Tuesday, March 10, 2009

Död höna och lite annat....


...har det varit idag. Imorse när jag var uppe i hönshuset så låg där en död höna av rasen Lohman, mina älskade värpisar. Hon gav ordet likstel en kropp må jag säga. Då jag försiktligt lyfte ner henne råkade jag tappa henne i hönsgolvet, usch det dunket skulle få en gammal fiskebåt att tappa båtfärg av avund. Kändes inte helt värdigt. Sucka! Nu har jag tre "Lohmannesser", en dog då en naturlig död och en fick huvudet uppätit av en förb.... duvhök. Mina små dvärgkochin är underbara, tack go Lotta!
Vaktlarna blev 19 stycken till slut. 2 stycken fick vi ta bort då de ej hade fungerande ben och en dog spontant, ja om man nu kan dö ospontant....funderar lite på det här.

Idag har jag haft hemmastudier. Lite problematiskt då jag startade med att bädda och dammasuga inne, kastade sig mig sedan ut för att städa hos höns, krattade bort rester av nedsågat ruttet plommonträd, bar sopsäckar till rätt ställe. Väl inne igen så var klockan 09.48. Snacka om att man känner sig redig. Nu har jag studerat ett bra tag och börjar snart kunna runda av min uppgift. Ligger nio dagar före sista inlämningsdatum, hur gött känns inte ännä det då? :-)

Vägde mig imorse, ett mycket dumt tilltag som min kropp nu kommer få plikta med i form av mer promenader, två yogapass i veckan samt avsaknad av kakor och slisk på vardagarna. Ja det kostar på att vara fet.

Tillönskar nu er alla frid och fortsatt trevlig dag.
Må väl!

3 comments:

Synnøve. said...

Det var skönt med ett livstecken från dig.
Skönt du är spontant i livet ialla fall.
Det där med att dö spontant var en knivig sak....
Hoppas du kommer på svaret.

Skönt det går bra med pluggandet ialla fall.

Har du vår ännu då?
Kan säga att här är den inte...
Det snöar nu....
JAG VILL HA VÅR, SOL och kunna sitta ute och mysa med en kopp kaffe....

Nu avslutar jag gnället med att önska dig en bra dag ialla fall.
Kramen från nabolandet.
Synne.

sockergryn och hemlikheter said...

Hallå där, effektiva människa!

Går du på koffein, duracellbatterier eller rosenrot månne?

Jag tror att du hann med mer före kl 10 än jag har gjort sammanlagt idag och igår! Har två snoriga barn här hemma och jag passar nämligen på att ta det superlugnt jag också - läsa saga, titta på barnfilm, leka med lego... Skönt att få en ursäkt att slappa ordentligt! *fniss*

Så kul att det går bra med dina studier!!! Häng i!

Kramar Helena

Fake cake said...

Nääää va hemskt...stackars lilla hönepöna;( säkerligen värpnöd, sånt som händer o fötter tyvärr.
Vilken söt bild på den vita frisserade kochinen:)

Haha dö spontant el ospontant ska jag ta med mig i bädden...nä föresten det är ju då jag funderar på min egen jämt;) ja du vet.. så man gör för att skaffa sig sömnstörning;)

Åker te jobbet kl 12 imorgon så jag får (not) sovmorgon för familjen jobbar på gården när jag e borta och därför har jag innetjänsten back ett dygn;/ TYPISKT

Nattinatti