Thursday, January 22, 2009

Skita ute och äta inne....


...är vad vi kommer göra snart. Badrummet står inför en renovering som inte kan vänta till varmare tider. Ska bli en intressant erfarenhet att lösa alla de problem som detta medför.
Dusch? 6 personer som behöver duscha varje dag. Undrar om man rent tekniskt kan pressa ner
kroppen i diskhon? Tvätt? Eh jag kör i snitt 2 maskiner tvätt per dag. Finns en bäck nere vid parkeringen....och så själva uttömningsproblematiken. Blir att ta till potta och skicka ut de manliga som kan stå och kissa i trädgården. Letar just efter torrdass att hyra.
Det är ganska nyttigt att lösa sådana här saker. För i tiden var det ju underligt när sommargästerna kom ut på landet och började skita inne och äta ut

Har precis gjort färdigt en av de gigantiska slutproven i en kursen. Gubben sa igår när han läste min uppgift att han blev "Mycket imponerad"! Min man är, för er som känner honom, väldigt noggrann och kritisk fast go ändå liksom, så de orden värmde bra.

Annars har jag börjat organisera här hemma. Packar undan bebiskläder och kläder som är för små. Slänger och skänker bort andra kläder. Nästan lite obehaglig känsla när man sitter där, redig och storlekssorterar, hoppas det går över till helgen.

Nu ska jag och småskitarna ut och mata hönor och ankor och städa lite däruppe.

Ska ta en kik på lite badrumsinredning när de sover middag. Det finns så mycket snyggt men det ska passa plånboken också.

Må väl alla där ute!

6 comments:

Anonymous said...

Tjenna!!!!

Så nu får ni känna hur det vart förr?!!!!
Hoppas det går bra!!!!
Ni får väl slänga hit lite tvätt så att en kan hjälpa er!!!!

Anna:))))

Annika said...

Blir väl lite kallt åt lilla rumpen det.... såg ett program en kväll om en påse man kunde använda.... tillverkad för de länder som inte har toalett... kanske nåt...:???? :) blir iallafall skönt att få nytt eller???? Kram Annika

Anonymous said...

Sussgull, jag saknar er!!

Anna m barn å div ludd

Fake cake said...

Jamen gräv ett hål i gräsmattan sen med skynken över så blir det en finfin toa;)
Vi har ju en skog sen att smyga in bakom en gran, liiiite värre för er;(

Det ska bli kul att visa före o efterbild på vår toa sen. Hade jag visat kort nu så hade folk dött med de färgerna vi har...urk. är det därför jag lider av migrän tro? ;)
Ha en bra Söndag...så bra som det går:)

Kram

Smultron & Äppelblom said...

Vad roligt att få ett helt fräscht badrum! Bara ni löser det praktiska som sagt vad! Puss!

Fake cake said...

Hej!

Hoppas ni är bättre.
Vi skruvar ihop ett tonårsrum och varit på IKEA hela dagen och letat möbler o grejor. Det blir nog fint i rummet tycker han iallafall.
Mina ben känns som bly efter att ha gått i timmar.
Ha det gott så hörs vi//Kramis