Monday, June 04, 2007

Bitchen är tillbaka vid tangenterna!
















Idag har matte och husse enats om att ha gemensamma fiender. Det har dom alltid haft, fast idag uttalade dom det.

Kirskål och mördarsniglar.

Husse springer frenetiskt omkring och viftar med en trådförsedd apparat, den första hade sladd och lät liksom "flttflttflttflttflttflttflttflttfltt" på ett ganska lågtmält vis.

Den nya gubben har låter "BbbbwwwoaAAAAAAAAAAAAAAAARrrrrrrrrAAAAAAArrrrrr" och den suger! Jag får springa som f...n hela tiden. Och så skvätter det grönsaker och växtsaft kring gubben!

För att göra livet etter värre har kärringen lagt sig till med en ännu sämre sida! ALLT jag gör är fel, jag menar ALLT! Får man lust att krafsa upp lite växter (ja, jag tycker ju att dom är fula) så får hon raptus! Om jag tuggar på pinne No 31 för dagen och, på ett estetiskt vis, delar ut träflis över trädgårdens 3000 kvadrat, ja då jävlar får hon rabies! För att inte tala om alla dessa humörsvängningar när jag lite nonchalant glider iväg i den riktning jag önskar samtidigt som jag fullständigt har fått vaxproppar i bägge öronen.

Sedan har dom båda fått spel på dessa eländiga mördarsniglar, springer och plockar och svär hela tiden. Ja, ni kan ju fatta hur mycket tålamod dom har med att få en kall nos på insidan av låret just då... Anfäkta och anamma! låter det om dom! Men än har dom inte stoppat dom i näsan, så jag tycker dom är lite halvhjärtade.
Katten å sin sida har utvecklat en strategi som är riktigt juste. Han lägger sig och tvärar in kroppen mot sniglarna. Jag vet inte riktigt om dom dör, men han får en juste bena i pälsen iaf.

Dessutom tycker dessa rubbade individer att värme och torka är perfekt! Dom hävdar att det beror på att snigelasen mår pyton då, men jag vet bättre... Dom vill döda mig med värmeslag! För, allvarligt, vem kan göra annat än att ligga och flämta mitt i solen? (Husse skulle iofs hävda att man kan masa sig till skuggan, men han har ju noll koll. Är det varmt rör man sig INTE).

Dom har köpt en gammal soffa! Halllååååå?!? Varför köpa en 120 år gammal soffa i trä när man kan få en prima (och tuggvänlig) plastsoffa (plast har, som ni alla vet, ett helt perfekt tuggmotstånd) för ett par hundringar? Nöjda som tuppen på ryggen på hönan är dom också!

På tal om de där fjäderkräna... Jag får numera inte ens titta på dom... Bara för att jag tycker det är coolt att tracka hönsen lite med att springa fram och tillbaka (med vilt uppspärrade ögon) utanför stängslet! Dessutom får jag inte lov att rota i godsaker i komposthögen längre. Jag menar... där ligger ju himmelriket! Jag som trodde att hästskit var bland det bästa, men allvarligt: hur gott luktar inte hönsskit!?

Ja, så det var det för idag. Skönt att kunna lufta sina känslor ibland, mina hormoner lever ju lite rövare med mig just nu och mina flockmedlemmar har noll empati med mig.

Ha det hott, och prova en hönsabajj vid tillfälle!

PS

Det var husse som loggade in mig idag

DS

22 comments:

Spets och snor said...

stackars liten... finns det samtalsterapi för hundar? det låter som en dag för det :-)

Malin said...

Låt dom hållas...de ger snart upp och går lugnare fram...Sen det där med tuppar och hönor låter jobbigt...jag vet en som också gärna vill prata med dom lite men som inte får komma i närheten av dom...helt obegripligt...
Var rädd om dig och håll dig i skuggan..."låtas som om det regnar".
Svejsan på dig!

Stina said...

*fniss*

Mördarsniglar...fy!...vad de är hemska.

Puss

Alla dessa ögonblink said...

*asg*

Anonymous said...

Tjena!

Matte säger att hon kan förstå att det blir lite "konflikter" när man har två damer med upproriska hormoner i samma hus. Men det är bara att bita i och härda ut. Ett hett tips är att INTE bita i matten. Pussa lite på henne ibland, lägg huvudet i hennes knä försiktigt när hon sitter och vilar...sucka och himla lite med ögonen.
Mattor..eh MattAr smälter som glass när man gör så.

Själva ska vi åka och bada idag. För det är sååå himla varmt. Våfflor ska vi också äta :D

*kramar*

Anonymous said...

Totaaalllt galna!!!!

Susanne said...

spets och snor: ja här kan ingen hund bo med vettet i behåll!

malin: vill ju liksom bara pussa hönorna och tuppen!

hemma på landet: husse och matte plockar men jag är hård och äter dom!

maddox: mitt liv är tragedi och du skrattar ;-)

polarna leo och nitro: ska testa det där med att se söt ut och gosa. Är lite nytt för mig men va fan, man är väl öppen för förslag. Peace!

anna: ja matte och husse är inte de vassaste knivarna i lådan om man säger så.

Anonymous said...

Det var det bästa blogginlägget någonsin gubbe! Hur ska moi kunna överträffa det??!! Pöss!

Stina said...

Kramiz på dig du!
Stina

Brunkullan said...

Ja stackare. Mördarsniglar vs mördarhund;-)
Vi vet nog vilka som vinner i slutändan...sniglar verkar det finnas i ett överflöd nere i söder....
Se till att matte ger dig nått gott ikväll som kompensation:-)

Susanne

Anonymous said...

Vackra bilder på sniglarna och kvickroten :-)

Skönt att ni kan pigga upp oss bloggbesökare med ert frodiga och glada språk. Sen börjar det väl bli dags att starta en räddningsaktion för lilla Tyra för hon kan inte ha det lätt ibland er galningar ;-)

Börjar nästna låta som ert ställe är hämtat från filmen The Shining med skillnaden att galningen har en motordriven mördartrimmer istället för yxa *asg*

Ha det så gott för nu måste jag kolla vad som är fel på vår trimmer för den låter inte alls om er maskin *asg*

/K.

n o r d i n g å r d e n said...

Hallå där bloggvän!! Drar en snabb blogrunda i kväll så jag vill bara önska dig en skön och v a r m kväll!! Mari.

Stina said...

Ja, den är god alltså...
Puss

På min gatan i stan said...

YACK! Sånna där slemmiga saker gillar vi inte! På dom bara! ;-)

Kram!

anna k. said...

Okej, när jag såg rubriken asgarvade jag - en av det bästa jag sett på år och dar!!!!!!

Susanne said...

Tyras husse (som är fruktansvärt sträng) bugar och tackar för alla positiva inlägg!

Har kikat runt lite på en hemskt massa vita hem och sitter just nu i förhandlingsposition med frugan om hur vita vägarna kan vara.

Ska iaf lägga nytt furugolv som kommer målas vitt, har kanske blivit en aning skadad av alla dessa ljusa hem.

Fina hemsidor var det under alla omständigheter.

Bugar

A

Susanne said...

Ja, det var ju inte Susanne som skrev det där... Jag (Anders) lånade inloggen....

Anonymous said...

Ja, så menade jag ju förstås inte vägarna... Det var visst väggarna som jag syftade på. Inte riktigt samma sak. Fast visst hade det inte skadat med lite färg på asfalten, för all del...

Stina said...

Ja, jag ska dricka.:-)

Nu börjar svetten sakta drypa igen...*fniss*
Puss

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Vågar inte skriva mer än några ord... Alla mina långa inlägg till Er och Berta med flera...bara försvinner... Det är tydligen inte meningen att jag ska vara "kul" i den här församlingen... ;0(
"Hej på er alla, jag tycker synd om Tyra, med jag mår bra! Hejdå!"

Stina said...

*fniss*

Ja, jag är tokig,det vet jag.
Men då kan ingen ställa krav heller...
Moahahahahaha...Puss