Thursday, January 15, 2009



Nytt år och med det nya tider! Eller hur är det med det egentligen? Har spontanforskat lite när det gäller nyårslöften. De flesta som jag känner/umgås med har någon form av omedvetet nyårslöfte. Något i stil med "nä i år ska jag allt försöka dra ner lite på cigaretterna, inte slut men du vet" eller "ja man kanske skulle försöka gå ner de där kilona runt magen" eller "i år ska jag nog försöka sluta gnälla och vara mest trevlig" Det intressanta är hur man redan på nyårsdagens eftermiddag har lyckats bryta sina "löften"

Så varför inte köra med några teman under årets lopp. Blir mer flytande och lite vänligare. Just nu kör vi med tjock i halsen och ont i huvudet temat här hemma. Det temat gör att vi blir lite mindre aktiva men vi har inget dåligt samvete att vi bryter några nyårslöften som att röka mindre och gnälla mindre. Genialt helt enkelt!

När vi frisknat till har vi tema barnrum. Sedan har vi tema badrum. Hur vi lägger upp vårens tema sedan får vi se. Parallellt med dessa teman har vi alltid ett stående tema - njut och umgås med trevliga vänner - som vi egentligen gillar mest.

Det är inskolning just nu för de två minsta och inskolning för den ömma moderna som nu är i skolan fyra dagar i veckan. Kramp i röven och i huvudet är två effekter av den inskolningen för moderns del.

Svärmor är som alltid en klippa och har hjälpt oss ett par dagar.

Igår var jag och min goda vän Jennie på spånjakt. Vi hade ryktesvägen hört att det såldes spån på Tre Hästar i Kungälv. Vi for dit med 2 bilar fulla av snoriga ungar. Väl framme, ståendes i kön så köper mannen före oss de sista balarna! Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!! var vad vi kände då. Trots att vi intensivt stirrade på honom och hoppades att han skulle vända sig om och fråga om vi inte ville ha dom istället så skedde inte det. Surt som tusan var det i alla fall. Det är spånbrist i riket mina vänner för er som är lyckligt ovetande om det. Torv är inte lika kul tycker jag och Jennie. Hönorna lägger fortfarande bra med ägg. Duvhöken och räven har dock hjälpts åt att minska vårt hönsbestånd så nu har de utegångsförbud i vinter.

Nu har jag inget mer att berätta som man brukar säga när man inte har något mer att berätta ;-)

Må väl och tänk på det där med tema!

//Susanne

7 comments:

Bokedalens Paradis said...

Ryktet här...................
Fan vad surt med spånet!!!!

Det vart mycket spån kvar vid 15 tiden då jag vart där.

Må gott!!!!
Kram Anna

Fake cake said...

Tema...hmmm va ska man ta?! svårt, o inga löften har jag heller att uppnå.
Lives go on, liksom här;)

Tur man inte har spån förstår jag om det är så svårt att finna.

Gosig bild på sötungen.

Nu ska vi snart värka i oss tacos ska bara hämta blivande fammedlem.

Ha det så bra i helgen fast det är hals,snuva och gubbfrossa;)

//Lotta

Katta said...

Tack snälla du för din gulliga kommentar.Blir så glad. Vilken sötnos du har på bilden där.Hoppas ni är friska snart,kram Katta

Annika said...

Hoppas att ni piggar på er o att du får tag i spån..... här går tradarna förbi dygnet runt o skickar vidare "guldet" till diverse fabriker.... sonen körde förut men nu är det timmer som gäller.... att skola in är ju ett företag..... o att sen själv vara igång på skolbänken är ju som jag förstår lite ovant..... du får ta med en kudde till din ömma rumpa..:) Kram Annika

Stina said...

Nä men lilla kotten alltså. Kom hit med den där gosingen så att jag får kramas lite. Luktar säker godisbäbis också.
Ja, alltså inte jag utan lilla kotten.:-D
Jag luktar nog skit kanske.;-) Puss

marita blücher said...

Hej Susanne,
som vanligt bjuder du på underhållande läsning - hoppas att du trots "ont i gumpen" trivs bra i skolbänken. Nyårslöften var det mycket länge sedan jag gav - förvisso en god tanke, men totalt meningslöst eftersom man i samtliga fall ändå som du säger bryter dessa redan på nyårsdagen.
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg.
Krya på er.
Kram/Marita

Synnøve. said...

Hej på dig.
Skönt du är tillbaka igen.
Kan inte förstå det är brist på spån...
Så mycket träd som blev stormfält under orkanen Gudrun och Per...
Hoppas du får tag i spån ialla fall.
Kram Synne.