Wednesday, August 29, 2007

Skolstart, hemorrojder och annat som hänger löst


Ibland händer det inte mycket fast ändå om man säger så.

Har ryckt mig i kragen och satt ner arselet för att blogga lite.

Först en kort Tyra rapport:

Jaha...vad ska man säga. Det är lite hårdare pix här hemma som gäller. Får inte vara lös lika mycket för tydligen så uppskattas inte mina små trix och knep så där mycket av den övriga flocken. Husse muttrar något om staket och så...Ja ja. Hur som helst. Jag trivs bra, men har inte fått lika mkt uppmärksamhet de sista veckorna.
Har ngt med skolstart och så att göra. Matte och minisarna har tydligen massa lappar som ska fyllas i och det är fotbollsträningar hit och idrottsskola dit. Matte muttrar och gnäller och vankar som en nersketen anka här hemma.

Själv försöker jag då bidra med att piggt och raskt rusa runt i huset men det tycker de övriga inte är kul?! Ja menar hallå, sketkul jue!
Matte muttrar ngt om aktiviteter och har de sista dagarna gett mig olika burkar som jag ska öppna för där inne finns det gotta. Hehe gör det skitsnabbt och sedan slaktar jag burkarna och sprider ut dom i hela trädgården :-) Det är så kul när tjockmatte ska böja sig med stora magen.
Hon låter liksom så kul!

Nu ska jag tydligen ligga på altanen och gnaga på ngt tandvänligt ben.
Bye bye och puss till mina polers!

Övrig rapport (dvs den som är verklighetsförankrad)

Skolstart... En i 7:an och en i 4:an en liten hemma och en bulle i ugnen. Ugggahhha!
Massor av lappar som ska fyllas i, scheman som ska sättas upp överallt, körningar som ska klaffa med övrigt liv. Varje höst blir man lika överraskad, men ungarna är helnöjda.

Var med om en rolig sak i morse när jag skulle tanka bilen. Den blev inte tankad kan jag berätta och anledningen till det följer här.

Hade lämnat Dottern i skolan och jag och lillan samt hunden åker för att tanka.
Kör in på macken och det står en man innan mig. Eh en stor man kan jag tillägga och då menar jag inte höjdmässigt utan mer bred, typen bredare än lång om man säger så.
Sitter i bilen och väntar och inser att mannen i fråga har problem med något.

Som den goda medborgare jag är så går jag ur bilen och frågar om jag kan hjälpa till med något.
(ibland överraskar jag mig själv) "Ja, säger mannen. Mitt kort fungerar inte"
"Kan nog bero på, säger jag, att du försöker använda din patientbricka.
Fan va smart man är ;-)
"Aha, säger mannen, har använt den så mkt ett tag så jag är lite förvirrad här".
Mannen fiskar upp rätt kort och börjar tanka.

Det är då det händer...

Han vänder sig mot mig och säger: "Du förstår att jag har varit så mycket hos doktorn för mina hemorrojder. Fröken förstår, fortsätter han, att de hänger som en stor klase vet du (han visar genom att vända röven mot mig och med en cirklande handrörelse rama in området där jag förmodar att klasen då hänger).
"Att sitta, fortsätter han, e lite jobbigt så jag har en ring vet du, då kan de liksom hänga i luften."

Det är här som jag inser att om jag står kvar i 3 sekunder till så kommer jag explodera av skratt.

"Ja det är jobbigt sånt där, får jag fram. Men ojsan jag hör att min mobil ringer, säger jag."
Hoppar in i bilen och tar upp mobilen (som inte ringer) Ser viktig ut, startar bilen och åker.
Sen bröt jag ihop. Skrattade fan i mej i 10 minuter.
Detta är en sak som bör upplevas för att det ska bli kul, men det är banne mig humor! :-)

Dagen har ju börjat intressant så vad ska hända mer?! :-)

Behövde liksom den här händelsen för att få skratta och för att få lite att blogga om!

Må gott vänner och ta hand om er och era ev hemorrojder ;-)

Ps Vindruvorna på bilden har inget med inlägget att göra. De är fotade i annat sammanhang, undetecknad vill på deras begäran skydda druvornas identitet Ds

22 comments:

Stina said...

Här inne kan man ju skratta ihjäl sig.


Du är väl för söt du...Kan nästan gråta av din kommentar till mig.
Du ser hur känslig jag är just nu.

Ja, jag ska försöka ett tag till...Puss

Andra 19 said...

Vansinnigt roligt!!
Förstår att bilen inte blev tankad :-)

Anonymous said...

*asg* skrattar så att tårarna sprutar...

Susanne said...

Stina: Du vet att du är min inspiration när det gäller inredning.
Stor kram!!!

andra19: åkte på ångarna hem, men f-n va kul det var!

anki: gjorde jag med :-)

Susanne said...

anki: vill gärna länka till dig. Vilken "adress" har ni?
Mvh
//Susanne

Anonymous said...

Hahahha.. trodde jag var en frispråkig prick, men du har verkligen hittat någon värre!

Karina said...

*asg*...tack för den *s*
Bilden passar verkligen in...*asg*

Ha det gött nu

p.s Tyra du kan komma hit och röja...jag har staket, så kan vi skälla ut allt och alla :)//Daffie

Anonymous said...

Denna berättelsen tog priset, har inte skrattat så på länge :) Adressen är http://emmacorso.blogg.se. Varsågod! :)

Anonymous said...

Men stackars karl...här möter han en äggformad kvinna och äntligen kanske känner att han kunde lätta sitt hjärta...och vad gör du...

Du - det gick inte att läsa inlägget utan att gapskratta...tack o lov att han inte visade också...tydligen var han helt desperat med alla klasar i baken...

Kramar från Malin

Solsjö - Under en vind said...

Det finns öppnehjärtiga personer runtom oss du!! Ha ha!! Kram!

Brunkullan said...

Haha...ja..och om du vill kan jag dra hela historien om mina som jag fick när jag väntade Jonte också:-D
Som pricken över i menar jag...haha..

Susanne

n o r d i n g å r d e n said...

Tjingeling, lovar kika in senare i gen och läsa allt, du skriver så kul.. " och annat som sitter löst"... Men, skrapa rutor i aug är tame f-n inte kul! : ( Mari.

Susanne said...

malin: ja du äggformade kvinnor och män med ägg i arselet är en underlig kombination *asg*
//Kram

uppe på vinden: japp! :-) Var nästan rädd ett tag att byxorna skulle åka ner på han!

Susanne: Yes please :-)!!!
Ha det bäst!

Mari: :-) Du är alltid välkommen tebaxs! Nä inget mer skrapande på ett tag får man hoppas!
Må så gott!

n o r d i n g å r d e n said...

Ha, ha jamen fy fasen , det var ju inte riktigt klokt!! Jag hade nog först spytt och sen skrattat ihjäl mej ; ) Ja, du skriver verkligen roligt... Och lilla Tyra har det kämpigt med alla tvåbenta familjemedlemmar hör jag... : ) Mari.

Stina said...

Du är ju alltid så söt du. Kan inte jag få vara Tyra ett slag? :-) Puss

Skatan said...

Hur rolig är inte du???!!!! Skrattar gott : ) Bara rubriken...ja du, den går inte av för hackor den!!

Hoppas vi ses igen : )

Skatan said...

Nä...jag var tvungen att läsa igen...jag dööör!!!

Glöm inte bort det där. Påminn dig när du är 100 och behöver någonting att skratta gott åt på hemmet: Parkera då först rullatorn, sätt dig tillrätta på sittkudden/ringen och låt dig väl smaka på några vindruvor samtidigt som du minns den där gången i din ungdom när du tankade...

Sorry, tankarna bara for...

Susanne said...

Stina: om du vill vara Tyra så får du sova i köket i och för sig, men annars kommer du få det bra! :-)
//Kram

skrotmaja: *asg* jepp det här måste man se till att minnas till ålderns höst :-)
Må så gott!

Anonymous said...

Det vette tusan om jag hade kunnat hålla mig... Hade nog skrattat stackarn rakt i ansiktet... :D
// matte

Hallå??! Ursäkta mig men va'f... är det här för sätt?? Bara tränga sig före sådär! *förorättad*
Bejben! Da'ling! Såna där "tandborst-ben" får jag med av matte. Visst är de goda!? Fast jag får de inte så ofta... matte säger att de luktar skit... Ja?! Just det, skit-gott! Moohahaha! :D
Pusspåre snyggo!

Beas said...

Hahaha...tack för den här underbara dagsstarten.


Det påminner mig om när jag och maken för första gången träffade min brors nyblivna svärmor.

Det var kalas då min bror fyllde år. Vi skulle precis börja äta tårta. Det uppkom en liten paus när min bror och hans flickvän stökade ute i köket.

Då säger mamman:
"Jag har varit så lös i magen i en veckas tid nu."

Ehhhh???

Det vi hade sagt till varandra innan var "Hej" och våra namn, inget mer och vi hade väl vistats under samma tak i max tio minuter???

"Jaha...vad jobbigt" var väl det enda jag kom på att svara lite tafatt. Och sedan blev tystnaden efteråt ännu mer pinsam.

Stina said...

Det är bra att vara busdoktor.
Är själv sköterska, så man uppskattar de som inte tror att de är förmer än någon, även om de är det. Haha...
Kramis

Stina said...

Du är ju så snäll alltså.

Ja,vi har många sjukproblem i familjen. Men vi har lärt oss att det inte blir bättre av att gå omkring och puttra.
Man säger hur man mår, sedan kör man på bara, med det man orkar.
Skratt och humor finns det några hinkar av här.
Ni verkar ju inte heller gå av för hackor. Kanske ska välja din man nästa gång man ska till doktorn. Då kanske man skrattar upp det man inte behöver.:-)
Han kanske kan bota oss.:-)
Kramis