Thursday, July 19, 2007

Stonehenge, Tyra är kass & minst en skum sak till













Husse (gubben) har byggt sig ett stonehenge! I kreativ lusta har det släpats stenar till höger och vänster, lagts på hög & grävts ned (vilket ju är grymt orättvist, om en ANNAN skulle ha grävt meterdjuoa hål så....).
Matte hävdar att gubben fått ett rejält pungbråck av att lyfta 300kg tunga granitblock. Gubben håller inte med. Han är bara välutrustad. Gubben hade iofs ingen direkt hjälp att slava runt med stenarna, så vissa skulle hävda att det har han visst (pungbråck), men gubben säger fortfarande att det har han inte alls. Däremot är han lite mör i armarna...

Sedan flög den kreativa i gubben en gång till. Han stod & kladdade med en väldigt stark färg som han blev vimsig av. Dessutom svor han en hel del om att det var taniga saker som skulle målas. Ett armeringsjärn kallas det. Eller två faktiskt.
Sedan grävde gubbf.n en grop till (knappast att jag fick hjälpa... Ni fattar va??!!?) och prägade ner ett par bautastenar till som tydligen skulle klämma på järnen (vad kan dessa järn ha gjort tro? Var det för att det var svårt att måla och gubben blev vimsig?).
När man tror han har hånat en tillräckligt så grävde han en massa smågropar och stoppade ner plantor i dom, såna saker som jag inte får äta, bara för att jäklas.

Inget gropgräveri för Tyra alltså!

Annars hävdar både husse och matte att jag är fullständigt kass i huvudet just nu. Tydligen är jag matfixerad, lat och allmänt svår. Dom släpper inte ut mig utanför dörren utan "övervak"! Har ni hört bara!? Lite svullen mellan bakbenen å så ska man ha en massa skit!

Den andra skumma saken då, undrar ni...

Gubben hatar TV-Ernst, matte tycker han är tveksam. Men efter att gubben stolt visat upp sitt alster råkade han säga något konstigt som kommer förfölja honom hela livet: "Det händer något längs gången..."

"Vafaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!?" Tänkte gubben i samma ögonblick. "Nu måste jag skära ut tungan, lobotomeras eller begå offentligt självmord med en elvisp".

Sannolikt kommer gubben nu ha mardrömmar åravis framöver, djupa mentala ärr som kommer ta åratal med terapi att bota... Lämna gärna bidrag...

Kärringen tar över en stund:

Ja det har hänt mycket här hemma. Får väl skylla på alla hormoner som vi kvinnor av olika anledningar sprider omkring oss.

Själv blev jag som sagt chockad när gubben i rena rama Ernstandan sa det han sa...Måhända börjar han snart släpa in sten och lägga till höger och vänster...där jag för övrigt undrar hur toaletten som Ernst gjorde i senaste avsnittet av "Sommartorpet" skall städas? Kan säkert samlas små härliga bakterier i dom stenarna. I och för sig...jag har tröttnat på att städa, så varför inte. Släng in 1200 kg sten i hela huset och Voila! Ingen mer dammsugning, man liksom bara rullar runt stenarna så dammet lättar. Genialt!

Sen måste jag nämna en dam som jag tycker är lite väl beskäftig. Amerikanernas tips och pilldrottning, Martha Stewart. Den kvinnan ger mig f-n i mej utslag på kroppen. Tycker hon är sååå otroligt självälskande, det är ju i och för sig bra, men man bör ju ha någon form av självkritisk sida. Vet att man kan stänga av tv:n/byta kanal och det gjorde jag. Sedan mådde jag mycket bättre! :-)

Vår fyrbenta dam här hemma är lite konstig, men det är hon i och för sig jämnt. Bara på lite olika sätt.

Själv höll jag på att slänga ut ett soffbord från övervåningen igår. Storlipandes över att det inte blev bra när jag målat halva bordet. Gubben hindrade mig och nu ska han ta ner det till garaget och ställa fulsaker på det. Själv ska jag in på magnetröntgen imorgon och kolla huvudet ja menar man måste hitta alla dessa hormoner och ta bort dom ;-) Älskar att vara gravid men man blir ju tokig på sina humörsvängningar!!! :-)

Så nu orkar jag inte mer.

Ha det bäst!

Hälsningar från familjen med diverse lättare störningar, vissa dock värre än andra.

Ps Bildserien kräver lite förklaring: På bild nr 2 ser man att Tyra har flyttat sig en bit... Dessutom ser man att det är lite skumt, lite stonehengeit, lite druider anar man nästan i periferin. OCH minsann springer det inte en liten älva långt därborta?!
DS

25 comments:

Brunkullan said...

Kolla huvudet?!!!
Du är väl inte krasslig? :-z

Susanne

Susanne said...

Susanne: Nej nej är inte sjuk på det sättet :-) Var bara ett försök till att ta reda på var alla dumma hormoner sitter :-)
Kram

Stina said...

Haha...
Här inne kan man då skratta, säger jag bara,. Puss

Anonymous said...

Okej! Man får väl styra upp det hela lite ;)

Själva harakiricermonin skulle nog bli snygg om mannen utförde den i anslutning till Stonehenge II. Fast vi tycker att det är rackarns onödigt att begå en sådan handling.
Avskriv det till "hoppande mormoner". Ett fenomen som anfaller män med gravida fruar har vi hört.

Till frun. Konvertera till ateismen så kanske du slipper dessa mormonanfall som hotar med omedelbar frälsning för dina närståënde. (Frälsning pga hastigt uppkommen skada genom flygande soffbord och andra dylika vardagsrumsmöbler. Lyft bara inte soffan själv eftersom det kan ge pungbråck ;) På mannen när han måste bära tillbaka den alltså).
Vi tycker annars att det verkar vara jobbigt med detta religionskrig som härjar i dig.

Hoppas att ni har det skönt annars. Vi njuter av solen, när vi ser den :)

*kram*

Anonymous said...

Alltså stonehengen är ju helt suverän! En sån skulle jag vilja ha, fast utan pungbråck förstås!!
Tyra ser ut att må prima trots er turbulenta tok-trivsamma tillvaro.
Ni är härliga! Ha det gott i ömsom sol ömson regn.
Kram från Berta-klanen!

Beas said...

Hihi...och här häller jag ut den skvätt av det vita vinet som blev kvar efter middagen idag i en skrattattack. :-D

Vilken underbar humor du har. Me like! :-D

Anonymous said...

Ja vad säger man...Zappar Tyra runt på tv-kanalerna precis som vår tonårsdotter...och sitter helt mimiklös framför burken...finns ganska så många intressanta program om (djur)sjukvård och hur det går till hos veterinären just nu...ett och annat motionstips brukar dyka upp också..."vila o träning" säger man ofta som rekomendation...
Sen detta med att "få in Ernst"i huset verkar skrämmande...att hans ord kryper in i maken och kommer ut hörbara...
"...det händer något neråt mitten på min kvinna"...kanske kommer då det är dags för "mormonerna" att vilja komma ut...
Släng ut tv:n (eftersom ni verkar ha den traditionen, hiva saker genom fönstren alltså)...verkar som den massmediala bruset tagit er i fullständig besittning...och kanske ägna er åt hednatro istället...(bygget är ju på plats)
Borde inte gubben också kollas upp med röntgen...tydligt att något händer där också...pungbråck är inte att leka med...något har kanske kommit i kläm...bäst att ha koll på honom...börjar han gå i småblommigt så är det allvarligt...och var uppmärksam på ytterligare språkliga förändringar...
Kramar från Malin som tänker på er...*fniss*

Susanne said...

busarnas matte o husse: Gubben påstår att man kanske kan köpa något medel jämförbart med det som finns mot sniglar för de "hoppande mormonerna". Ännu har han dock inte funnit något! ;-)
//Kram

anne-marie: tyvärr så ingår det pungbråck med dessa stenar, men det får ju gubben ta liksom ;-)
//Kram

bea: ajaj vi vill verkligen inte bidra till att du mister vin ;-) Håll i glaset gumman!
//Kram

Malin: Ja vi har ju en blivande 13-åring i huset, det är liksom han och Tyra som byts åt med underligheterna, sedan får väl jag och gubben gifta om oss i sommar. Ja menar, får ju tänka över det här med Ernst ;-) Fick mig ett så himla gott skratt när den här kommentaren undslapp honom, dessutom var hans ansiktsuttryck när han märkte vad han sagt helt obetalbart! :-) Har bytt ut alla kalsongerna till en stl större, vill inget ska klämmas sönder ;-) *asg*
//Kram

På min gatan i stan said...

Ja, inte illa å vinna ibland! Fräsigt o ha en sån dära hemma i trädgårn... :-)

Kram!

Anonymous said...

Tyrabejben! Fy attans vad tarvligt av din husse! Asså, hallå, det hade ju typ gått tusen gånger snabbare om du hade fått hjälpa till! Ju...
Förresten hälsar min matte till din matte att hon (min) tycker att hon (din) ska lägga bloggen på nyligen.se och pinga den.. Så hon kan lägga den på sin favoritlista.. Spelar ingen roll var bloggen ligger bejben... du är min favvis.. :D

Anonymous said...

Till Frun:
Grovsalt lär ju hjälpa mot sniglar. Kan detta hjälpa mot mormonattacker!?

Annars har jag hört att vitlök, brännvin och gudsord ska hjälpa mot det mesta. Om inte annat så får ni vampyrfritt och gubben blir go och glad. ;)

Susanne said...

den där matte igen: Får helt enkelt smörja in mig med en mix av grovsalt, brännvin och vitlök. Kan svida som f-n på vissa ställen kan jag ana, men det som inte dödar härdar ju. Det optimala vore ju att intaga spriten, men med bebbe i magen funkar ju inte det, så en ingnidning blir nog bra. Vem vet, kanske blir en ny form av balsamering där åldrande stoppas och mormoner flyr! :-) Du är ju genial!
Stor kram!!!!

Anonymous said...

Hmmm undrar om det kommer att bli någon form av begravningscermoni vid stonehenge i så fall, och var f-n får man tag på ett par bra druider?

Susanne said...

den där hussen: vi kan väl samlas och begrava våra sorger och bedrövelser! :-)
Druider kan ni män vara tycker jag! :-) Finns säkert någon form av dryck som kan får er i rätt stämning. ;-)

Stina said...

Du är söt du. Hälsa gubben. Kram

Anonymous said...

Bara som en lite parantes vill jag inflika att det inte blir några stenmonument härhemma då riskerna för följdskador tycks vara alltför stora. Tur att jag har en förstående fru :-)

Fast ert neolitiska alster är ju jätteläckert. Får komma och kolla in det live framöver.

Ha det gott

/K

Anonymous said...

Ja säger då det... pungbrock och hormoner är ett elände, speciellt när vädret är dåligt också! Börjar min semester nu och har laddat upp med 10 deckare bara för att locka fram solen... kommer förmodligen att bli vindögd om det fortsätter så här. Så hörs jag inte av på något sätt, så sitter jag med näsan i mysterier, blod och ond bråd död.....

Karina said...

Tyra, du får komma hit och gräva, du vet Nelson plöjer fina hål i gräsmattan emmellanåt, till husse och mattes stora förtret *s*. Ibland när jag kommer in har jag också sand i hela fejset, men tar en omväg så de inte vet att jag hjälpt Nelson ;)

Stina said...

Du är då en snäll gosevän du. Puss

Susanne said...

bertas husse: du får se ev följdskador (pungbråck) som en ytterligare ökning av din manlighet ;-) En ren bonus alltså!

ann-marie: förmodar att du är vinögd nu...f-n vad det regnar.
Stor kramen!

Karina: Nelson verkar vara en helfestlig typ! :-)
Hoppas era odlingar inte regnar bort.
//Kram

Stina: Du är väl en sällsynt fin människa du. Sköt om dig nu ordentligt! :-)
//Kram

Stina said...

Ta kreditkortet du och kom hit. Hehe...

Anonymous said...

Tyra, Tyra, Tyra!!!! Hoppas att du kan simma!!! Vi har hört att ni försöker er på att regna bort!

*oroliga*

Simma hem till oss annars, där är det litet torrt.

På min gatan i stan said...

Jaaa, det är ju så skönt att bara komma iväg lite. Man behöver ju verkligen komma hemifrån lite. :-)

Ha en härlig regnig dag!

Kram!

Anonymous said...

Så är man borta på lite internetfri semester och när man kommer hem så har man en roman att läsa på eran blogg! Det är gott det! Gött att kreativiteten flödar!

Karina said...

Nelson är helskön :)

Gillar du Hallon?? Vi har massor av dem + svartvinbär också. Husse (Martin) och matte (Karina) hitta helt plötsligt massor av dessa i trädgården..haha

Tomaterna är påväg...resten är klara.

p.s vi har haft en Extreme Svin Make Over som kommer om någon dag;)