Thursday, December 18, 2008

Dom är ju ändå regelbundna....


...inläggen alltså. Gör ett per månad! :-) Nä nu får jag nog rycka upp mig lite.
Idag har jag börjat mitt jullov. Känns underligt att som vuxen ha jullov. Inte fel men lite underligt. Ska läsa 2 böcker under lovet samt skriva 1 recension. Känns faktiskt som rena rama semestern.

Har haft ett fantastiskt flyt när det gäller småttingarna här hemma. Kan ni tänka er! Plats hos dagmamma för båda två. Ca 5 minuters bilfärd från hemmet. Man nästan skäms. Att sedan vår dagmamma är helt underbar är liksom grädden på moset. Jag har kikat runt en sväng på era bloggar. Har inte hunnit skriva så mycket men det är helt otroligt vad ni är kreativa! Det renoveras, målas, sys, pyntas ja allt.

I morgon skall granen kläs här hemma. Jag verkligen älskar julen. Vi pyntar och fixar redan i början av december. Jag känner mig inte stressad under julen utan bara nöjd....när jag tänker efter känner jag mig mer stressad under sommaren. Knepigt.

Hur skall ni fira jul då? Firar ni som ni vill? Vi firar med gubbens släkt. Mycket folk, mycket prat, mycket mat och mycket mycket trevligt. Fast med ett hus fullt av danskar blir det ytterst sällan annat än trevligt.

Inser att det här blir ett relativt humorfritt inlägg men så får det bli.
Vill passa på att tacka för alla inlägg ni gör och för det inspiration ni står för. Ingen nämnd ingen glömd. Ska försöka skriva ett par inlägg till innan jul. De ni! ;-)

Kram
//Susanne

11 comments:

Gårdsromantik said...

Men vilken lycka med en så bra dagmamma så nära!

I år blir det Jul på 2 ställen - har tV:n på nya och allt andra på gamla.

Kram Maud

Dalatorpet said...

Hej!!!! hoppas studierna går bra! :-) längtar till vår lille ska få plats på kindergarten *suck*

Synnøve. said...

Hej på dig.
Long time no sea....
Saknat dig, men det är bra du kommer ibland ialla fall.
Danskar är ett gemytligt folk. Jag gillar danskar.
Nu får du ha en fin fredag. Hoppas det inte dröjer en månad innan du kommer igen.
Kram Synne.

marita blücher said...

Hej Susanne,
Låter jätteskönt med lite ledighet - njut nu riktigt av den och alla trevliga danska vänner som kommer på besök till er.
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och ha det så gott.
Julkramar/Marita

Malin said...

Hej söta du!
Igår fick jag slänga ut vår julgran som stått här i 3 veckor, var inte ett barr kvar =) Så nu står platsgranen här istället, luktar inte, men barrar inte heller =)
Här så kommer vi ha min killes släkt på besök efter jul, så själva julafton blir jättelugn i år.
Önskar dig en jättemysig jul vännen!
Kramar Malin

Katta said...

Ja du här blir det nog med mannens släkt vi firar i år igen om jag inte hittar biljetter till vettigt pris i sista minuten.( vill ju fira med min släkt ju) Måste vara skönt att ha jullov som vuxen med.Tycker det låter härligt. Ha en bra advent, kram Katta

Mjuka said...

Grattis till dagmamma på nära håll. Vi har våra barn på föräldrakooperativ och är jättenöjda med det.
Önskar dig en skön 4 advent
kramar Malin
min blogg hette tidigare Leva som jag.

Annika said...

God Jul & Gott Nytt År önskar jag dig o de dina... Kram Annika

Synnøve. said...

En god fortsättning vill jag bara önska.
Klems Synne.

Grindelunda said...

Önskar Dig ett Gott Nytt År!

Snart är det dags för plugga igen, men just nu njuter jag av ledighet...skönt!

Kram Gunilla

Mjuka said...

Det var verkligen jättelängesedan, men kom på att jag ville säga hej!!
Kram Malin