Thursday, May 31, 2007

Solsken hela dagen!


Idag skulle man ritat ett kors i taket, solen har lyst på oss! Den underbara solen! Det känns som om det var väldigt länge sedan som det hände.

I och för sig såg jag vädret och det ska regna imorgon :-(
Min mor och far är här och hälsar på. Tyra är överlycklig. Hon dyrkar min far och han henne. Detta innebär att hon ger honom kärlek och han ger henne korv. Ett förhållande som säkert är mer lyckligt än många ;-)

Tyra gjorde dock bort sig litegrann idag. Hon var med mig när jag var uppe hos hönsen och blev lite väl i gasen. Gjorde en idiotrusning rakt igenom ett stort fält med brännässlor. Hon tjöt i ca 120 Db. Det är ganska otroligt hur fort en hund kan springa med käften nerkörd i jorden. Hade faktiskt tänkt gräva upp det området för grönsaker men det fixade Tyra på ca 1 minut och 34 sekunder ;-)

Stackars gubben har jour och vill helst av allt åka hem. Men på lördag ska vi på auktion :-)
Så jäkla trevligt! Har varit på den auktionen för ett par år sedan och där finns gott om saker. Får se om man kan fynda något trevligt. Kanske en pinnsoffa till? ;-)


Har rensat alla rabatter idag. Planterat lite nya växter och flyttat om lite. Jag är faktiskt en ganska bra person tycker jag själv ;-)

Far klippte stora gräsmattan (vi har liksom lite olika delar i trädgården som vi benämner på olika sätt) Imorgon (om det inte regnar massor) ska kanterna tas och resten av gräsmattan klippas.

Bifogar kort på hunden ca 10 minuter efter brännässelincidenten (kan man skriva så?)

Ha det riktigt bra alla och glöm inte att ta något gott till kaffet ;-)

12 comments:

Lilla B said...

Tack för kommentar på min blogg! Roligt att hitta din!!

Susanne said...

lilla b: Tack :-) Gillade din blogg. Du verkar kunna det där med växter :-)

Anonymous said...

Härliga formuleringar i dagens lilla berättelse och så vi fick oss ett gott skratt även ikväll, Tack!

Klas o Anne-Marie

p.s. Vi hoppas att Tyrannen inte är helt utbränd efter nässelruschen

Brunkullan said...

Stackars lilla nosen:-0

Men om du vill skicka över Tyra en stund..jag har några kvadrat gräs som ska bort där jag vill ha rabatt;-)

Susanne

Stina said...

Men lilla vovven. De ska då hitta på...
Kram till dig, gumman! Puss

Susanne said...

k&a: det värsta är att hon har gjort liknande förr :-)

Susanne: Kan skicka henne i ett xtra stort Sverigepaket :-)

hemma på landet: Det här hunden är inte som andra hundar men i och för sig jag är inte som andra människor, så det jämnar ut sig ;-) Kram

Anonymous said...

Noterar att det sitter brännässlesaft under tassarna

Anonymous said...

skulle just skriva det... de gröna baktassarna avslöjar hennes bravader :)
ser väldigt stilig ut Tyra!

Stina said...

Sötnos där...:-)

Stina said...

Sötis...du är så gullig hela tiden.Puss

Stina said...

Jo, nu skiner minsann solen. Med besked!
Ja, vad gör man då??? Klagar!
Åh, vad varmt det är.
Ja,aldrig blir man nöjd.
Puss

Hem och Lycka said...

Stackars Tyra, måste varit en riktigt obehaglig upplevelse!!

Härligt förhållande hon och din far har :-)