Wednesday, September 26, 2007

Jag har ett namn & lite annat


Jag har fått ett nytt namn! Det är vackert å det är passande!

Familjen har noterat ett par smärre fablesser jag har...
Det ena är att jag är hemskt mörkrädd. Om något rör sig i mörkret (tror oftast det är en pissenödig matte) ligger jag jävligt stilla å är helt tyst. Om husse försöker få ut mig för en sista skitning för natten går jag max 20 cm från hans ben...
Jag är visst också lite småkräsen, fast det påstår de gamle att dom känner igen från någon som bott här förr & att dom ska minsann få bukt med det. Vad kan dom mena?

Däremot har jag fått en helsickes fart i benen numera. Jag springer stora cirklar, långa raksträckor & toppar med egendomliga krumbukter under vägen.

Jaja. Jag ville mest presentera mig.

Jag heter alltså

Bob


Bob Hund

6 comments:

Andra 19 said...

Vilket fint namn! Vaddå kräsen, man ska väl inte äta vad som helst...Jag är också mörkrädd, det knakar i skogen. Och i kväll är det fullmåne, huuaa.
Kram från Strega

Anonymous said...

Hejsan Bob Hund :)
Lilla fröken Bella Snorvalp kommer och rejsar med dig snart, även Farbror Dumdum och Tant Blå.

Vink vink från urhuset.

Karina said...

Underbart namn :)
Men lillen, mörkret är inte farligt. Riktigt mysigt tycker jag :)

Kram på dig
Daffie

Anonymous said...

Tjenis Bob Boll ;)

Hoppas att läget e alldeles utmärkt med dig och att alla dina tvåbentingar är på topp.
Hemma har vi det lugnt. Eller vi är ju inte så mycket hemma numera. Vi har blivit arbetshundar och följer med husse till jobbet och hjälper till med att vakta och hålla allmän koll på läget.

Det finns många hundar där. Två små bollar som heter Keeshond och en stor schäfter som inte gillar när man går nära hans Hondor.

I helgen ska vi ha grabbhelg, för matte ska åka bort. Till Lix och hans matte.
Vi hoppas att hon sköter sig och inte gör bort sig allt för mkt. Man kan ju inte så noga veta när hon inte har husse och oss med.

Ha det gött!

Susanne said...

andra19: tss eg är jag inte rädd, husse e liksom räddare så jag vill få han att bli modig vet du :-)
//Kram

gammelmatte: ja! va kul! matte e lite långsam just nu men vi tar med husse ut istället han e mer rask liksom
//bye bye :-)

karina: du e modig Daffie. När jag blir stor ska jag bli som du!
//Kram

leo o nitro: åh ni har fått jobb. Värsta coola grejen. Tror er matte kommer bli galen när hon kommer hemifrån. Coolt med grabbhelg. Ska ni dricka öl och äta revben då? Det tycker min husse e grabbigt liksom.
må bäst grabbar!

Anonymous said...

Tjena Bob!

Matte blev inte galen. Hon bara snyftade att hon längtade hem när hon ringde, fast att hon sa att hon hade jättekul där hon var (det hade jag också, fattar inte ens själv att man kan längta hem samtidigt //matte)

Vi hade grabbigaste helgen. Husse var och hämtade en massa kött till oss. Jag tuggade i mig de goda leverbitarna, medans Nitro gjorde ett trick med dom.
Han svalde dom HELA!!! Och såg sedan ut som en liten ängel som inte hade fått en endaste bit.
Det tricket ska jag göra också nästa gång.
:D