Wednesday, July 11, 2007

Pangekakor med vita fluffet!


Det tycker jag är skitgott!

Matte brukar va lite ilsk när hon gör dom för hon står vid spisen och resten av familjen sitter bara och äter och äter. Dom slutar liksom aldrig på något sätt.
Sen brukar matte alltid äta efteråt. Idag ville hon inte ha sina pangekaker med vita fluffet. Så jag fick dom!
Gööööööööööööööööött!

Idag fick jag spola av mig efter att jag hade varit ute och rejsat. Det är gööööööör blött i min trädgård. Precis som man vill ha det. Man glider liksom änna fint när man bromsar in. Swischhh slafs plufs liksom.

Matte säger att nu får det hända något kul annars ska hon resa utomlands i ren protest. Hmmm jag vet att matte bara säger så för hon vill va hemma. Idag var jag med när matte grejade bland hönsen och kycklingarna. Jag får inte gå in i hönshuset utan får stå precis utanför och vänta....tsss precis som om jag skulle vilja äta kycklingar...råa...hehe.

Nu ska matte måla möbler och sånt så hon vill stänga av datorn säger hon.

Ha det gott alla!

Dagens bild är när jag väntar på att få äta mina pangekaker med vita fluffet!

16 comments:

Anonymous said...

Å så gott...nyduschad och mätt av pangekakor med fluff...kan det va bättre...Här hos oss står kattmatte (dvs jag)också och är ilsken vid spisen då hon steker pangekakor eller pluttar och resten av familjen sitter vid bordet och äter...
Syns på bilden att du fick vänta länge på maten för du ser ganska trött ut...passa på och vila medans matte målar möbler...
Kram från Malin...

PS kanske ska ha en näsflöjt ändå - det kanske var ett tecken...DS

Beas said...

Åhh...vad är det du målar. Idag står det stilla med målarverkstaden här hemma eftersom regnet hänger i luften. Jag har i stället stressat upp mig med att skriva en lååång "att göra" lista på en massa pyssel jag vill göra. Shit liksom...tortyr..men det är ju som du säger...det är ju så kul när det är klart.

Pssst....låter hon sig hyras ut tro? Ja-a...din tioåriga måleriassistent? ;-)

Stina said...

Haha...vilken härlig bild.
Kram

Anonymous said...

Vi har ätit pangekakor och stekt sill idag. Livet kan inte bli bättre då.

*blöta pussar*

Brunkullan said...

Hoppas matte ger dig mycket gott:-)

Och. Jag tycker som dig när det gäller sniglar...ischiamej!!! Matte tar väl undan dem för dig?

Kramar från Susanne

Beas said...

Symaskinsskräck...det hade jag också innan hormonerna tog över i första graviditeten. Jag är så självkritisk vet du, så det är ett under att det blir något. Tänk vad mycket tjusiga hundtäcken och annat fint du kunde sy till Tyra! :-)

Hem och Lycka said...

Hihi, du skriver så himla bra!

Åkte du iväg till svärmors bod och fick kikat lite?

kram

Susanne said...

Malin: Tyra tycker själv att hon alltid får vänta på maten. Hon får
t o m ligga i hallen och vänta ;-)
Undrar vad en näsflöjt eg är ett tecken för? ;-) Kram

bea: Den 10 åriga målarassistenten tröttnade efter 1 dag ;-) Har massor kvar att måla men nu är min käre far här istället! :-) Kram

Stina: Ja Tyra och pangekaker är klockrent! :-) Kram

nitro o leo: stekt sill har jag aldrig ätit men det verkar gott!
*dreggelpussar med vita fluffsmak*

Susanne: Matte ger mig bra mat tycker jag. :-) Tur man är ensam hund och inte behöver dela. Sniglar åt jag en gång, det gör jag aldrig om igen. Isch! Kram

Mia: Tack! :-) Kom aldrig iväg! :-( Gubben jobbade massor så jag hade fullt upp med alla ungar och hund. Måste dit nu när gubben har semester! Kram

Anonymous said...

Åååh! Pangekakor! Deeet såg gott ut! :D
Såna har jag inte ätit ... än.. Men jag har ätit på mattemammans hus.. Det tyckte hon inte om..

Stina said...

Kramis

På min gatan i stan said...

Det blir gott för vovven det där... :-)

Kram!

Beas said...

*morrar* Och inga bilder på måleriet....suuugen att se ju.

n o r d i n g å r d e n said...

Vilken härlig o klok vovve du har!! Å vita fluffet kan jag förstå slinker ned... ; ) Mari.

Anonymous said...

Skönt dreggelhäng om man kollar på bilden förstorad!

Brunkullan said...

Jag vet! Shopping på semestern är ju helt OK..träning inte sååååå OK..men det var ju rätt skönt ändå att komma iväg. Axel historien var ju inte riktigt vad jag tänkt mig dock....
Tröstade mig med både en bit sockerkrans och en bit kladdkaka idag.......men jag hade ialla fall light glass till;-)

Susanne

Stina said...

Klart att man ska ha en farm, vet du. Puss