Tuesday, May 29, 2007

Det rullar på!



Nu väntar vi mest på att vädret ska rycka upp sig här hemma!
Ja menar, allvarligt. Hur mycket blåst och rugg kan folk och djur klara av?!

Hönsen och tuppen verkar trivas bra! Sammanlagt har de lagt....eh tror det är 6 el 7 ägg...gubben kommer nog rätta mig. De har lagt alla äggen i samma rede. Så vi får se om någon av de båda damerna blir lite sugen på att ruva.

Tyra mår alldeles utmärkt. Gör sitt bästa dock för att matte (jag) periodvis ska bli helgalen. Hon fyller ju 1 år nu i juni och är väl inne i en sorts pubertet. Hon har på ett mycket lyckat sätt idag rivit runt bland alla kvistar och pinnar vi har klippt under gårdagen. Jädra hund! Hon har också snott en varm pizzabit av mig idag, men där kan jag tala om att det brände nog rejält i det tjuvaktiga truten.

Har fått målat lite är hemma också. Vi var ju på fyndturne i lördags. Inhandlade bl a en pinnsoffa som nu är målad vit och pryder sin plats i stora hallen. Har ju som sagt blivit smittad av den vitasjukan :-)

Idag blev det ett tämligen civiliserat inlägg och det kan ju vara bra som oväxling det också :-)

Sköt om er där ute!



Ps Lägger in en bild på pinnsoffan på allmän begäran ;-) Ds

21 comments:

Anonymous said...

8 ägg igår gumman

Brunkullan said...

Pinnsoffan låter spännande! Bild kanske?
Susanne

Susanne said...

Tack gubben min. Tänkte väl att du skulle kolla antalet. Puss!

Brunkullan said...

Åh vad söt!!
Och då menar jag både soffan, kuddarna och bebisen:-)

Spets och snor said...

Fin hörna du visar... sött barn :-)

Anonymous said...

Kunde kanske ha flyttat modemsladdarna? *gubben tänker till lite*

Susanne said...

Tack tjejer! :-) Håller med gubben om att jag nog kunde ha flyttat modemsladdarna :-) Typiskt nybörjar misstag kan jag tycka.

Selma crew said...

:)
Passar mig alldeles utmärkt att både få läsa om älskade Tyran och ditt nyvunna inredningsintresse då jag delar även det! Hoppas hela blåbärsgänget (eller i alla fall västkustarna) kan anstorma er i sommar ;)
/maria

Stina said...

Fint och mysigt. Kram

Anonymous said...

Hur klarar man av att ha vita saker när man har en CC?
Det skulle vara stört omöjligt här hemma. Jag färgade om min vita IKEA soffa till smutsgrå i förebyggande syfte ;)

*kram*

Stina said...

Då skickar jag en till världens goaste Susanne.
Puss

På min gatan i stan said...

Men va härligt med höns!!! :-)

Väldigt fin soffa med. Var det billigt å bra?

Kram!

Susanne said...

selma crew: då kan vi prata inredning :-) Ja vi måste bara hitta ett par datum här som vi kan. Är liite tajt i sommar men det ska pressas in :-)

leo o nitros matte: Ja detta med vitt är nytt här hemma. Blir nog svårt m vita mattor :-)
Kram

Anonymous said...

Oh en sån fin soffa, och Alma, ja hon kvalar ju in på världens-sötaste-unge-listan :)

Viyta mattor är vita i cirka 3 steg hälsar Rigo *veta*

Anonymous said...

"det ska pressas in" låter utmärkt. En kort sväng förbi er i sommar så skall vi granska pinnsoffor och annat i sömmarna samt kolla att Tyra har tillräckligt med busutrymme i all trängsle och bygg- o inredningsfrenesi :-)

/K.

Skatan said...

Men så väldigt fint med soffan framför allt det andra vackra! Och så lilla juvelen i soffan då förståss! Hm! Så fint : )

Stina said...

Tack, gumman! Här regnar det , som bara den.
Men nästa vecka ska tydligen bli väldans varm. Kram

Stina said...

Det hade ju varit kul, om du kunde kommit . Puss

anna k. said...

Pinnsoffan är hur snygg som helst! Precis en sån skulle passa i vårt kök !

Susanne said...

Pia: Ja vita mattor får vänta tills Tyra har börjat ha innetofflor ;-)

Bertas husse: Det ska klämmas in banne mig ;-)

skrotmaja: Ja den juvelen hittar man inte på en loppis direkt :-)

hemma på landet: Får följa dig och din loppis i bloggen. I helgen kommer det sol :-)

Lantlivs anna: Kan hålla utkik om det finns fler och tipsa dig :-)

Stina said...

Du är ju snäll du...
Hoppas att du mår bra. Puss