Monday, June 18, 2007

Som en svullen kobra!

Idag har det varit en dålig dag.
Man har ju sådana ibland. Det är min fasta övertygelse att man har dem endast för att veta när man har bra dagar.
Känner mig svullen (beror då delvis på graviditet) och retlig. Därav titeln på dagens inlägg.
Har svårt att sova på nätterna och känner mig som vilken gravid kvinna som helst, ja dvs ouppskattad, missförstånd, hungrig hela tiden och totalt hormonpepprad.
Gubben jobbar sent ikväll och kommer inte hem förrän runt halv elva tiden. Förhoppningsvis har jag lugnat mig så jag inte står innanför dörren och biter huvudet av honom.

Lillan är snorig som en mördarsnigel och hundjäkeln är döv som en 85 årig industriarbetare som kört valsmaskin i 57 år utan hörselkåpor.

Har precis gjort lite formbröd som skall in i ugnen om en stund. Dessa ska avnjutas med en god ost och lite marmelad. Helst hade jag velat äta ½ kg potatischips, halsat 12 starköl, klämt i mig 3 st 200 g chokladkakor och legat och pillat navelludd, men man får ju liksom kompromissa ibland vet ni.

Ja hursomhelst det är en väldigt fin kväll i alla fall och jag har en go gubbe och 3 underbara ongar och en liten goding i magen, hunden är ok och hönsen och tuppen är bra dom med. Men ibland måste man få vara lite gnällspik.

Men vet ni vad?! Jag har vunnit ett hjärta som Stina på bloggen "Hemma på landet" har gjort. Ja menar bara det kan ju rädda kvällen. Ska bli skitkul när det dyker upp med posten.

Nu ska jag kolla på Ernst och reta mig lite på hans gula hud och målade ögonbryn ;-)

Ha det gott folket!

11 comments:

Anonymous said...

*skickar över lite offergåvor till den gravida gudinnan*


;)
;)
;)

Ha det bra, så bra det bara går.
Samt måste säga att jag älskar meningen "snorig som en mördarsnigel". Tror att jag ska försöka använda det uttrycket ofta hädanefter.

Brunkullan said...

Haha..du är för rolig:-)
Och.
Gravid!!
Det hade jag helt missat..
Grattis:-)
När är det dags?

Susanne

Anonymous said...

Ja, JAG visste att hon var gravid!! Vill påstå att jag är strået vassare än tuppen som ju också lyckats fortplanta sig...

Susanne said...

leo o nitros matte: tackar för offergåvor och säger att det är bara att sno den meningen (är lite nöjd själv faktiskt ;-))


Brunkullan m mosipperötter: rolig och gravid är ju inte en såndär jättevanlig kombination men jag har lyckats. Ska ruva fram till 29:e oktober, så vi är lite mer än halvvägs på fjärde kotten.

Anders Gubben: ja nu förstår man att du är läkare, ja menar när du vet att jag är gravid ;-)

Sagalisa said...

Haha..vad roligr att du är gravid,precis så mådde jag under min senaste graviditet.TVILLINGAR!!!!
Nu är de två år o kör fortfarande slut på mig!!Ha det så skoj m magen i sommar(hehehe...)kram/Anna

Anonymous said...

Förstår Dig fullständigt - fast jag inte är gravid! Så känner jag mig emellanåt...Dvs missförstådd, sugen på MAT hela tiden, tycker alla är själviska som inte uppskattar min "känslighet" - jag är ju faktiskt född i fiskarnas tecken, och då får man faktiskt lov att vara lite "ömtålig" som person... men det förstår inte alla! Ska vi ta en "depparkväll" du och jag??!! Tycka synd om oss själva, och knapra kexcholad i mängder..!!???

Susanne said...

sagalisa: :-) Har ju "bara" en i magen, kan tänka mig hur du hade det med två ;-)

ann-marie: Ja det är synd om oss fiskar, ev kan en träff och kexchoklad bota det ;-)

Stina said...

*fniss*

Du är då för söt mitt i allt elände. Puss

Anonymous said...

Oj då vart vi två...jag är inte graavid...Jag var så sur så mjölken skar sig då jag satt vid matbordet...Men jag hade förmånen att kunna "svepa"
två stora glas vin på kvällen...
Så den lilla hönan ruvar...det visste jag inte...vad mysigt...
Skämt å sido...jag trivdes med att vara gravid o gå med stor mage fast visst...då mitt i vart det rätt tungt...Var rädd om Er och hoppas att den här dagen blir bättre!
Kramar från Malin

ps. Har Ernst verkligen målade ögonbryn...*fniss*. ds

Anonymous said...

Ååh! Jag vill också sno den meningen.. "Snorig som en mördarsnigel" Fasen vad jag garvade! :D

Anonymous said...

Haha, jag kan verkligen sitta och sträckläsa din blogg för oftast så kan man inte sluta skratta! Härligt att veta att man inte är ensam om mördarsniglar och dövhundar ;)