Tuesday, May 08, 2007

Dom är tillbaka!


Tyras rapport: Jaha så kom dom hem igen då. Precis när jag hade anpassat mig till den nya flocken. Hmmm...Har bott med gammelmatte och gammelhusse när de andra har varit borta.
Har varit så bra! Ja menar smörgås på morgonen, bara god mat. Har faktiskt rundat till mig lite grann. Matte verkade nöjd. Ja matte ja. Hon tycker tydligen att jag verkar lite låg, men jag menar jag är bara lite vårtrött och lite ovan vid flockbytena. Hon tog med mig och barnen till vår badplats.
Hallå! Vatten! Vem vill frivilligt gå i det. Skitläskigt! Kärringen lurade ut mig på bryggan en bit och där lyfter hon i mig! Ja menar, va fan. Höll på att dö av ren skräck! Vägrade röra mig utan såg mitt liv passera revy. Matte fick allt lyfta upp mig igen. Jag visste att dom skulle försöka att ta livet av mig ganska snart efter deras hemkost.

Väl hemma plockas det fram prinskorv. Ha! Försök köpa kärlek du din kärring men jag går inte på det! Annars skrotar jag mycket i trädgården just nu. Igår kväll tog matte mig på en tur i skogen här utanför. Det var kul!

På lördag ska jag träffa lite släkt. Matte säger att jag måste rycka upp mig lite, hon tycker jag är låg som jag skrev tidigare. Ja ja...Det ska allt rejsas till helgen.
Nu orkar jag inte mer. Har ett grisöra på G här.
Ha det!

Mattes rapport: Tyra befinner sig just nu som jag kallar det för i en "bubbla" lite okontaktbar, lite asocial och som jag tycker tråkig. Låter henne vara då hon äter som vanligt och leker med ungarna. Hon är lite fjär på något sätt. Är nog hormonerna som spökar. Låter det vara.
Hon är också ganska dramatisk! :-) Lite roligt att reta henne ibland ;-)

Ha det bäst så länge!

Ps Anders blev bästa polare m en restaurangägare i Turkiet. Vi fick ett ganska kaxigt halsband av honom till Tyra Ds

7 comments:

Anonymous said...

VÄLKOMNA HEM!
HAR SAKNAT DIG TYRA!!!
FRUKTANSVÄRT ATT HÖRA ATT MATTE OCH HUSSE FORTFARANDE ÄR MORDISKA.. MAN TRODDE JU DET SKULLE GÅ ÖVER NÄR DOM VAR IFRÅN DIG OCH KANSKE KÄNDE DEN DÄR SAKNADEN AV DINA BLÖTA PUSSAR OCH KÄRLEKSFULLA BLICKAR... MEN TYDLIGEN INTE!!
TA DU OCH FLYTTA TILL DAMMEN ISTÄLLET - HÄR ÄR VI SNÄLLA MOT HUNDARNA!

Anonymous said...

Glömde skriva.... "sådan matte, sådan hund" :=)
Kramar i massor till hela familjen!

Anonymous said...

Yeah, en Tyrablogg :) tack för dagens goda skratt. Puss på Tyrannen från mormor.

Anonymous said...

Men Tyyyyyra!
Vet inte din husse och matte att om man får vatten på ryggen så döööööööööör man juh!!!!!!!

Min husse och matte har börjat fatta det, speciellt nu när det har regnat och jag gör min 15 sekunderspinkningar i trädgården.

Du får inte gå på snacket om att vi ska vara ute hundar som vaktar. Det är bara blaha blaha!

Det är nog bäst att du tar och flyttar hem till mig ändå! :D

*kramar*

Anonymous said...

Usch va grymma de är mot dig Tyra syrran. Bra att du kommer hit snart så kan jag ta ett snack med din husse och matte om hur fantastiskt välförtjänt du är av att bli riktigt bortskämd. Sickt fint nithalsband! Fast nu törs man väl knappt hälsa på dig ;-)

Kramis

/Berta

Anonymous said...

*asg* Vilken rolig blogg!
Hittade hit via tips från Leos matte.. :D

Susanne said...

Berta bus: tsss halsbandet är bara fasad jag e skitfeg för allt! ;-)

Vhcfan: Tackar tackar :-)