Thursday, September 20, 2007

Det blir väldigt sällan som man tänkt sig.


Ja.....hur ska jag börja. Ska man prata om ödet eller hur ska man beskriva det.

Tiden efter vi tog bort Tyra har jag (Susanne) inte tänkt på en ny hund. Dom vanliga tankarna typ, ingen hund kan ersätta Tyra osv.... nu inser jag att ingen hund ersätter någon annan lika lite som att barnen man har är lika.

Pia har än en gång varit en grymt fantastisk människa. Hon har sammanfört oss med lille De Arbol.
Vad ska man säga...vi var och hälsade på i måndags och åkte hem med en hund. Låg vaken under natten när vi hade hämtat honom och tänkte på Tyra och allt som varit. Kändes som att jag svek hennes minne, men sen när jag somnat och vaknade på morgonen så insåg jag att jag aldrig kan svika hennes minne, speciellt inte genom att skaffa ny hund.

Igår var Pia här med Bella och vi tog en tur med hundarna och lilla Alma på en genomblöt och lerig åker. Så kul! Har saknat det där rejsandet. Tyra rejsade ju inte mkt den sista tiden då hon hade ont.

Jaha...så nu sitter vi här med en underbar go liten hund. Som är mitt emellan namn :-)
Han är söt, cool, charmig, klumpig och alldeles underbar.

Det blir som sagt väldigt sällan som man tänkt sig.
Men ingen kan vara gladare än vi för det! :-) :-)

Må gott alla!

Ps Känns lite coolt att jag hittade hans namn när det letades pepparnamn ;-) Ds

17 comments:

Anonymous said...

:)

Alla dessa ögonblink said...

Vad glad jag blev av att läsa dagens blogg! Ja, det kanske var ödet som ville sammanföra er - med tanke på att det var du som gav honom namnet. Klumpig - ja det har han efter far sin ;) *Flina*

Och alldeles rätt - man älskar de sina lika mycket och också på olika sätt - för var och en är unik, självklart! KRAM!!!

Anonymous said...

Nä men vad jätteroligt att det var just ni som tog hand om Arbol :) Jag förstår att ni först tänkte på det där om att svika Tyra. Det kändes precis likadant för mig, att jag skulle svika min förra hund om jag skaffade en ny. Men det viktigaste är ju att bevara minnet, som i ert fall Tyra. Ni har haft en härlig stund med fina Tyra, och gett henne det allra bästa.
Lycka till!

Andra 19 said...

Åh vad kul! Tyra kommer att le i sin himmel. Har själv odlat De Arbol i växthuset och vet att de är både starka och goda :-)

Kram från Pia och Strega

Anonymous said...

Cooolt ju! Värsta balla killen! Typ en Tyra-lillebrorsa! *nickar* Yes like it! (oj... jag kan visst också utrikiska, käckt! )
Mors på're lillskiten! ;)

Anonymous said...

Men se där ja!! Va härligt med en ny krabat att lägga kärlek och kraft på. Jag tror lilla Tyran ler i sin himmel! Njut av klumpedunsen. Han var ofantligt söt!!
Anna

Anonymous said...

Tyra hade älskat honom!!! Jag har bölat floder (i vanligt ordning) för att livet är så otroligt märkligt!!!!!
Vad vet vi egentligen om livet? Våra hundar däremot - dom bara finns, och tar vara på varje minut... och bara ger oss kärlek... helt utan krav...

Anonymous said...

Ödets vägar äro outgrundliga och ibland blir det bara så rätt i slutändan. Verkligen superkul detta med Arbol hos just ER!

Anonymous said...

Jaaa! Ni har en bäbis! Slyngel! Otäcking! Satans valpdjävel ni också numera :)

Och en ADAMbäbis inte att förglömma!!!! :D

Så glada VI blir för ER skull.

*kramar och blöta pussar ifrån hela familjen*

Anonymous said...

Och en sak till! Ni hedrar ju Tyrans minne egentligen.
Eftersom ni skaffar en till av samma sort, så hon har ju bevisligen gjort ett så enormt avtryck i er familj att ni inte kan vara utan en CC.
Dom är mystiska dom där kritterna!!!

Anonymous said...

Gud vad kul för er!!!! jag tror oxå att tyra ler från hundhimlen o tänker vad bra att dom skaffat sig en ny (tyrann) han kommer att stortrivas hos er, kram kram o stort lycka till, från knuttes familj..

Anonymous said...

jag bara längtar efter att du skall komma igång o blogga om lille arbol, du är helt fenomenal på att berätta.. kul kul!! åse

Anonymous said...

Nu har Tyra fått sin frid,
o lilla arbol har tagit vid,

nya hyss o bus o stoj,
gör att ni inte känner er loj,

arbol kommer er att älska gränslöst mycket

han kommer få er kärlek som saknar motstycke,

lycka till med er nya vän, hoppas att vi får höra mer om honom sen...

kramisar åse

Malin said...

Låter suveränt...bra, kul, helt rätt...sånt är livet funtat...

Kram från Malin

Susanne said...

Vill eg skriva till alla,var och en liksom men gör såg här:
TACK alla ni underbara människor. För uppmuntrande ord, att ni blir glada för vår skull, ja tack helt enkelt för allt ni skriver!
Ni är bäst!
Puss och kram blir det baske mig idag till samtliga! :-)

julle said...

fantastisk kul för er alla och inte minst för De Arbol som hamnar hos er... ;) Hälsisar från Julle

Karina said...

Ja, detta öde :)
Önskar verkligen lycka till med den nya lilla killen. Och ser fram emot att få läsa om hans bravader ;)
Som någon annan sa, Tyra blickar ner på er och ler.
Sviker Tyra gör ni inte, utan hon lever vidare i lille Arbol.

Kram på er
Karina OCh DAffie