Tuesday, February 24, 2009

Prästens lilla kråka...


....skulle ut och åka och än slank han ner i diket (modifierad version)! Detta skriver jag med anledningen till att jag inte uppskattar det sätt som snön töar på. FÖR att sedan igen frys och bilda en form av isbana överallt.
Idag låg jag som ett streck i luften när jag skulle mata hönsen. 5 ägg for upp i luften och bildade en vacker formation i luften för att sedan landa runt mig. Ett av äggen hade osmakligheten att landa rakt i örat på mig. Ägg i örat är inte direkt någon hit kan jag säga!

Hur som helst, igår hade vi 2 hantverkare här på besök. Det gäller vårt badrum, som vi kallar för kloaken till vardags. Vi har insett att tanken på att skita ute i minusgrader, samt duscha under bar himmel så här års, inte lockar någon av oss nämnvärt. Det blir till att vänta till i början på maj.
Min man som är en vänlig själv, periodvis, lovade mig då jag blev förtvivlad av detta besked, att göra färdigt ett av barnrummen, samt att vi skall börja ordna nere i matsalen och vardagsrummet. Tack för det min käre man! Ska nu kika på tapeter så det bara visslar om det. Idag ska jag köpa en trisslott, för jag vill vinna lite pengar förstår ni.

I övrigt är det näsan i skolböckerna hela dagen. Väntar spänt på kläckning av vaktlar här, men jag hyser inte så stort hopp, så här års brukar det inte vara så hög befruktning, men hoppet är det sista som överger människan brukar man säga, det och skatteverket.

Nu tillönskar jag er alla en synnerligen god dag och hoppas ni äter semlor idag. För idag får man äta så många man vill. Härligt tycker jag!

6 comments:

Katta said...

Låter som en obehaglig äggröra med ägg i örat :D Här har vi det inte så halkigt men rejält blött och slaskigt och majoriteten av bilisterna i den här stan kör ju på tok fö fort så man kaninte gå ut utan att bli nerstänkt med kall äcklig smutssnö och smutsvatten, och blodtrycket åker raket i ilskan.Har ni vaktlar, kul jag tycker de är så söta vi brukar gå i Fjärilshuset i Hagaparken ibland och där kommer de och går omkring de små filurerna.Lycka till med pluggandet och semlorna, kram Katta

Anonymous said...

Hoppas att du inte slog dig?!

Semlor har vi ätit flera stycken idag!!!!!!!!!!!!!

Kram Anna

Fake cake said...

Hej!

Ja R fyller 20 år:)
Börjar det kläckas något där hemma?

Kramis

Synnøve. said...

Ägg i örat ska jag inte prova. Måste vara svårt att få ut det....
Hoppas det gick bra med dig ialla fall.
Har inte varit hos dig på en stund. Min tid och kropp vill inte riktigt detsamma nu för tiden.
Men annars är det bra.
Nu ska jag ut i tövädret och ge småfåglarna mat.
Hörs när jag kommit upp ur snödrivan.
kramen Synne.

Fake cake said...

Prästens lilla kråka har åkt i diket nu. Jag är sååå mätt av semlor må du tro;)
Har snott en till här hemma för en av medlemmarna har åkt iväg över helgen och jag glömde bort att bjussa på en! vilket satte sig som bomull över magfettet! mumsiga
Dottern sa att de var de godaste hon hade smakat!!!
Nä usch nu måste jag diska och natta djuren!
Kramis

Fake cake said...

Nä nu är jag mätt på Semlor;)
Sicket konstigt snöväder det är idag?!
Skickat ut gubben för utetjänsten så jag kan hålla mig framför kaminen;)

Ha en bra fortsättning på söndagen

Kram