Thursday, September 06, 2007

Tyra ska vidare...

Jo, Tyra har haft en dålig tid...

De senaste veckorna har hon, desvärre, gjort utfall mot Alma (och katterna) vilket är en helt ny upplevelse.

I efterhand har vi sett tendenser under sommaren, men vi har väl blundat en aning eller inte förstått...

De första 2 (tydliga) gångerna såg vi inte helt klart vad som skedde men vi hörde det agressiva skallet (vilket vi ju lärt oss skilja från de andra).

Idag såg jag (gubben) ett utfall mot Alma.

Jag måste få säga att hon har varit extremt rar & tolerant mot allt & alla, MEN det finns inte en chans att jag riskerar mina barns väl och ve. Så imorgon far jag & Tyra till veterinären...

Så, desvärre, Tyras tid är förbi.

Hon har varit fin att ha & hon har givit mycket glädje, tyvärr blev hennes tid något kort, dock kan jag jag försäkra er alla om att hon har haft det bäst så länge det varade.

A//

14 comments:

Anonymous said...

...avnundas er inte denna kvällen...
så mycket blandade känslor - helt rättt tänkt men som vi vet så går förnuft o känsla inte i hop...
Tänker på ER...

Kramar från Malin...

Anonymous said...

Nej, fy så tråkigt! Får tårar i ögonen när jag läser inlägget. Tappar orden, kan inte få ut det som vill skrivas... *funderar* Jag förstår ert beslut och också att ni inte vill riskera någons väl och ve. Tyra kommer få det jättebra i hundhimlen, där hon alldeles säkert kommer ha en daglig skrattshow för alla jyckar. :)
Sänder varma tankar och massor av kramar till er. Må så gott ni bara kan! *kram*
// Lix o matte

Anonymous said...

Fattar bara inte... kanske hade hon ont i sina knän fortfarande? Tyra är ju det goaste raraste ... fyfan ... Ni vet var jag finns. Kram på er från en ledsen gammelmatte.

Susanne said...

Tack alla. Kikar in en sväng innan jag lägger mig. Vi har sett en del i knäna Pia. Hon har varit stel när jag varit ute med henne och rajsat. Hon har fått mer knarr i knäna och blivit lite låg. Men det som hände ikväll var så jäkla hemskt.
Försöker hålla mig något sånär samlad men jag bara gråter och gråter.
Tack alla ni underbara!
//S

Anonymous said...

Snälla älskade Susanne, ring mig när du orkar, om en dag, en vecka, en månad ... du vet var jag finns och jag finns alltid här för er!!
Kram igen.

Anonymous said...

Finns det verkligen ingen som vill ha Tyra och som inte har barn?

För annars är det så sorgligt att jag vill inte ens tänka på det.

*kram*

Anonymous said...

Näää, det var jättetråkigt detta här. Det var säkert ett jättesvårt beslut för er. Så sorgligt. Vi tänker på er! Kram från oss

Susanne said...

Vi har också tänkt tanken på att omplacera Tyra, men det blev en kort tanke. Något har hänt med henne, vad vet vi inte. Det vi har tänkt och tänkt och pratat och pratat om är att vi har aldrig aldrig någonsin låtit henne hamna under press där hon inte kan gå undan eller att ngn situation skulle frammana ett aggressivt beteende.
Jag känner att jag på ngt sätt måste försvara mig, varför vet jag inte.
Blir väldigt öppet här nu, men man letar ju hela tiden bakåt för att hitta ngn anledning, men jag gör inte det.
Mår bara piss och skit och det är åt helvete alltihop.

Andra 19 said...
This comment has been removed by the author.
Andra 19 said...

Tråkigt. Men tanken är rätt, man kan inte riskera sina barn.
Har själv varit i Er sitution för länge sedan och vet hur jävligt det är....

Alla dessa ögonblink said...

Åh, mitt hjärta blöder!!!

Karina said...

Fy, vad tråkigt :(

Anonymous said...

bara jag igen ... ja detta blev öppet. Det finns ju alltid en orsak till att en hund gör en helomvändning i sitt beteende, ofta handlar det om smärta. Alla vi som känner Tyrannen vet, att detta är inte den hon är, inte på långa vägar. Uppenbart så mår hon inte bra. Och naturligtvis för er, barnen och Tyras skull så måste ju något göras. Jag stöttar ert beslut, och tänder ett ljus för Tyra idag.

Susanne said...

tack än en gång för alla fina inlägg. Det gick väldigt bra hos veterinären. Lugnt och stilla. Vi tog en liten stilla sväng utanför i solen och Tyra var nöjd och lugn. Veterinären var kanon och stöttade till 100 % det vi valde att göra. Hon tyckte att vi var starka och handlade på ett bra sätt mot familjen och mot hunden som hon uttryckte det.
Känner mig inte alls stark.
Är så jävla tomt och jag saknar henne så det skär i hjärtat på mig.

Ska också tända ett ljus för Tyra, för ni vet, Tyra hon var inte "bara" en hund, hon var min vän och för oss i familjen var hon bäst. Ni som har träffat henne vet hur grym hon var, ni som inte har träffat henne, ja för er kan jag berätta massor när jag är på g igen.
Stor kram till er alla.
Tack för allt stöd.
//Susanne