Thursday, January 29, 2009

Nu är det konstaterat!



Jag klarar inte av enbart vitt. Så är det! Jag vill ha färg också.
Läste en underbar artikel i GP (http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=532&a=398453) idag och så har jag efter tips från goa Jennie börjat följa "Fyrabarnsmammans"(http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/) blogg. Härligt hem som visas i GP och "Fyrabarnsmammans" hem är lika härligt! Kika in och njut.

Vitt som grund fungerar för mig, men inte bara. Nu känns det lättare när jag har erkänt det så offentligt. Är nu lite sugen på att ha mer färg i köket än vad jag har tänkt sedan tidigare. Risken är ju att när man kommer ner yrvaken och dan på morgonen få migrän om man överdriver för mycket, men man kan ju vara sådär lite svenskt lagom och köra med en färg som inte dödar näthinnan om man säger så.

Hur som helst. Vi planerar för fullt här hemma när det gäller badrummet. Som det ser ut nu så får det vänta lite till. Vi inväntar lite varmare väder så att det blir lättare med de där toalettbestyren utomhus.

Häromdagen när jag var och handlade så pratade Alma med mig och jag hörde inte vad hon sa så jag böjde mig ner, ni vet sådär pedagogiskt ni vet. "Vad sa du lille gumman", sa jag med min vänaste mammaröst. Alma tittade på mig och såg rätt förnärmad ut när hon sa: "Men mamma du pratar ju som ett barn. Sluta med det är du snäll". Eh snopen jag blev då.

Nu skall jag läsa om celler och hur det fungerar m.m. Har under förmiddagen imorgon den stora förmånen att få vara själv några timmar och plugga. Kommer antagligen sitta helt lamslagen och dregla i ett hörn när jag inte blir störd hela tiden.

Hur som helst må väl!


7 comments:

Fake cake said...

Är beredd att hålla med att bara vit är inte kul.
Nu går ett rum...ja du vet vilket i svart o vitt, blått o lite rött för omväxlings skull och det blev väldigt fint.
Gillar grekisk blå föresten och det finns många färger som är snygga.
Vissa vita hem ser man ju inte ens att man går emot något då allt smälter ihop;)
Aha du ska ha ensamtid imorgon ja du det är då man inte får ngt gjort. Ju mer stress jag har märker jag (konstigt nog) ju bättre jobbar jag...fast det e lite jobbigt;) men effektivt.
Du kan alltid komma på kaffe om du inte får ngt gjort;)

Kramis

sockergryn och hemlikheter said...

Hej Susanne!
Jag håller med - man BEHÖVER färg! :-)
Blir så glad över att få läsa dina inlägg igen, kul att du är tillbaka! Jag har börjat om med en ny blogg (tidigare "lilla h"), får väl se hur det går... Hur som helst så finns det något till dig "inne hos mig" - kika in så får du se!
Trevlig helg!
Kram Helena

Susanne said...

Lotta: Ja färg är trevligt. Är lite sugen på att ta in lite färg i badrummet när vi gör i ordning det. Psst säg inget till gubben bara. ;-)
Kram

Helena: vad kul att du är tillbaka! Jag har saknat dig. Jag ilar och kikar vad du har för dig.
Kram

Synnøve. said...

Hej där.
Har missat ett av dina inlägg tror jag...
Men det gör inte så mycket. Då får man mera att läsa när man kommer på besök istället.
Hoppas du får till en lösning på det där med dasset hehe...
Inte kul att stå utan mitt i vintern.
Men ett sånt där torrdass borde väl finnas att hyra....
Dusj.....
Äh, ni får komma över hit...
Långt att åka för en dusj då kanske....

Nu ska jag krypa uppför trappan.
Sömnen kommer smygande.
Trött som bara det.
Ha det gott nu.
Kram Synne.

Fake cake said...

Hur länge ska det står "Nu är det konstaterat?;)

Skojar bara;)
Nu ska jag fixa lite sen kommer jag med hönepönorna:)

Kramis

Annika said...

Här hemma är det en salig blandning av färger.... jag gillar lite mörka "gamla" färger.... tycker det passar så bra till mitt gamla hus..... Du kämpar väl på med läxor förstår jag... Kram Annika

Fake cake said...

haha ja precis så som du skrev;)
Nu har jag suttit i telefon/mailsamtal hela morgonen och nu får jag rusa runt o städa innan fint folk kommer:)

Ruuuuusar