick bra och att du blev pig(g)...

HA´nu det så gott och välkommen åter till mig!
MiaMaria

Susanne said...

Stina: ja den stöten kunde jag varit utan men som sagt jag blev ju pigg!
Kramen

annapanna: nästa gång du kommer och fikar ska vi gotta oss med lite ström till kaffet! ;-)
Kram

Malin: Har precis nattat gubben o alla ungar sover redan så nu blir det jag och sista numret av "Vakre Hjem" Du får gärna skratta det har gubben gjort hela kvällen! :-)
Kram

Katta: Ja här på landet gillar vi spänning ;-)
Kram

MiaMaria: Äh jag är tålig och som du skrev jag blev ju pig(g) ;-)
Kram

Gårdsromantik said...

Ja herregud så du håller på! Gyttjebrottas med grisar och tar en uppiggande elstöt. Fy så hemskt - gör inte om det hur pigg du än kände dig.

Kram Maud

Susanne said...

Maud: Nä jag tror nog att det finns bättre sätt att pigga upp sig! :-)
Fast har man en dålig dag kan man ju hålla en stund i tråden. Var pigg hela dagen igår.
Kram

Stina said...

Pöss på dä gömma!:-D

Frida said...

Haha, ser det framför mig "intrasslad med grisen".

Jag hatar eltråd, det gör så himla ont.

Anonymous said...

iiiiiiiiiiiiiiih, det där spelas upp som en animerad film i mitt huvve, haha! förlåt men.. himla rolig film :)
kram på er

Lilla Blanka said...

Underbart inlägg!!!
Det är inte alls min mening att vara taskig nu..men det måste sett sååå roligt ut när Fläskis trasslade in sig i dig :D

Härlig läsning så här på kvällskvisten!

Kram
Mia

Anonymous said...

hej
hahahah tack för du fått mig o vakna till med ett gott skratt,,,nyvaken sitter jag här med en kopp kaffe, oops nu skall jag ta o göra mig klar ,dottern och jag skall på loppisrunda,bla till järbo auktionshall,de skall bli roligt för de var länge sedan jag var dit. får se om man gör någe fynd.

Vävra keramik said...

Ville bara tipsa att jag har ny tävling om en vitlöksrivare på min blogg. Helen på Vävra keramik

Susanne said...

fru b: Ja det gör så in i helv...ont!
Men nu fick jag ju ett fint recept från din blogg på lite vinbärssnaps som säkert kan bota det mest onda. ;-)

Pia: Jag bjuder på den filmen! :-)
Kram

lilla blanka: Äh två fläskiskar som faller får man skratta åt. ;-)
Kram

carina: det är bra att börja agen m ett skratt! Hoppas du hittade många fynd.
Kram

Vävra keramik: Jag ilar t din sida!
Du har ju så mkt fint. Dags för ett besök hos dig i affären snart!
Må så gott!