Tuesday, June 12, 2007

Jag vet inte jag...


Idag har jag funderat...funderat på vad jag egentligen tyckte om första programmet av "Sommartorpet".
Jag är lite kluven. Dels tycker jag det är kul att se hur hus och den här gången en lada, kan renoveras och förvandlas. Dels är jag smått lättirriterad på Ernst. Får man stryk nu?

Får väl skylla på värmen ;-) Har för mig att de i någon av de första omgångarna var med en tjej. Hon tyckte jag var bra. Trots min irritation (förmodligen tillfälliga ;-) ) så kommer jag följa"Sommartorpet" i sommar så gott jag kan. Man är ju liksom lite nyfiken på slutresultatet.

Idag har Anders klätt om den gamla soffan som vi köpte (omnämnd i en tidigare blogg av hundjäveln). Blev riktigt snyggt!

På tal om hundjäveln. Hon badar!!! Den tidigare vattenskräcken som jag försökte bota genom att kärleksfullt putta ner det lilla goa aset i vattnet från bryggan har försvunnit! Gött! Så varje kväll blir det kvällsdopp i värmen.

Idag har också hajkäften fått ett märgben a la glace. Ett fruset märgben. Var jäkligt uppskattat.
Hon har gnagt på det nu i 2 timmar och 38 minuter. Rekord för att vara henne.

Har hört att det är sämre väder på G. Tar gärna en liten paus med regn, men sen vill jag ha sommar och sol igen! Tids nog sitter man är och fryser röven av sig.

På tal om röv. Numera ligger en av hönorna på ägg och ruvar sedan 10 dagar. Har vi tur kommer det kycklingar om ca 10 - 12 dagar. Den andra hönan värper dock inget. Man kan undra om hon har täppt igen röven i ren protest.

På begäran av min självgode make så lägger vi in ett kort på hans omklädda soffa. Vi kommer inte måla den då vi tycker den är så fin i det skick som den har.

Nu säger jag som barn säger, nu har jag inget mer att skriva om.

Hälsningar från Sveriges vackra framsida ;-)

//Susanne

Ps Jag klagade på gubben sätt att fota men han anser det vara helt korrekt ;-) Ds

Pss Gubben: Ernst suger. Något är gruvligt fel med honom, det finns ingen chans att en jordmänniska uppför sig så. Ge mig en råbuse vilken dag som helst, men skona mig från Ernst. Det kryper längs ryggen. Vilken fasa att se honom i vardagsrummet orerande om sköna känslor och färger och harmoniska linjer, ännu värre att se den själgoda faen sitta och dricka te på min veranda medan han göttar sig i sitt eget ego.
Dss

12 comments:

Brunkullan said...

hahahaaaa:-)

Susanne

Stina said...

Fin soffa! Ernst tittar jag aldrig på. Han är en stropp.:-)
Nu kan du se Majas rum. Puss

Anonymous said...

Det VAR en tjej som ledde Sommartorpet ifrån början. Kommer inte ihåg vad hon heter, men hon har jobbat på ungdomsredaktionen på SVT i Växjö en gång i tiden. (Innan dom gjorde Ronny & Ragge och dyl)

Sedan tycker jag att metoden att lära hundar att simma är klockren!!! 100% liksom. Leo har ju applicerat den på Nitro. Nitro kan simma. Om Leo kan vet vi inte. Det får bli husses problem att bära ner honom i vattnet. (Tur att man är en liten matte ibland ;))

Ha det gott!

Spets och snor said...

nej blev lite besviken nästan... hade laddat!

Granne med Selma said...

Hej!
Kul att du tittade in hos mig och ve och fasa - upptäckte när jag läste din blogg att jag MISSAT Sommartorpet! Hur kunde jag det... Måste väl ändå komma ett par repriser. Visst är han bara SÅ mycket men också SÅ trevlig. Har träffat honom. Han har färgsatt vårt hus *sträcker liiite stolt på mig*
Hej hopp!
/Sussie

På min gatan i stan said...

Åsså missade ja "Sommartorpet". RACKARNS! Han är ju lite "läbbig" den där Ernst, man ja älskar ju sånna program.

Ha en bra da!

Kram Martina...

Malin said...

Jag såg inte sommartorpet...tv:n pajade...kanske var en ren befrielse att slippa Ernst...men han är så fel att det blir kul...
Sen stör jag mig på hans fötter! Han envisas med att vara barfota i en del repotage och ett par 48:or(minst)med förhårdnader och hår på tårna, sittandes på en sidenkudde är verkligen oaptitligt...
Soffan är jättefin men tror din make har tänkt på viloläge när han fotade...
Kram från Malin o hälsa hunden
(som inte har det helt lätt det hör jag)

Susanne said...

Lite kul tjejer med våra olika tankar om Ernst. Det är nog som Malin säger, han är så fel så det blir kul! :-)

Hoppas ni har det gott tjejer och jag blir lika glad varje gång ni skriver en rad!
Kram
//Susanne

Stina said...

*skrattar än*
Vad heter Susannes barn? Ja, vem vet...inte jag. Puss

n o r d i n g å r d e n said...

Helmysig soffa med jättevackert nytt tyg!! Så somrig!! Mari.

Anonymous said...

Hej Tyra!

Enda anledningen till att jag kan simma är att jag är så liten än att husse kan bära i mig och sedan så sätter han ut mig där jag inte bottnar. Jag har med andra ord inget val än att simma. Annars så sjunker man juh!!! Och gå på bottnen in funkar nog inte längden.

När jag blir stor ska jag bli som du och inte simma.

Ha det gott!

Ina said...

Hej!

Ha, ha vilket härligt cyniskt sätt du betraktar världen och beskriver den på!!
Måste hålla med dig ang Ernst, vad har hänt!? Han verkar speedad på något sätt, inte alls som förut... Trots detta måste jag se hela serien för att jag är nyfiken på processen och slutresultatet och han är ju duktig. Men vad som hänt honom är ett stort frågetecken, inte alls samma myskänsla i programmet som innan, synd tycker jag.
Vad snygg soffan blev med tyget!!
Ha det gott och välkommen tillbaka till min blogg!!
Ina