Tuesday, September 11, 2007

Några dagar till har gått


Skriver några rader då jag känner att jag mår bra av det.

Har haft kontakt med Försäkringsbolag samt Tyras veterinär som opererade henne när båda hennes bakknä gick åt fanders. Anders Furvik har från början till slut varit helt underbar.

Han har lämnat Blå Stjärnan i Gbg och jobbar numera på Västra Djursjukhuset i Gbg. Den här mannen är en klippa. Vi hade ett ca 30 min långt samtal igår där vi pratade om Tyra, hennes operationer och hur det gick sedan.

Han ska hjälpa oss att skriva ett intyg med det han har gjort med Tyra. Det gäller livförsäkringen. Har inget stort hopp om att få ut pengar men vi gör ett försök.

Anders sätt och bemötande var guld värt och så skönt att få prata med någon som har sett hennes röntgenbilder och hur illa det var.
Kan varmt rekommendera Anders om det är så att oturen skulle vara framme för ngn av er.

Idag har min äldsta dotters klass idrottsdag. Var och kikade på terränglöpningen och höjdhopp. Hon är så duktig! Mamma blir så stolt :-)

Just nu skiner solen här och det är ett fantastiskt väder. Ska rulla upp till hönshuset och städa lite.

Ha det gott därute.
//Susanne

16 comments:

Anonymous said...

Skönt att ni hade en så bra veterinär som tar sig tid att prata. Det är mycket värt att få prata om allt med nån som lyssnar. Att skriva är ju också ett bra sätt att bearbeta sorgen.
Tänker på er mycket!

Vilken fin bild på Alma, går inte att ta miste på vem som är farsan hennes :)

Ha det gott i solen.
Kram.

Anonymous said...

Tänker på er varje dag... kramar från knuttes familj.

Anonymous said...

Vilken underbar bild på Alma! Håller med om att fadern inte under några omständigheter kan svära sig fri!
Många kramar!

Anonymous said...

Gott att du har börjt rulla runt
lite...Själv har jag "trillat av pinnen lite lätt..."...Ja vet é sjutton vad som hänt men gott mår jag inte...gillar inte sådana överaskningar alls...

Kram från Malin

Anonymous said...

Å så får ni komma förbi och kolla vårt nya ankparadis :)

Säga vad man vill men ankägare är lyckliga människor ;)

Anonymous said...

Instämmer med övriga, Alma är pappa upp i dagen. Underbar bild.

Klas: Ankor???

Kram på er.

Susanne said...

Ja mina vänner lik pappa är det stackars barnet. Har vi tur så växer hon ifrån det ;-)

Tack även denna gång för alla värmande ord. Ni är fantastiska hela bunten.

Ja Klas ankägare är lyckliga människor! :-) Vi tittar gärna på ankparadiset!

Inte bra när man blir sänkt Malin. Det är tyvärr den tiden på året när det tunga vemodet rullar in.

Kram allihop!
//Susanne

Brunkullan said...

Så söt hon är lilltjejen!!

Tur med en veterinär som man kan känna sånt förtroende för!!:-)

Hoppas du inte rullat av tomten nu då;-D

Susanne

Anonymous said...

Alma är ju jättesöt :)

Stina said...

Nämen, det har jag missat...om Tyra.

Bamsekram från mig.

Vilken lite söting på bilden. Kramis

Anonymous said...

Känns lite bättre nu men tänker fortsätta mitt bloggande i snigelfart ändå...fick ett ryck i kväll och skrivit till de flest abloggar jag brukar skirva till...suck...
Vart en riktig "kraschlandning" jag gjorde men kanske var lika bra det (jag gör sällan något så värst diskret)...Verkar som om familjen vaknat upp och att vi kan ta oss i land...Jag är hemma ett par dagar nu - fram till tisdag minst...sen får vi se...

Monkan said...

Vad ledsamt att läsa om att ni tappat eran bushund...har läst lite i din blogg och fått några härliga skratt mitt i allt elände.
Kommer tillbaka...om jag får :)
kram monika

Anonymous said...

Är så gott att höra ifrån dig och kan mycket väl att det är "varvigt" för dig med mage och allt som hänt runt Er. Jag mår lite bättre och är hemma på 50% några veckor...ska bara jobba lite för att inte komma ifrån och ägna resten åt att göra sådant jag tycker om...

Nu sköter vi om oss...och så...
Kramar från Malin

Alla dessa ögonblink said...

Hey alla!
Här är det så knasigt för nu kan jag inte lämna kommentarer i blogger.com bloggarna (och inte läsa kommentarerna som jag får om jag inte går via dashboarden) men nu tror jag att jag lyckas. Tänker på er! Kram

Anonymous said...

Hejsan o tack för idag. Bella är som ny efter gyttjebadet ... *fnissar*, och kålgrytan... MUMS!!!
Kram Pia & co

Anonymous said...

Nu har jag läst bloggen sjuttiotolv gånger...bara för att det gör en bubbelgladimagen :D