Tuesday, May 22, 2007

Mycke illa, jag mår illa!


Är ju liksom lite spänd på det här med snigelplockandet. Har ju tidigare provkäkat en snigel men snabbt spottat ut den.
Matte och husse plockar morgon och kväll. Matte muttrar något om "jäkla as till att äta och förstöra"
Matte har varit riktigt trevlig ett par dagar så idag ville jag liksom göra en insats. Matte och minimatte var inne hos tuppen och hönorna och det var då jag såg den. En STOR snigel. Då tänkte jag att den är säkert jättegod. Matte tittade ut och såg att jag nosade intresserat på den: "Nja den där ska du nog inte äta. Dom är äckliga" sa hon.
Tsss...sådär säger hon nog bara för att hon vill ha dom för sig sjäv! Ha! Känner väl henne!

Tog sats och så, GULP! Ner åkte den och UPP som en raket kom den! FY f-n vad det va äckligt! Problemet var ju då att precis när den for upp så gjorde jag en ofrivillig snarkning och på något konstigt sätt hamnade den upp i nosen. Fick panik! Började snarka och fnysa och spy!
Till slut kom aset ut! Jag sprang som en galning med snigelslem sprutande ur munnen och nosen. Gned nosen allt vad jag kunde mot gräsmattan. Vad gör matte kan man ju då fråga sig? Jag var mitt i min panik övertygad om att hon led mig med. Men icke! Kärringen står och skrattar så att hon nästan pinkar på sig!
Hon är banne mig ondskan personifierad den tanten! Helt brutal!

Just nu mår jag sådär. Ligger inne i soffan. Avtorkad. Har fått lunch. Men är mycket mycket sårad över mattes hånskratt. Ska samla snigelasen i en hink och lägga i hennes säng.

Dessutom springer matte runt med inredningstidningar och färg och muttrar att vårt hem är för mörkt. Dumma tant.

Fast hon är söt ibland.

Nu måste jag vila mig för det svider i nosen efter allt snigelslem.
Hälsningar från en hund som numera är vegetarian ( i alla fall i 5 minuter)
//Tyra

14 comments:

Stina said...

Du skriver ju för härligt du. Fy, för snigelslem. :-) Kram

Anonymous said...

*asg* Tyra pyra, du ska inte äta sånt, tacka vet jag fårskit å hästabajs!!
/Tina Fina

Anonymous said...

Jag gillar också att knapra på sniglar...men jag tar dom me skal på. Matte skriker då och pappa ser allmänt äcklad ut.


/Nitro med pappa Leo

Anonymous said...

Men Tyyyyyra, man kan ju f-n inte smaska snigelslem. Kom hit vettja, så får du testa på koskit och canadagåsskit, jammi jammi.

Anonymous said...

hehe,, alltid lika roligt att läsa om Tyras bravader!

Susanne said...

Tyra tackar för alla inlägg och vill meddela att hon numera aktar sig noga för sniglar. Hon åt lite hästskit istället ;-)

Anonymous said...

Fy kattsingen, Tyra! Svälja en slemsnigel!! Vi har massor på våran tomt men jag glider snabbt förbi efter ett flyktigt nos. dom e för läbbiga. Nu gör du väl aldrig om det. Skulle inte unna min matte ett *asg* för dessa äckliga kryp. Nä tacka vet jag hästskit och vet du, rulla sig i rådjurs-skit e inte så dumt heller. Fast husse uppskattade inte det förstås. blev duschen!!

Ja, ibland fattar inte hussar och mattar vad vi gillar, eller hur?

Kramar från syrran Berta!

Stina said...

Du får väl komma hit då...puss

Hem och Lycka said...

Haha, gud vad roligt du skriver men stackars liten...

På min gatan i stan said...

Åh fy då! Stackars vovve!!!

YACK! ;-)

Kram Martina

Stina said...

hehe...nä det tar nog aldrig slut, känns det som. Kram

Anonymous said...

Men snälla nån...här försöker någon med hela sitt hjärta och nästan livet som insats hjälpa till...vad blir tacken...jo ett gapskratt!
Stackars stackars lilla vovve...Detta är klart ett fall för "HRIS" (hundens rätt i samhället).
Skämt åsido så har matte en helt underbar blogg och hon skriver med hjärtat...så inte behöver du vara orolig...matte är klok!
Från Malin

Anna said...

hahaah, vilket gott skratt jag fick, vilken härlig berättare du är. Det här är mitt premiärbesök hos dig - jag hittade hit för att du var hos mig. Ska läsa mer härligheter från din blogg ikväll.

Ha en fin dag.

Anna said...

Hej igen!

Jag kommer också få lov att jaga sniglar framöver - så dela gärna med dig av dina tips!