Wednesday, May 16, 2007

Konsten att plocka fästingar...

den behärskar inte matte. Hon plockade någora på mig igår morse. Det gick väl bra.
Men det var sen som kärringen flippade ut fullständigt.
"nämen Tyra, har du en till på magen"säger hon.
Tar tag och vrider till.................wahoooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuu!
Kärringen försöker slita av mig ena bröstvårtan! Ögonen rullade i skallen på mig. Jag upplevde min födsel på nytt! Ja menar hållå!
Hon e inte klok den tanten.
I och för sig blev hon väldigt ångerfull och bad om ursäkt flera gånger. Fick t o m en stor smörgås med skinka. Så hon är förlåten, men några fler fästingar får hon INTE ta.

Var och vägde mig idag. Väger 35. Matte är missnöjd men dom på Huveröd tycker jag är jättefin. Så de så.
Träffade Pappas fodervärd där. Dom tyckte jag var lik min far. Passade på att charma dom jättemycket.
Sen lekte jag en stund med 2 små hundar. Det var kul.
Nu vet jag inget mer.
Hej då!

14 comments:

Anonymous said...

Ajajajajajjjjjjjjj den fästingen satt fast minsann *asg* här har vi fina vita gummiremmar från apoteket, så vi har inte en endaste fästing.

Hur mår dina ben nu får du rejsa med mig tro??? Jag änna saknar dig vettu.
Sen undrar matten om du använder den där flådiga hagen ni lånade, hon pratade nåot om att jag skall testa den annars när jag får mina demolerarryck och busajärnet mitt i natten ryck. Vem?? JAG? MOI? shit. Tyra göm den !!!

Susanne said...

Rigo: Nu skäms matte som f-n säger hon för hon glömt av hagen. Hann inte gömma den Rigo. Ja jag får rejsa som tusan. Har rejsat idag med en Jack Russell. He he...dom är små och snabba dom där :-)

Anonymous said...

Tyramatten: inte skämmas, den har inte varit saknad. Först när matte som kom på den geniala iden att jag ska få en egen lägenhet kom hon på vart den finns :) då hon inte uppskattar att jag med min smidiga lilla kropp hoppar PÅ henne och rejsar med farbror Squirt i SÄNGEN, alltså mattens säng ... märkligt. Det ät ju skitkul!!!
Konstiga är dom våra människor..

Anonymous said...

NU FLYTTAR DU HIT!!!

Min matte är inte heller så haj på fästingar men husse är suverän.

Vi kan ta ett byte när RACCen är.

*kram*

Glöm inte att ständigt vakande öga över axeln.

Anonymous said...

Hallå!!!! Inga fästingar biter på Scalibur halsband - dom blir bara lite färre...!!!!!! Och mina bröstvårtor... Visst F*n har matte varit och ryckt i dom också - i ren hysteri över fästingsinvasionen vi har! Jävla kärringar som inte kan se skillnad på fästing och bröst!!! Vart är världen på väg??????????

Stina said...

Skrattar så jag gråter.:-)

Tack, för att du är så snäll!
Ja, jag tycker om att ha det fint, på mitt sätt. Men jag vill att allt ska bli använt, så jag är inte så noga på det viset.
Allt går ju att tvätta:-)
Stor kram Stina

Anonymous said...

Roligt att Tyra är på språng igen!

Även jag har misstagit bröstvårtorna för fästingar men än så länge har jag kollat extra noga innan jag försökt rycka bort dem *asg* I nacken känns det säkert att ta dem, fästingarna alltså, direkt fast det krävs lite finess om man vill slippa få en kal bula efter blodkrypen. Övning ger dock färdighet och nu brukar det oftast gå som en dans.

Använder ni något skydd mot fästingar?

Susanne said...

farbror Leo: vi byter. Fast kanske bara en dag ;-)

lupus: matte tycker din matte är rolig. Jag tycker dom är hemska.

Hemma på landet: Tack! Min blogg är kanske rolig men inte så vacker som din. Kul att du läste lite :-)

Klas:*skrattar* ja Tyra var lite chockad, jag med faktiskt. Har använt typ frontline, en gång. Ska ev kolla någon form av halsband.

Stina said...

Hoppas att du hittade lite saker idag. Det gjorde jag. Puss

Stina said...

Stinas Kock-Tv...kanske.:-D hehe. Puss

david santos said...

Please, it puts fhoto of Madeleine in your Bloggue

Missing Madeleine!
Madeleine, MeCann was abduted from Praia da Luz, Portugal on 03/03/07.

If you have any information, please contact Crimestoppers on
0800 555 111

Please Help

Anonymous said...

Ojj vad jag har skrattat för mig själv framför datorn(!!) Vilken underbar dagbok du har Tyra och vilket liv HAHAHA... finns bara ett ord... UNDERBART och vilka målande beskrivningar sen *asg* .. fortsätt fortsätt :-)
Varma hälsningar Ettore´s kennelmamma

Stina said...

Tack söta...

Nä, här blåser det som bara den. Får väl springa ut på åkern och hämta nåt snart! Kram Stina

Stina said...

Gullefjun!

Vet du...det har tagit 1 1/2 år att få det som hemmet är nu. Innan hade jag samma stil, men mycket färger.
Nästan alla möbler har jag målat. Rummen är målade också. Det roliga är att jag gjort detta alldeles själv, så när nån säger att de tycker om det så blir jag så happy!
Kram Stina