Tuesday, July 03, 2007

Bara sådär lite allmänt konstig i huvet!


Det tycker matte och husse att jag är!
Jäkla fräckt!
Har väldigt mycket med moi just nu. Ja menar det kryper liksom i hela kroppen och jag har skitsvårt att kolla mig omkring.
Måste erkänna...skäms lite. Har faktiskt sprungit in i matte en gång så hon fick lite ont...inte kul.
Då blev hon faktiskt riktigt arg. Det är något som man tydligen inte får göra.

Det bara är så att kroppen inte riktigt lyder och att huvet är lite rörigt.

Idag har matte gömt grejer för mig. Det var skitkul! Hade lite svårt att komma igång men sen tyckte matte att jag var jätteduktig sa hon! :-)

Sen pratar husse och matte om något som dom kallar för löööp. Tydligen något jag ska göra! Fattar noll. Tittar efter löööp när jag är ute och så men ser inget.

Matte muttrar något om att hon inte tänker visa sig i bikini i år. Fast sen säger hon att den jädra sommaren nog inte kommer ändå. Undrar när den hälsar på?
Har förstått att hon är sur för hon blir tjock för hon är gravad och är som ett ägg. Sen så säger hon till husse jätteofta att hon är tjock och då har jag förstått att husse ska säga att hon inte är det men han gör inte det och då blir hon sur och säger att hon har massor av cellulosa på benen som är stora som kraterar!!!??? (eh, celluliter och kratrar, matte rättar här)

Jag har inga kraterar på benen och ingen cellulosa eller. Tycker husse kan ljuga och säga att hon inte är tjock så kärringen håller tyst.

Får tydligen inte skriva mer för matte bli lite lack här.
Nu är det dags att slappa i soffan och fisa (matte och husse lät mig smaka lite på något som heter bruna bönor)

Bye bye från Tyra

Ps Matte tillägg: Tyra är min älskling, men ibland en älskling som tär på tålamodet ;-) Fast hon är så ljuvligt snäll och go att ha att göra med. Det är med "ramningarna" jobbar vi med. Hon är världens bästa barnvakt till lillan :-) Ds

11 comments:

Alla dessa ögonblink said...

återigen, dagens garv!

kram från oss

Anonymous said...

Underbara unge !!! Your bloggings makes mattes days :)

Anonymous said...

Åååh Össes! Gravad ägg och cellulosa!?!? VAD håller din matte på med?
Vår matte är mest en tröttmössa och vill ligga på soffan med oss och sova. Matte borde ge hundan i att gå upp mitt i natten och jobba. Det kanske skulle få henne att bli mindre trött.

Idag ska vi till Chappen säger husse. Där finns kobojsare och JÄTTEstora hundar som drar vagnar säger pappa. (Vi ska till High Chaparall och fira 4th of july med goda vänner som jobbar där //Matte)

Men vi kommer hem igen i morgon så ni hinner inte sakna oss :D

*blöta pussar*

Anonymous said...

Måste bara säga en sak till. Vi löööper inte så mycket säger matte, men vi ränner omkring en massa. En hel massa. Och är ivägen. Säger matte.

Mitt nya trick när husse eller matte hämtar mat är att springa ner en bit i källartrappen och sedan stanna på ett visst trappsteg. Därifrån ser man fodertunnan :)
Men matte säger att jag är ivägen där med. Bara för att hon måste stiga ÖVER mig med sina korta ben.

På min gatan i stan said...

Va gullig du är, tack! Dina askar är säkert jättfina!!! :-)

Kram å ha e fin dag!

Stina said...

Hahahaha...Jag döööör.

Härliga du...Puss

Susanne said...

maddox: :-)

ayla: Tack mormor! :-)

nitro och leo: Ko bojsare? Låter skumt. Ko bajs känner jag till men det här låter hel galet. Vill veta vad det var!
Kanske är så att vi tjejer har löööp och ni killar har ränna???

marres hörna: nä dom blir fula :-)
Kram tebaxs!

Stina: Puss vännen!!!

Spets och snor said...

Ja visst var det lite humor att ta bort hundansikterna. Igen annan har kommenterat än du.. Du och jag tyckte det var kul iallafall :-)

Anonymous said...

Min matte har en gravad hand! :D
Åsså säger hon att hon ska sälja mig billigt ibland (fast jag tror verkligen att hon ljuger då).. :)
Jag ränner också i vägen, eftersom jag är släkt med min brorsa (Nitro dårå), men löper gör jag inte tror jag.. ;P
Hare gott bejben!

Brunkullan said...

Goa, goa Tyra!! Det är inte lätt att vara du hör jag:-)

Susanne

Karina said...

Underbart...en till som/ska löööp/ar/er. Kan bara tala om att du inte behöver leta mer...för det är "på" dig eller hur jag ska förklara....hmmm.
Kan bara säga att en av han-katterna här är väldigt intresseant vid lööööp och då speciellt vid höglöp...men då brukar matte mota bort honom...se, hon vill inte ha någon blandras här inte...hmmm...men han är så gosig juh ;)

Måste bara få tillägga din blogg är underbar att läsa...sträck på sig nu damen :)