Friday, September 07, 2007

Tomt...


Nu är det över. Allt gick bra hos veterinären, lugnt och stilla.

Vi tog en sväng i solen jag och Tyra och pratade lite.
Veterinären var så bra. Hon stöttade oss helt och hållet.

Det gjorde så ont i mig när vi var där inne så det kändes
som om hjärtat slets ur bröstet på mig och det har det gjort.

Tyra, jag älskar dig så mycket. Du visade för mig hur underbar
en hund kan vara. Du älskade hela familjen så mycket och tog
så väl hand om oss. Veterinären sa att du var stel och förmodligen
hade rejält ont i dina bakben. Vi visste inget, för som den krigare
du var så visade du aldrig något.

Vet att du förmodligen kommer äta en och annan snigel där uppe
i hundhimmeln. Säkert också lite kattskit om du hittar. Jag saknar
dig så jävla mycket att det värker i mig. Kommer aldrig aldrig glömma
dig.

Puss och kram på nosen
Din matte Susanne

14 comments:

Anonymous said...

Farväl Tyra allas vår fyrfota hjälte och kämpe.

Vi är så fruktansvärt ledsna så det är svårt att finna ord..

Till Tyra:

I många men alltför få dagar har vi följt din flocks äventyr, öden men framförallt prövningar. Du hade verkligen oddsen emot dig redan från början men överraskade oss alla genom att kämpa vidare som den tappra dam du var. Vi hoppades verkligen att allt skulle bli bra men inser nu att utsikterna inte varit alltför ljusa. Det blev nog för mycket smärta i slutet men nu när du är himmelen så slipper du detta och kan känna frid. Vi ser dig nu lugnt ligga och betrakta omgivningarna i ditt nya paradis och litar på att du har full koll på läget den Corso som du är.

Vila i frid Tyra, vi kommer alltid att minnas dig som den tappraste av alla hundar.


Till Susanne och Anders:

Så oerhört dystert och tungt att det skulle bli så här när ni har kämpat så med er fyrfota vän. Det beslut ni var tvungna att ta måste vara oerhört jobbigt för er men givetvis mycket genomtänkt och klokt med anledning vad som inträffat. En hund får aldrig utgöra en fara för tvåfotingar och i synnerhet inte små barn. Det var inte Tyra som gjorde det utan de onda och smärtfulla demonerna i hennes sargade kropp. En signal om att allt inte stod rätt till.

Ett försök att se positivt på framtiden är att Tyras fysiska lidande nu är över. Ni har nya erfarenheter, nya minnen men framförallt många nya vänner som verkligen bryr sig om er denna blytunga dag. Vi tänker på er med värme och är övertygade om att Tyra inte kunde haft det bättre sin tid på jorden utan just era hjärtan och innerliga omsorg. Ni är bäst!

Kramar och tårar från Bertaklanen

Klas och Anne-Marie

Susanne said...

Tack underbara härliga Klas och Anne-Marie. Sitter och bläddrar i bloggen och har läst den ändå från början.Vi trodde inte det skulle bli ett sånt här slut.
Tack.
//Anders o Susanne

Anonymous said...

Tyra-tyrann...!!! Min favoritvalp som jag älskade från första stund! Du fick det bästa av din flock som älskade dig så mycket!!
"jag skulle äga miljoner om tårar vard guld" .... det stämmer på både din egen flock och på många andra idag..................
I alla fall stämmer det på mig...!

Jag glömmer Dig aldrig!!!!

Anonymous said...

Tyra Tyra vår lilla vän, har nu farit till himelen

För Tyra var varje dag som en fest,
hon lekte o busade allra mest,

En hund så go o underbar sitter i allas våra minnen kvar,

Vi kommer att sakna lilla fiabus o för henne o er vi tända ett ljus.

kramar till er alla från Knutte m.fam

Anonymous said...

Men herregud, vad oerhört tråkigt att höra. Jag lider oerhört med er men förstår ert beslut helt ut. Underbara fina rejäla bra Tyra, Du var ju så speciell och unik. Men det är inte lätt när det gör ont, hur bra man än är i huvudet. Tänker på er alla nu *kramar*

Anonymous said...

Känns jättesorgligt,,
vet inte riktigt vad man ska säga.
Tänker på er och Tyran.
Kram från Selma, Maria & Johan.

Alla dessa ögonblink said...

Vet alldeles för jävla väl hur det känns att få ta bort en bra hund men där det funnits annat man inte kunnat göra något åt. För fan, vad det känns orättvist. Tyra var min favorit - jag gillade henne skarpt när jag synkade blåbärsvalparna som små. KRAM på er! (förlåt mina svordomar förresten)

Susanne said...

Ann-Marie,Knutte m familj,anna,maria
och Maddox:
Tack alla. Känns just nu så overkligt, man går liksom och gör saker som man gjorde med Tyra. Sparade matrester från igår, men i morse insåg jag att hon inte finns mer.
Ju mer man funderar så här i efterhand så inser man att hon hade blivit mindre och mindre aktiv under sommaren.Lekte mindre med barnen, låg helt enkelt mer stilla.
Känns bara så jävla orättvis att hon fick så kort tid och att vi fick ta det beslutet så jäkla tidigt.
Kram alla.

Brunkullan said...

Jag har inga ord! Det känns as det här!
Man har ju liksom "lärt känna" Tyra genom bloggen och att hon är borta blev en chock.
Stackars lilla vän vad hon ska ha haft ont....
Vi vet ju ändå att glimten i ögat och de härliga stunderna var den rätta Tyra!!!! Inte den Tyra som visade sig genom smärtan!

Ha det bra i hundhimelen och ta´t lungt med killarna;-)

Kram till matte och husse och lillmatte. Jag sörjer med er.

Susanne

Anonymous said...

Fy fan så jobbigt ni har det...själv sitter jag här med tårarna forsande o snytpapper när jag läser det som skrivits till Er...och av Er...
Inte lätt att säga att man gjort det enda rätta när hjärtan bara skriker av saknaden...
Lilla Tyra hade ett bra liv...hon var älskad och omtyckt...detta har han med sig till hundhimlen och kommer att bli en favvo där...
Tänker på när ni skrev om kattskiten Tyra åt - Cocossboll -
Jädrans vad mycket dekorerad kattcocos hon kan käka nu...
Tänker på Er och just nu finns väl inget mer att göra än att låta tiden hjälpa...

Kramar på Er från Malin

Anonymous said...

Vi sörjer med er och saknar henne redan.


Men vi träffar henne igen, på andra sidan bron

Anonymous said...

Så overkligt att jag inte ens fattat riktigt ännu. Tänker på er precis hela tiden. Kan även om jag blundar se Tyra däruppe, i full kattskitsjakt med en stor pinne i munnen. Tack för allt ni gav henne.
Kram.

Anonymous said...

Har inga ord, men vi sörjer med er och för Tyra =(

Karina said...

Sörjer med er och tänker på er.

Kram från Daffie med familj