Thursday, May 10, 2007

Konsten att uppnå Nirvana


Sedan husse och matte (läs mördarna) kom hem från semestern så har jag varit lite låg men nu är jag på G igen.
Lillhusse och lillmatte samt minimatte är roliga. Minimatte brukar stoppa in hela armen i min mun och det finns alltid något gott där. Lillhusse och lillmatte är roliga att leka med. Häromdagen lekte vi spionliga. Dom byggde koja och jag var liksom själva mördarhunden. Mördade säkert minst 22 flugor och 1 skalbagge den dagen. Inte för inte är vi Corsos blodtörstiga as. Dessutom har jag skrämt skiten ur grannen ett flertal gånger. Står intill häcken när hon kommer och precis när hon är nära skäller jag till..Hehe, skitkul. Hon kan hoppa både långt och högt.

Men för en stund sedan blev det lite jobbigt. Jag fick en tuggknut idag som jag har jobbat upp i en härlig mosig konsistens. Gött! Ni som gillar tuggknutar vet precis vad jag menar. Matte var i köket och husse iväg och hämtade ongar och då gick jag upp med min knut på övervåningen...Ahhh sovrumsdörren var öppen...kikar in...smyger in och kryper upp under överkastet. F-n va gött! Aldrig har min tuggknut varit så god. Då hör jag mattes steg i trappan...ligger helt stilla för det vet väl alla att en hund på ca 38 kg inte syns under ett överkast.
Plötsligt lyfter kärringen på överkastet...hur tusan kunde hon hitta mig. Fick en rejäl bassning och blev nerskickad till köket. Precis när jag hade det som bäst och hade uppnåt Nirvana.
Anser att det är varje hunds rättighet att ligga i en hästen säng med rena lakan och en snorslemmig tuggknut.

Vill bara skriva ett sista inlägg... om jag försvinner pga mattes ogillande ang min sängkupp så kräv att få gräva upp trädgården. Husse gräver överallt hemma och jag misstänker att en av groparna är pour moi.

Matte plockar mördarsniglar morgon och kväll. Jag försöker hjälpa henne genom att äta en då och då. Hon e konstig, det verkar inte uppskattas. Ja ja....

Nu ska vi snart äta här och jag måste leta upp min knut.

Ha det!

Ps det är lillmatte som fotar mig så tjusigt Ds

11 comments:

Anonymous said...

Vilken uuuuuuuuurtjusig bild din lillmatte har lyckats ta på både dig och henne själv. Det är en konst att få till sådana bilder säger matte, och hon borde veta för hon är fotograf.
Min minimatte brukar oftast borsta mig. Då ligger jag på rygg och bara njuuuter. Det är så skönt, och hon är så bra på det.

Ha det gott!

Anonymous said...

Ja du stackars Tyra!!!!
Vet inte vad jag ska säga!? Det värsta som hänt mig sista veckan är att matte envisas med att låta mig bära en stor plast-tratt på huvet. Inte nog med att hon kletar äcklig salva i r*ven på mig, hon tvingar i mig äckliga tabletter också. "arsenalsäcksinflammation" kallas visst det jag har fått.
Visst är det synd om oss!!!!

Susanne said...

farbror leo: lillmattar är väldigt bra. Dom vet liksom exakt vart det kliar och så! :-)

Lupus: Din stackare! Visst e kärringarna hemska. Tror min kärring har ont i arsenalen också som hon håller på! Har också haft en plasttratt! Fy f-n för dom.

Anonymous said...

Ååååh! Lupus din stackare!

Jag har hörttalas om det där med arsenalsäcksinflammation. Det är sånt som vi killar får i närheten av just arsenalen.

Fast matte säger att det inte heter så, utan "analsäcksinflammation" och att hon har jobbat ihop med en tant vars man missuppfattade det ordet. Han hörde nått med en siffra istället och såg väldigt tvivlande på sin fru som berättade om hur deras dotter slet med hunden dennes inflammation. Fast frun glömde att nämna att det var hunden...ja ni fattar nog.

Krya på dig! :)

Och Tyra! Alla mattar är bra :D

Susanne said...

farbror Leo: du är idol! Du kan allt :-) När jag blir står ska jag bli som du fast utan pung då.
Matte tyckte det var roligt med gubben som missuppfattade :-)

Anonymous said...

Haha obetalbart :)

Anonymous said...

Ni är roliga ni ;)

Anonymous said...

Vad vore livet utan Tyra??
Svar: förbannat trist !!!

Älskade lilla Tyrann, dina bloggar får mig alltid att le, eller asgarva.
Jag vet var dina gropar bor, så svarar du inte när jag ringer så kommer jag med spaden och grävmästare Ayla o letar upp dig :)
Puss på nosen från mormor.

Anonymous said...

Men hallå!!! Vi kan ju inte vänta tills Tyra ligger i en grop!!! Vi måste dit snarast och få bevis! Lupus o Ayla kan säkert avslöja dessa "mördare-to-be" om vi bara skyndar oss.
Melodifestivalen är så jä-la tråkig så vi har inget annat för oss just nu....!!!!! Hussarna i vår familj ligger med världens konstigaste halsfluss-infektion och mår pyton... så Jag och matte behöver lite aktivering så att säga.....

Susanne said...

lupus kom till mig och rädda mig :-)

Anna said...

hahaha, den berättelsen skulle min ena hund ha kunnat berätta. Vaför ska de envisas att tugga tuggknut i sängen, kan man undra?