Monday, April 23, 2007

Det ska f-n vara hund på det här stället


I och för sig så visste jag det. Att matte och husse inte är sådär riktigt ok i huvudet, men igår fick jag verkligen veta det. Matte springer runt och säger att allt måste vara rent innan resan. Hon springer runt med resväskor och kläder och verkar skitkonstig.

Husse har någon sorts ny relation. Det är en maskin som är röd och låter ganska hemskt. Han håller i den och så gör maskinen så att träden faller ner. Det faller stora och små till höger och vänster. Husse är förövrigt helt galen i trädgården. Han springer runt och rensar och planterar så det sprutar jord till höger och vänster.

Jag är ute hela dagarna och får mat och så men...igår hände det. Måste få prata om det här med någon. Det är nämligen så att husse och matte försöker DÖDA mig!!! Det är säkert!
Ja menar hallå! En bit upp på våran tomt stor ett STORT träd. Tydligen så är en del grenar döda där enligt husse och matte och de ska tas bort.
Vi håller på och eldar massa pinnar och stora grenar(jävligt onödigt tycker jag då man kan gnaga och käka upp dom) Jag springer runt och är lycklig med en pinne som är så perfekt att man borde spara den till ålderdomen och regniga dagar.

Husse har sågat färdigt och håller på med något konstigt. Han ropar till matte akta er nu.
Han rycker och puttar på en stor gren. Intressant tycker jag och springer närmare. Då ropar matte att jag ska komma och jag travar glatt mot henne.
Det är då det händer: husser försöker slänga grenen som väger minst 239 kg på mig och matte försöker liksom lura mig att inte vara uppmärksam.
Blev så rädd så jag kissade en stråle på 43,5 cm och sprang iväg. Då skrattar husse och matte.
Fruktansvärt!
"Men lilla Tyra säger matte, den grenen var ju 10 meter ifrån dig gumman" Jäkla kärring! Matar en med en hand och knivhugger en med den andra.

Fick väldigt fin middag på kvällen kan jag tillägga, men vill bara ni ska veta att om jag hittas under ett stort träd eller en gren, så inte f-n är det jag som gnagt ner det!

Nu blir det nog en paus på bloggandet. Matte är inte hemma på ett tag och kan logga in mig. Dom ska ju utomlands. Jag ska vara hemma med gammelhusse och gammelmatte och kattjäveln och vakta huset. Skönt! Slipper oroa mig för ev. mordförsök på ett tag.
Har tvingat katten äta maten före mig idag om den ev. skulle vara förgiftad.
Blir det kris packar jag en väska och åker hem till nån som vill ta emot mig.

Ps eg tror jag inte dom försöker döda mig, men det är trevligt att vara lite dramaqueen ibland ds

11 comments:

Anonymous said...

Hualigen! vilken hemsk upplevelse.
Fallande träd kan ju skrämma livet ur en även om de inte träffar.
Men husse och matte hade nog KOLL!
Inte vill dom göra gõtt mos av dig inte.
Nu hoppas hela Berta-klanen att det blir en underbart härlig och välförtjänst semester efter detta äventyr för både hussar och mattar och lilla goa tyrannen!

Längta efter kärt återseende.
Kramar!

Anonymous said...

Unnar er verkligen en underbar semester! Go blogg och läcker bild på Tyrannen när hon flyr från träddemonen ;-)

Anonymous said...

*asg* Så himla roligt att läsa här va!!
Ha en trevlig resa nu och njut allt vad ni kan!

Alla dessa ögonblink said...

*skrattar jättehögt* diggar det här!!!!!

Anonymous said...

Men lilla hjärtat då, vilka hemska människor du har *asg* detta va kvällens höjdare.
Om du pacar väskan så sväng mot tjörn, sedan kan du välja dammen eller lind :)

Anonymous said...

Håller med gammelmatte - välj precis som du vill - Dammen eller Lind! Fast här på Dammen är det nog lugnare än på Lind, för där dyker det snart upp små pipiga valpar som håller dig vaken hela dygnet! Välkommen! Här älskar vi våra hundar och slänger definitivt inte träd över dom i tid och otid.
Kram!

Anonymous said...

Vilken underbar blogg :o) Mycket underhållande att läsa

Anonymous said...

Är det okej om jag länkar till er sida från min?

Anonymous said...

Lilla Tyra gumman!!! Jag vet hur det kan vara, hussar och mattar är inte alltid vid sina sinnens fulla bruk. Fråga mig!!!!

Men du är alltid välkommen hit om det skulle krisa till sig. Vi har inte direkt några stora träd som ska ner. Så du är välkommen :)

Susanne said...

Anonym: Tack :-) Vad glad jag blir!

Maria: länka på! :-)

Farbror Leo: Jag packar mitt märgben och kommer om det blir värre ;-)

Anonymous said...

Trevlig semester för er alla! Underbar blogg, man blir så glad av att läsa om alla era öden och äventyr!
Kram Sofia