Monday, June 30, 2008

hej och hå!


Nu har vi fullt i huset. En av gubbens bästa vänner är här med sina barn.

Blir en del folk runt matbordet men vet ni...jag har kommit på att det är trevligt med mkt folk i huset! :-)


Gillar när det är lite liv och rörelse. Blir inte mkt gjort hemma med saker som ska göras men ärligt talat blir det inte gjort när vi är själva heller. Är svårt att renovera med små barn och just nu sitter vi och planerar för att få vissa projekt gjorda. Det som blir gjort blir gjort.

Har massor av möbler att måla men får liksom inte tummen ur. Blir så imponerad av att se hur en del målar och grejjar. Ja ja...jag är småbarnsmamma och det är inte illa det! :-) Är mellanbarnsmamma också för den delen. ;-)


Gubben skrev t o m kontrakt idag på att vi ska jobba som tusan ett par dagar tillsammans. Han är söt han. Han har semester men ska jobba natt onsdag o torsdag. Nåväl får se om jag kan våga mig på att sy det där som jag vill sy.


Hur som helst har vi haft några härliga dagar. Tack för det. Nu önskar jag mig sol, mycket sol och värme.


Hunden löper för första gången. Hon är inne i slutfasen så att säga. Synd att säga att hon blev vassare i huvudet av det.


Må väl!


Ps Bilden föreställer gubben då han bydde vår grymma altan sommaren -06 Ds



4 comments:

Gårdsromantik said...

Visst är det konstigt - när man har småbarn har man som mest renoveringprojekt. Tur du är ung.
Bra att ta det eftersom - ni hinner!

Kram Maud

Brunkullan said...

Renovera lungt;)
Hoppas du hittar hängmattan, så kan ni ligga där och slappa medan gubbens finger läker ihop:)

Susanne

Mjuka said...

Ta det lugnt!! Nu är sommaren här!! Var sak har sin tid
kraaaaaam

Susanne said...

Ja tjejer man får ta det pö om pö som man säger. Hoppas att gubbens fingrar och övriga kroppsdelar vi behöver för renovering håller ihop i sommar! :-)
Kram!