Saturday, September 22, 2007

Nudlar och färsk hundskit





Söndag morgon...lite segt för somliga (gubben) medans andra är i god form (övriga familjen)
Vi var liksom på kräftskiva igår. Blev inte så sent för mig och barn och hund och inte så sent för gubben heller. Men man hinner få i sig hyfsat mkt snaps om det sjungs ca 24 snapsvisor inom loppet av 1 timma ;-)

När gubben är lite trött och sådär så brukar hans frukostar vara lite speciella. Typ i stil med ett kilo stekt bacon, 5 toast med ½ l tabasco eller som idag nudlar med tabasco och ägg...

Idag hade lilleman (De Arbol) inte riktigt fått till allt på morgonluftningen så det blev en akut bajssituation i vardagsrummet ca 2 ½ m från husse då han åt sin återhämtningsfrukost!
He he...var skitkul ;-) att se gubben krypa in i morgonrocken och fly på stumma ben ut i köket.

Själv fick jag då baxa ner min fräscha icke bakfyllekropp och ta upp skiten. Ljummen hundskit som liksom värmer igenom pappret är inte så kul kan jag ju också tycka, men det var värt det för gubben rörde sig väldigt spattigt och elegant.

Nu en liten kort rapport från den fyrbente terroristen:

Häj!
Jag mår bra. Hur mår ni? Det är kul här. Det finns mycket andra djur här. Några går omkring och piper och låter konstigt. Dom bryr jag mig inte så mycket om. Katterna däremot e roliga. Brukar slicka å tvätta dom. Matte tycker de ser ut som om de körts i ett tvättprogram där man hoppat över centrifugeringsprogrammet. Va vet ja!
Dom som bor här e lite konstiga och så. Igår kväll var husse rolig. Vi satt på köksgolvet och pussades och kramades och åt fläsksvålar. Jag satt i husses knä. Det var kul. Sen övade vi ligg och sitt och jag är sketabra på det.
När jag är ute tycker jag om att springa så fort så det bara går. Jag har massor av eget område att sköta om här förstår ni.
Det finns gott om ruttna saker att tugga på. Och du Lix!!! Det finns massor av hoppekottar! Vad det så de hette? Matte blir arg när jag vill pussa på dom och så men det kryllar av dom på ett ställe.
Nu vet jag inget mer. Har precis ätit frukost. Planerar att bajsa nästa gång husse äter också. Det var roligt tycker jag.
Häj då´re!

Jaha det var inte illa skrivet av en liten skit. Idag blir det en tur på en loppis kombinerat med höns- och äggbytardag samt lite skördefest. Lillskiten ska med för att härdas :-) Ska bli intressant att se hur gubben rör sig efter 5:e koppen kaffe.

Frid vare med er.

//"Den nyktra gravida superkvinnan"

Ps Hunden väger just nu 27 kg. Bilderna är intressanta...observera hur snabbt gubben rörde sig i somras i bildserien med hans älskade rosenbuske...vad han väger vet jag inte Ds

8 comments:

Anonymous said...

Åhhh! vad det är roligt att ni är på G igen, det är skit kul att läsa i er blogg. puss op lilla nosen till arbol från knutte m.fam

Susanne said...

Åse m familj: Tack! :-) Vi börjar komma tebaxs lite.
//Kram

Stina said...

Men du är ju för kul du, anka vanka. Var rädd om dig. Kram

Anonymous said...

++++++ till gravida superkvinnan!
Du är störtskön, och hela din omgivning också.

Grattis Lilleman som kommit till Ucklumska paradiset.

Kram från Lindome!

Anonymous said...

Hoppkottar är skitaskoj! Fast de smakar inte så gott (men matte låter kul när man pussar på de) :)
Förresten undrar matte om vi är lika gamla? Jag tror nästan det, fast jag tror så mycket så säger matte. Att min skugga ska attackera, att spökena i skogen ska ta mig eller att de där hjulbentingarna vill leka med mig... Äsch... vad hon pratar strunt (det är bara vänja sig grabben, de gör det förstår du, tvåbentingarna... bla bla bla bla bla bla.... ;) )
Hare gott! Dunk-dunk!

Anonymous said...

Stackars "gubbe" att behöva äta frukost i det tillsåndet och sen till dofterna...hu...
Låter som Arbol funnit ett lite paradeis på jorden..

Kram från Malin

Anonymous said...

Hejs Bollen!

Vi heter Leo och Nitro. Vi tycker om dig. För att du är liksom en ny Tyra, fast du e pojk, och e inte Tyra, fast ändå, inte alls, och du e helt ny, men inte...typ.
Men vi tycker du är bra ändå.

Håll husse och matte kort, ät allt som är löst, ät allt som sitter fast, lägg väldoftande mökare och sov i sängen när dom inte ser.

Ha det!

Susanne said...

Stina: Ja att vara anka innbär att man tar det ganska lugnt :-)
//Kram
anne-marie: Tack gulle dig!
//Kram

lix:ja e född 29:e april så jag är väldigt stor och gammal tycker jag. Precis som du så vet jag och kan allt!:-)
//Fridens

Malin:ja det var en tung start på dagen för stackar´n. Fast det var kul :-)
//Kram

leo o nitro: hmmm ska han få läsa tipsen från er tro?! ;-) Ska prata mer er matte och husse om det här tror jag.
//Kram