Sunday, September 09, 2007

Overkligt och ensamt...

Blue Aylas Satyria 2006-06-23 - 2007-09-07


Först vill jag börja med att skriva tack till er alla. Till er som varit inne och skrivit ord som har värmt och stärkt oss i det som har skett.

Vi har svårt att ta till oss att vår lilla Hajkäft verkligen är borta. Insikt blandas med vanor som gör att det just nu känns tungt, så tungt.

Idag åker dessutom Anders på kurs. Han blir borta hela veckan och för mig (Susanne) blir då saknaden efter Tyra om möjligt ännu större. Hon var mitt sällskap under kvällar och nätter då Anders hade jour, mitt sällskap då jag inte kunde sova utan gick upp för att sitta en stund. Då satt vi där och nattugglade tillsammans. Vi sa inte så mycket utan satt mest tillsammans och bara var.
Vem ska jag nu vara med när jag vaknar och inte kan sova? Vem ska jag nu sitta och nattuggla med och se på repriser av gamla avdammade tv-serier och vem ska äta kanterna på nattmackan när jag inte orkar mer...

Barnen är jättelessna. Är tufft att hitta ord så de ska förstå, men vi gör så gott vi kan.

De ord ni har skrivit har för mig varit som balsam för själen som värker så av saknad. Vi hann inte ha Tyra så länge, men det känns som vi har haft henne jämt.

Tack alla för att ni har varit med oss hela resan, tack Pia för den här underbara hunden som vi fick lov att ta med hem. Tack alla ni för att ni finns kvar därute och kikar in hos oss.

Vi som är hennes familj packar väskan med det hon behvöer. T ex lite grisöron, hönsaskit, mördarsniglar, öl och fläsksvålar och icke att förglömma cocoskattbajsbollar ;-) Tror inte den dieten finns i hundhimmlen, men om det är ngn hund som får dom att skaffa det så är det vår Tyra Tyrann.

Vila i frid Tyra och kom ihåg att du gav oss en tid som var underbar, du är en pärla och vi älskar dig mest!

På det här sättet vill vi säga farväl till Tyra. Så klart kommer hon finnas med här i bloggen, det är ju hon som är grunden till den. Men vi vilar oss lite och samlar nya krafter. Vi kikar runt oss er då och då och skriver lite skit som vi alltid har gjort ;-)

Kram
//Susanne m familj

12 comments:

Anonymous said...

Vet precis hur tungt och svårt det är :-( Tyra sitter säkert och vakar över er där hon är nu.
Hann ju aldrig träffa Tyra, men hon var speciell.

Brunkullan said...

Kram! Vi väntar såklart på er tills ni känner att ni orkar "starta om" bloggen igen:-)

Kram på er!

Susanne

Karina said...

Får tårar i ögonen när jag läser. Måste kännas oerhört svårt nu...:(

Tänker på er i denna stund

Kram på er

Karina och Daffie med familj

Anonymous said...

Jisses! Nu sitter matte här och lipar igen. Hon är för tråkig.

Hon har nog sådana där mormoner utan att ha en äggamage ;)

Och Susanne, vi vill bara säga dig att även om Bejben inte sitter bredvid dig rent fysiskt, så finns hon ändå där. Hon vinkade ner ifrån hundhimlen till oss idag bad att vi skulle hälsa det till dig.
Och att ni inte skulle titta så mycket på Glamour, för den serien gillade hon inte så bra. ;)
Anders ska inte glömma att lägga ut en och annan ölburk till henne heller. Bara för att han ska sköta sig ;)

*CC-pussar tills ni inte kan andas*

Anonymous said...

Lupus har skickat en hel kompostpåse till Tyra i hund-himlen! Full med allt "gott" som som vill att Tyra ska ha med sig däruppe.... Jag kan inte krama Lupus utan att tänka på Tyra... Hur länge ska tårarna rinna...??????

Anonymous said...

Usch lilla Susanne, vet så väl vad ni går igenom, denna hemska hemska känsla och helt otroliga saknad å ledsamhet. Jag ringer dig i morgon!! Puss å kram

Anonymous said...

Åh välkommen när du/ni vill in på bloggen och kolla läget...Finns kvar här och kan jag bjuda på lite kuligheter att skratta åt så blir ingen gladare än jag....Själv är jag för stunden trött så in i hoppsan men jag har fakatiskt en skön säng som väntar på mig...
Förstår att ni har det jobbigt men ta den tid ni ska...kan antagligen inte låta bli att svara om det blir nått jag måste säga...

Kramar från Malin

Anonymous said...

Tänker på dig Tyra och er alla i familjen..E så ledsen, tårar har runnit ner för min kind. Goa glada Tyra snuttan hoppas du får de bättre o vilar i ro. kram till er..Cilla o Lillan

n o r d i n g å r d e n said...

Oj oj så tungt & svårt, jag känner för dig och saknaden av Tyra. En fyrbent familjemedlem är lika viktig. Hon har det bra nu. I sin hundhimmel. Och hon hade ett bra liv med er. Inte alla djur förunnat. Livet går vidare och en dag kan ni minnas henne och skratta, för den bushund hon var...
Jag har en "onormalt" stor empati för djur så det hugger i hjärtat när jag läser men kom ihåg, hon är den som har det bäst just nu! Ta en bloggpaus så ses vi senare! Mari.

Anonymous said...

Denna dikt fick jag - en dag när jag fick ta bort min kära. Den var avsedd till en sjuk lite äldre hund än lilla Tyra Tyrann, men orden är ändå så underbart tröstande, när man väl fått gråta ut.
Ni får den av mig tillsammans med mitt ledord - Att älska, är att kunna avstå, hur ont det än gör...
Kramar från mig - Kerstin Sjölundas Kennel.



The last battle

If it should be that I grow frail and weak
and pain should keep me from my sleep
then will you do what must be done
for this - the last battle - can´t be won.
You will be sad but I understand
but don´t let grief then stay your hand
for on this day, more than the rest
your love and friendship must stand the test.



We have had so many happy years

you wouldn´t want me to suffer so

when the time comes, please, let me go.
Take me to where my needs they´ll tend
only, stay with me until the end
and hold me firm and speak to me
until my eyes nolonger see.
I know in time you will agree
it is a kindness you do to me
Although my tail its last has waved
from pain and suffering I have been saved.



Don´t grieve that it must be you

who has to decide this thing to do:
- we have been so close - we two - these years.
Don´t let your heart hold any tears.

Anonymous said...

Vi beklagar er förlust av en vän, livet är bra orättvist ibland men det var noge en mening att ni fick den tid ni fick tillsammans.. Men vi vet hur svårt det är, tröstlöst det enda man kan säga 'r att hon har det bra nu!

Varmaste sympatier Sara
Ettore´s kennel

Andra 19 said...

Vi sörjer Tyra och lider med Er fast vi inte känner Er. Har man förlorat någon så vet man vad Ni går igenom.
Ni får gärna komma och hälsa på vår blogg och vår lille Strega när Ni orkar.
Tröstkramar från Pia med familj