Thursday, June 28, 2007

Kärringen har hakat upp sig.


Idag har jag lekt lite med Tina som är en Border Collie. Tina är mindre än vad jag är, men håller bra ordning på mig säger matte. Tsss....jag bara låter henne bestämma för jag känner för det. Men matte är lite för dum för att fatta det.

På tal om matte jag...hon ha hakat upp sig som tusan. Hon kan bara säga "Nej Tyra!"
Hela, hela tiden.
Hon säger nej när jag springer genom någon av rabatterna, hon säger nej när jag försöker sno mat från den minsta människan, hon säger nej när jag hämtar fina stora grenar som jag gnager sönder i en miljon bitar och sprider över hela gräsmattan. Ja hon säger nej till allt...
Jag fattar inte. Ja menar, jag kan ju massor med saker och är grym på att hitta på massa bra grejer liksom.

På tal om grejer...kycklingarna är skitsmå! Helt menlösa. Dom låter mysko och verkar ha väldigt svårt att gå utan att ramla omkull tycker jag. Jag försöker smita med in till dom bor så ofta jag kan och skrämma dom...hehe...skitkul, men vad tror ni matte säger...nej så klart.
Skulle aldrig göra något elakt och så men det är kul att driva lite med matte.

Tina blev dökär i kycklingarna och hönorna och tuppfan med tror jag. Hon satt det och blev alldeles tårögd. Jag frågade vad det var med henne och då så hon "dom är så söta att jag döööör"
Bordercollies...ena blödiga hundar. Jag personligen gillar dom bäst marinerade...(pssst det här skriver jag mest för att verka tuff, skulle aldrig kunna äta dom söta)

Nu är det inte så mycket mer att rapportera. Husse och matte är slöa tycker jag. Dom säger något om att dom får sova för lite och matte är skitjobbig på nätterna, springer på det där spolande huset och pustar och stånkar. Ja menar bara för hon får tjockare och tjockare mage för att hon äter för mycket ska ju inte min nattsömn blir förstörd.

Har beställt sol om ett par dagar för jag gillar inte regn.

Idag har jag - enligt mig själv i alla fall - varit väldigt snäll tycker jag när jag har skrivit.

Hej då!

Ps bilden föreställer mig när jag väntar på att få lov att äta...detta är ännu ett sadistiskt drag som matte har. Observera snålvattnet som strömmar ur käften på mig. Ring gärna Djurskyddsföreningen och rapportera om dessa övergrepp Ds

13 comments:

Anonymous said...

Way! Snacka om att ha en elak matte!!! Fast så gör min med. Tvingar en att se henne i ögonen innan man får äta. *suck*

Hon säger nej en hel massa också, men mest åt Nitro. Inte så mycket till mig.

Fast hon springer inte och pinkar så många gånger som din :)

Men annars så är dom nog fasligt lika.

Ha det gott i sommaren. Själva ska vi på semester i två dagar nästa vecka och då MÅSTE det vara fint. För vi ska campa :D

Brunkullan said...

Jag lider med dig Tyra! Och tro inte att du får sova mer sen när matte inte behöver gå upp på spolande huset! Nej då ska säkert matte, eller husse mer troligt:-D ha sällskap ut på nattliga skrik promenader med vagnen!
Snacka om elakt!!

Hälsa matte att den där ramsan...den kan jag med;-)

Brunkullan said...

Och förresten.......här känns det nytt!
Blått!
Och fint:-)

Susanne

Anonymous said...

Men stackars dig Tyra...ett sådant ansvar du tar och så får du bara höra "nej" hela tiden...Men du förstår det är inte mat matte stoppat i magen...hon har haft annat för sig... "hmrf"...så nu ska det komma en valp...ja en människovalp alltså...Det är den som är i magen...kanske kan man säga att matte är ett slags ägg...nä nu blir det konstigt...tror du förstår...fniss...
Du kommer att få ännu mer ansvar om ett tag så matte borde faktiskt tänka sig för...
Håll ut Tyra och jag önskar dig ett maffigt ben...
Hälsa kramar till matte från Malin

Susanne said...

Susanne: blått är ju flott som vi alla vet och den ramsan borde alla flickor kunna ;-)

Malin: Börjar sakta anta formen av ett ägg så du är inte helt fel ut. Tyra fatta inget sa hon ;-)

Stina said...

Stackars Tyra...Puss:-)

n o r d i n g å r d e n said...

Oj, oj, ja livet kan vara hårt ibland Tyra! ; ) Gulliga vovven... Mari.

Anonymous said...

Åhhhh när får jag komma å hälsa på hönorna å de småsmå pileksakerna??? Dom var ju sååå söta *snyft*

Anonymous said...

Kan inte annat säga än att det är helt underbart att läsa din blogg ;)
Keep up the good work Tyra ;)

Susanne said...

tina: Matte säger hon ska baka hela helgen. Husse tror att det är hennes mormoner??? (eh ska va hormoner//matte) så det blir mkt att fika nästa vecka. Kom så kan vi leka och bråka lite ;-)
//puss från mig

xembla: ja när jag skriver så blir det ju ok, matte och husse e inget vidare på det faktiskt!// kram

Stina said...

Ja, då vet du att din gubbe inte är så dum då...*fniss* Puss

På min gatan i stan said...

Tackar!!! :-)

Ha en bra helg!

Kram!

Anonymous said...

Sådär gör min matte också, man får bara vänta å vänta å vänta innan hon säger; "Varsågod" DÅ får man äta! *suck* Åsså säger hon nej också.. Rätt så irriterande ofta..
Puss från Lix