Thursday, May 24, 2007

lite ditten och datten


Nu har jag (Susanne) tagit över tangenterna lite. Tyra har ju missbrukat dem under ett antal inlägg nu. Fröken Tyra mår bra. Hon är ute och leker bäver, dvs samlar pinnar i en stor hög för senare behov.

Familjen mår bra. Vi väntar ju tillökning ( i oktober om allt går bra) så vi försöker hinna med en del projekt innan dess. Just nu är trädgården i centrum. En stor rabatt kvar att göra om, sly och ogräs som ska röjas, städa runt vårt fina hönshus :-) Tak som ska läggas på vårt stora garage samt att det ska kläs (finns mer projekt). Uj uj!

Vi har ju två hönor numera och en tupp av rasen Svarthöns. Så kul! Blir mera höns vad tiden lider.

Jag har börjat surfa runt på bloggar med inredning, främst då inredning i lantlig stil.
Inte klokt vad mycket duktiga tjejer det finns i det här landet. Vackra hem och härliga människor.

Själv har jag lite projekt på G vad det gäller målning.
Kommer försöka blanda den här bloggen med lite vad som händer hemma också. Även om Tyra är en dam som det händer mycket runt så får hon maka liiite på sig ;-)

Sätter in en bild på några vackra blommor, någon som kan gissa sorten? ;-)


Kram från en civiliserad matte

Ps det är ranunkel Ds

17 comments:

Anonymous said...

Vår matte kunde den där grönsaken säger hon. Vi är inte så bra på sådana. Går dom att äta? Fast det är ju en grönsak...och sådana är giftiga :)

Och klart att Nitro vill vara kompis med Tyra också. Ibland vill vi lämna bort honom en stund, kan Tyra vara barnvakt då?
Han bits, äter allt och är mest vaken eller sover. :D

*kramar*

Susanne said...

leo och nitro: Min matte tycker att din matte är duktig. Själv är jag väl inte så jädra impad.
Matte säger att hon är gift med en som bits, äter allt och verkar vara likadan som dig Nitro så du kan säkert bo här. :-)
Kramar från din nya bästis Tyra

Anonymous said...

Gud vad skönt att du är tillbaka vid knapparna Susanne!!! Tyra är ju tyvärr inte riktigt som hon ska vara har jag förstått....!!?? Mytoman, tror jag det kallas??!!!!! Dikt och förbannad lögn alltihopa, ellerhur?!!!! Jag trodde ju givetvis att det verkligen gällde livet!!!! MEN, hon kan ju verkligen göra sig "märkvärdig" den tjejen! Måste ALLTID vara i centrum, annars blir hon sur - eller hur!??

Här går livet sin gilla gång, och vi är inte alls lika flitiga som ni är! Tuppar och Höns kommer inte på tal om här hemma.... Vi saknar x-antal kattungar som föddes inatt.... Bara en finns kvar! Upphittad av Joakim i en kruka med blommor i uterummet imorse!!!! Fast vi har ingen aning om hur många som föddes....?! Och inte vart dom tagit vägen heller! Tycker bara att Kajsa var för tjock för att bara få EN unge...??!! Misstankarna går mot två, för mig mycket väl kända fyrbeningar.... "Huga" !!! Men man kan inte dömma någon utan bevis, så det så....

Susanne said...

ann-marie: ja det var på tiden att störta henne från sin självutnämnda titel som huset dram queen. Du känner henne väl Ann-Marie ;-)
Uj uj tror du dom har knaprat kattungar?! Kan komma över med Gestapolampan och fråga ut dom ;-)
Stor kramskithuvud

Stina said...

Du är ju för rolig du...Kram Stina

Anonymous said...

Åhhh, GRATTIS och lycka till med tillökningen!!

Jag skulle just gissa ranunkel på blommorna men då såg jag att du skrivit det sist i bloggen. Nåväl, fin blomma det där och i alla möjliga färger.

Ni är duktiga ni som står i!

Krama Tyra!

På min gatan i stan said...

Oh, ranunkler e ju superfina! :-)

Ha en fin dag!

Kram Martina

Stina said...

Kram och puss / Stina

Mrs M said...

Fina ranunklar... eller är det inte det *fniss*? Roligt att följa din blogg, du skriver väldigt trevligt, tycker jag... Kram

Susanne said...

Hmm såg att jag hade stavat ranunkel fel :-)
Tack Mimmi ;-)
Kram

Stina said...

Kramiz du.../ Stina

Stina said...

Tack, vad du är gullig!
Du är inte dålig du heller.
Stor kram Stina

Anonymous said...

vad häftigt med höns - det vill jag med ha någon gång i framtiden. Passar nog inte så bra när man bor i hyreslägenhet misstänker jag...*s*

Brunkullan said...

Hej!
Kikade in och hittade en namne:-)
Med samma bakgrund som min blogg också...blev helt förvirrad och trodde nästan det var jag som skrev dina inlägg haha;-)
Men trevligt var det att kika runt här!

Söt hund har du också!!

Stina said...

Kram, Gullehöna! Stina

My Lovely Home said...

Hej och vad glad jag blir när du skriver så snälla saker=) Tack!!!! du är välkommen in hos mig när du vill=) kram på dig!

Julias vita drömmar said...

Ååååå vilken vakcre bild, det är ju absolut en av favvoblommorna! Vacker i alla färger...

Ja nu börjar det närma sig, skulle velat hinna med tusen saker innan dess men livet tar ju inte slut, det blir bara en liten paus från allt det man brukar göra hihi.

Sommaren går nog i amningens tecken skulle jag tippa på :)

Kram!