Thursday, June 14, 2007

Hönsen och huset dom bor i!







Ja lite såhär ser det ut, hönsahemmet!

I den gigantiska lådan ser ni en svart sak... Det är ruvhönan som ligger och drönar på 12 ägg, dessa ska lysas ikväll och så får vi se om hon får lön för mödan!

De andra två är tuppen och tuppens konkubin (inte favoriten, för hon ruvar just nu).

Lite glest mellan planken, har rivit upp ett golv i inredningssyfte som ska bli nya väggar i hönshuset.

Ja, känn er fria att bläddra bakåt i historiken om ni är här för första gången! (Det får "stammisarna" förstås också göra, men jag skulle tro att ni redan varit där).

ittar man noga på fönstret ser man ju mig! En bonus liksom!

20 comments:

Susanne said...

Det var återigen gubben i la famiglia som gjort en kupp osc helt självsvådligt skapat en blogg....

Susanne said...

Ja det märker man på den fantastiska bildhanteringen och stavfelen om inget annat....
//Din kära hustru

Stina said...

Nä, vad söta. Jag älskar höns.
Puss

Anonymous said...

Det är lite förvirrande med alla inlägg från "Susanne"...!!! Vem är vem???
Tusen tack för fikat igår förresten! Kom hem som en ny vacker kvinna till familjen. (inte för att jag hade fikat hos er alltså....) utan för att Björn som vanligt gjorde ett kanonjobb med mig! Vad gjorde man utan en egen "stylist" ? Såg för jävlig ut för jämnan antagligen!?

Anonymous said...

Tror min själ att det ligger en mördarsnigel på hönsatrappen såg jag just!!!!! Ska genast springa upp och kolla! Hur långt kan en sån slemmig sak hinna?

//

Gubben

Anonymous said...

Nix. Det var en hönsaskit...

Anonymous said...

Va kul med höns, och kycklingar sen...tänk bara på att det brukar alltid bli en stackare som blir hack-kyckling. Inte så kul att se!

Har ni gett dom namn, dom små liven?

Ha det gott!
/Berta-klanen

Malin said...

Höns är speciella...men hur är det för er själva då...är det tuppen eller hönan eller vovven som skriver här på bloggen...Äh spelar ingen roll...för trevliga är ni!
Från Malin

Anonymous said...

Eftersom det blir lite förvirring om vem som skriver här ibland kommer det framefter stå
// gubben
när jag (gubben) skriver. Om jag inte glömmer det. Överskriften kommer även framgent växla mellan anonymous eller susanne...

// gubben

My Lovely Home said...

Tack! kul att ni skall renovera

Stina said...

Sötnos! Ha det bra då...
puss

Brunkullan said...

Höns är härliga. Så egenkära och tror de är de som bestämmer. Som i Pettson ungefär:-)

Önskar jag bodde till så att vi kunde ha några höns.

Susanne

n o r d i n g å r d e n said...

Vilket fint hönshus och vackra svarta hönor!! Mysigt!! Ha en bra helg!! Mari.

Anonymous said...

Så fint hönsehus :) nu blev Tyra snopen, inbrottssäkert ... abbans.
Tyra, det finns säkert nåt litet hål // Morsan

Stina said...

Tvåa!puss

Anonymous said...

Mysigt med höns och hönshus...
Du Anders (aka gubben),, om du väljer "other" när du skriver kommentar kan du fylla i vilket namn som helst... det är ju ett tips även till de andra rackarna som kan ta över tangenterna ibland. Ha det gott!

Stina said...

Du kan maila mig på
hemmaliv@hotmail.com

Anonymous said...

Stort Grattis till ditt pris!
Det jag vann var så välgjort och vackert så du har ett fint pris att vänta - Kul.
Ha det gott nu...tuppen, hönan och vovven.
Kram från Malin

Stina said...

Klart att du har...vunnit mitt hjärta.
Annars kanske jag kan göra en biopsi och skicka en bit av mitt eget. Puss

Stina said...

Haha...praliner...Blää!
Saltlakrits ska det va!!! Puss