Sunday, May 20, 2007

Höna Pöna och Tuppe Snuppe!



Idag var Husse och Matte och hämtade Hönsen och Tuppen.

Jag tyckte allt att dom var väldigt konstiga ibörjan, men nu har jag vant mig. Har tänkt och bestämt mig, kommer inte äta dom. Tycker dom är ganska trevliga och vi kommer säkert bli bästa kompisar!
På tal om bästa kompisar. Igår var hela familjen hemma hos Anna, Janne och deras barn Emelie och Sandra och åt mat. Jag och Tina (Annas Border Collie) lekte och hade skitkul! Jag har varit helt slut hela dagen och mest sovit i trädgården. Men vi rejsade som tusan.
Matte har snott en bild från Tinas Blogg. Den har matte Anna tagit på oss.

Idag är jag inte så rolig som jag brukar va, men det beror på att det är söndag och då är jag lite mer allvarsam liksom ;-)

Nu ska jag sova lite till tror jag.

Kram från Hajkäften Tyra

8 comments:

Anonymous said...

Hej på dig Tyran
Jag håller med, söndagen är en dag för eftertänksamhet.... ;) Själv tyckte jag hönorna var tramsiga!!
Hoppas vi kan leka snart igen
Tina den fina

Beas said...

Tack så mycket för ditt fina, varma inlägg. Det värmde mycket. Särskilt i dag. Jag har inte kikat in hos dit tidigare, så nu ska jag smyga runt lite bland dina inlägg och läsa lite! :-)

Malin said...

Vad kul...att du kikat in...!
Kaffesump på kirskål hade jag ingen aning om men detta ska provas. Har kollat snabbt på din blogg och ser att det är med hjärtat skrivet...Ska läsa mer men ska strax iväg och jobba, kanske det är därför som söndagarna lätt blir tid för begrundan...
Kram från Malin

Stina said...

*fniss* Härlig läsning! Kram Stina

Susanne said...

Bea, malin,Stina: Vad glad jag blev att ni kikade in :-)
Har inte direkt någon glamourblogg ;-)
Ha en härlig dag! kram

Anonymous said...

Men det där är söndagsmiddan Tyra!!! Bara gnag hål på näter och ta för dig :)
Är det månne det din söndags-eftertänksamhet handlar om hehe.
Säg till om du behöver hjälp ;)

Anonymous said...

Hej Tyra Pyra, kul att du är i fin form och rejsar. Visst är det härligt att få gå loss. Tur för Höna Pöna och Tuppe Snuppe att du inte äter dom. Berta älskar ju kyckling så undrar hur det skulle gått!

Kram från Berta-klanen

Stina said...

Haha...tror att jag skrattar på mig. Du är för rolig i dina kommentarer du. Like it! Puss